Renovējot Liepājas tramvaja līniju un izbūvējot tās pagarinājumu, vienlaikus tiek nomainīti vēsturiskie materiāli pret mūsdienīgākiem, informē SIA Liepājas tramvajs.
Šobrīd rit jaunās tramvaja līnijas kontakttīklu montāžas darbi, ko veic apakšuzņēmējs SIA Elsana. Jaunajā tramvaja līnijā metāla kronšteinu un atsaišu vietā tiek izmantoti sintētiskie materiāli. Savukārt metāla daļas ir īpaši apstrādātas, lai aizsargātos no korozijas.
«Liepāja ir pilsēta pie jūras, jārēķinās ar augstu mitruma koeficientu, tādēļ liela uzmanība veltīta, lai mazinātu vides nelabvēlīgu ietekmi uz metāla daļām,» skaidro darbu vadītājs Armīns Kazia.
Vaicāts, vai tas ievērojami nesadārdzina projektu, A.Kazia uzsver, ka izvēle par labu sintētiskajiem materiāliem ir ekonomiski pamatota. Turpmākos 25 gadus jaunā kontakttīklu līnija var kalpot bez lieliem remontdarbiem, tās uzturēšana ir daudz lētāka, kas ilgtermiņā pilnībā attaisno pašreizējos ieguldījumus.
«Liepājā tramvajiem ir novecojuši pantogrāfi, tādus vairs Eiropā praktiski neredzēt,» kā problēmu uzrāda speciālists. Jaunās paaudzes pantogrāfi (konstrukcija, kas savieno vagonu ar elektrības vadiem) ekspluatācijā ir daudz saudzējošāki kontaktu vadiem, ar mazāku berzi, līdz ar to samazinot nodilumu un ievērojami palielinot to kalpošanas ilgumu, skaidro speciālists. Viņš uzskata, ka pantogrāfu nomaiņa jāplāno kā nākamais modernizācijas solis.
SIA Elsana sola darbu pabeigt līdz novembra beigām, cerot uz Valsts svētkiem objektu nodot ģenerāluzņēmējam Skonto būve.
Db.lv rakstīja, ka 2012. gada 19. martā savstarpēji noslēgtais līgums paredzēja būvdarbus pabeigt līdz šā gada 17. oktobrim, taču ģenerāluzņēmējs Skonto būve lūdza izpildes termiņu pagarināt līdz 2013.gada 1. jūnijam, norādot, ka tehniskais projekts ir novecojis un rada sarežģījumus būvdarbu gaitā.
Projekta Tramvaja līnijas renovācija un pagarināšana līdz Ezerkrastam paredz veco sliežu ceļu renovāciju un maršruta izmaiņas, izbūvējot jaunu, 1,6 km garu sliežu ceļu un novirzot tramvaja kustību no dzīvojamā masīva Rietumkrasts uz dzīvojamo masīvu Ezerkrasts. Projektu līdzfinansē Eiropas reģionālās attīstības fonds (ERAF) 85% apjomā no kopējās projekta naudas; atlikušos 15% no kopējās summas nodrošina SIA Liepājas tramvajs.
Skonto būve apņēmās būvdarbus veikt par 6,4 miljoniem latu. Taču paredzams, ka projekts sadārdzināsies, jo projekta izmaiņas jāsaskaņo un jāapstiprina jaunas izmaksu tāmes, norādījis projekta vadītājs.