Elektrizētajam hibrīdam Volkswagen Golf GTE steidz pievienoties lielākais brālis VW Passat GTE
Lai padižotos ar savu modeļu elektrificēšanas panākumiem, Volkswagen reģionālais pārstāvis septembra beigās uz Jūrmalu Baltijas žurnālistiem bija atvizinājis veselu plejādi videi draudzīgo modeļu, tostarp 100% elektrisko VW e-Golf, ņipro hibrīdu Golf GTE, kā arī šīs pašas sērijas VW Passat GTE. Ar elektrisko Golf esam jau pazīstami, tāpēc vairāk uzmanības šoreiz pievērsām Golf GTE. No ārpuses tas neatšķirsies no parastā Golf, taču iekšpusē ar Golf GTI rūtotajiem sēdekļa pārvalkiem, azartisku un strauju raksturu šis auto kārdinās ne tikai vides aktīvistus, bet arī tos, kas sportiskas manieres vēlas apvienot ar žirgtu un ātru braukšanu.
Sniedzamība līdz 940 km
Golf GTE tehniskajā pasē ir rakstīts, ka pie elektrotīkla pieslēdzamā hibrīda kopējā sistēmas jauda būs 204 ZS, bet tā maksimālais griezes moments sasniegs 350 Nm. Nomināli uz 100 kilometriem ir iespējams sasniegt 1,5 litru lielu benzīna patēriņu, bet elektroenerģijas patēriņš būs 11,4 kWh uz 100 km. Tas atbilst 35 g CO2 izmešiem uz vienu kilometru. Protams, ir jaušams, ka pie GTE golfiņa vēdera ir pielipuši liekie kilogrami, taču tam ir arī savs labums, jo, pieplacinot smaguma centru tuvāk ceļa virsmai, auto ir neticami stabils un paklausīgs līkumos. Nav jau arī tā, ka apresnējušajam golfiņam paātrinājums līdz 100 km/h aizņems veselu mūžību, gluži otrādi – Golf GTE trauksies uz priekšu tikpat ātri kā dažs labs modelis ar iekšdedzes motoru, kurš sevi cenšas pieskaitīt pie sportiskas cilmes automobiļiem. Pēc papīriem no 0 līdz 100 km/h Golf hibrīds ieskrienas 7,6 sekundēs. Pats galvenais, ka pilots atkarībā no garastāvokļa vai vides, kurā atrodas, proti, pilsētas burzmā vai uz ātrgaitas maģistrāles, varēs virtuozi manipulēt ar dažādiem braukšanas režīmiem un īstenot pēc iespējas taupīgāku braukšanu vai arī palaist Golf GTE rikšos un nogaršot, cik ātrs un izveicīgs šis auto spēj būt. Ļoti salds un patīkams ieraksts, ka Golf GTE ir spējīgs nobraukt aptuveni 940 km, turpretim ar uzlādētām baterijām un, izmantojot tikai elektrisko režīmu, var noripināt līdz 50 kilometriem. Vienīgais akmens Golf GTE dārziņā ir cena, proti, tā ir sākot no 37 204 eiro, kas kompaktklases auto nav maz.
Visu rakstu Nemainot ikdienas braukšanas paradumus lasiet 16. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.