Automašīnu bloķēšana, taksometru vadītāju, kā arī klientu fiziska un psiholoģiska iespaidošana, draudēšana ir regulāra parādība, no kuras cieš gan BalticTaxi darbinieki, gan arī klienti, komentējot atgadījumu, kad BalticTaxi automašīnu apturēja pieci citas taksometru kompānijas autovadītāji un pārdūra BalticTaxi taksometra riepu, Db.lv stāstīja BalticTaxi valdes loceklis Jānis Naglis.
Db.lv jau vēstīja, ka Izglītības un zinātnes ministrs Vjačeslavs Dombrovskis un divi Saeimas deputāti kļuvuši par lieciniekiem tā dēvētajiem «taksometru kariem» - BalticTaxi automašīnai, kurā atradušies politiķi, uzbrukuši konkurējošas kompānijas taksometru vadītāji. Trīs taksometru vadītājus policija jau ir aizturējusi, bet divi šoferi vēl tiek meklēti. Par huligānismu personu grupā ir uzsākts kriminālprocess, un iespējamais bargākais sods taksometru vadītājiem var būt arī ieslodzījums līdz pieciem gadiem.
Šādi un līdzīgi gadījumi ir notikuši iepriekš - pa BalticTaxi taksometriem ir šauts ar ieroci, taksometriem nodarīti bojājumi, vairākkārt pārdurtas riepas (kā tas notika arī incidentā sestdien, 13. jūlijā), taksometru vadītājiem ir draudēts, viņus ietekmējuši arī fiziski, Db.lv stāstīja J. Naglis, uzsverot, ka tādēļ ir nepieciešami drošības pasākumi. Piemēram, BalticTaxi taksometri ir aprīkoti ar trauksmes pulti, un tādējādi nekavējoties ir nosakāma automašīnas atrašanās vieta Rīgas pilsētā.
«Situācija industrijā šodien joprojām ir nepieņemama - tā ir negodīga konkurence un pilsētas tēla bojāšana tās viesu un iedzīvotāju acīs - ko apliecina arī sestdienas incidents,» uzskata BalticTaxi valdes loceklis.
Viņš norāda, ka BalticTaxi «neskaitāmas reizes ir griezies tiesībsargājošās institūcijās ar priekšlikumiem nozares sakārtošanā». «Problēmas, acīmredzami, joprojām pastāv.
Taksometru kompānija norāda, ka aicinās šo uzbrukumu, tāpat kā katru iepriekšējo, izmeklēt saskaņā ar likumdošanu un vainīgos sodīt.
«Nav neviena noteikuma vai likuma, kas aizliegtu taksometram uzņemt pasažieri brīdī, kad pasažieris apturējis taksometru vai tajā jau iekāpis. Ja tāds eksistētu, tas būtu jāpilda, izsēdinot pasažieri. Šāda rīcība būtu absurda. Klientam ir visas tiesības izvēlēties, kuru pakalpojumu sniedzēju viņš izvēlas,» Db.lv norādīdja J. Naglis.