Valsts kontrole (VK) Ministru Kabineta (MK) revīzijā konstatējusi, ka MK pakalpojumu izdevumos ir iekļauti darījumi, kas pēc savas būtības ir ilgtermiņa ieguldījumi nomātajos pamatlīdzekļos par kopējo summu 156 423 Ls, kā rezultātā finanšu pārskata daļas Ilgtermiņa ieguldījumi un Izdevumi nesniedz patiesu priekšstatu.
Revīzijā konstatēts, ka Valsts kancelejas izveidotā atalgojuma aprēķināšanas sistēma nenodrošina iespēju atklāt nepilnības attiecībā uz atalgojuma aprēķinu atbilstoši normatīvo aktu prasībām, Db.lv informē VK.
Valsts kancelejas izveidotā darbinieku atalgojuma sistēma – darbiniekiem tiek izmaksātas prēmijas no budžeta apakšprogrammu līdzekļiem, kurās viņiem nav uzticēti darba pienākumi – nav caurskatāma, kā arī pastāv risks, ka budžeta līdzekļi netiek izmantoti tiem paredzēto mērķu sasniegšanai.
Revīzijas laikā izlases veidā veicot atalgojumu izdevumu pārbaudi, tika konstatēts, ka Valsts civildienesta pārvalde (VCP) divām personām, ar kurām noslēgti uzņēmuma līgumi, 2007. gada decembrī ir piešķīrusi dāvanu kartes 120 Ls apmērā katram.
MK iestāžu vadītāju gada mēnešalga 2007.gadā veidoja no 61% līdz 70% no to kopējā atalgojuma gadā, pārējo atalgojuma daļu veidoja piemaksas un prēmijas.
MK iestādēs 2007.gadā atalgojumu izdevumiem izlietoti 4 614 460 Ls, kas ir 64 % no kopējiem resora izdevumiem, tai skaitā prēmijām un naudas balvām izlietoti 550 162 Ls jeb 12% no atalgojumu izdevumiem.
Valsts kancelejā, slēdzot vadības līgumus, nebija skaidri definēti veicamie uzdevumi, kā arī nav nodrošinātas iekšējās kontroles procedūras pār vadības līgumu slēgšanu un izpildes uzraudzību, tāpat arī netiek nodrošināta pietiekama iekšējā kontrole pār vadības un uzņēmuma līgumu slēgšanu un atlīdzības izmaksāšanu. Piemēram, vienā gadījumā personai, kas nav Valsts kancelejas darbinieks, pamatojoties uz Valsts kancelejas amatpersonas rīkojumu, izmaksāta atlīdzība par padarīto darbu 540 Ls apmērā bez darba tiesisko attiecību pamatojoša dokumenta un attiecīga darba pieņemšanas un nodošanas akta.
Revīzijas laikā veicot pārbaudi, vai Valsts kancelejas organizētie publiskie iepirkumi veikti atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, tika konstatēts, ka iegādājoties preces un pakalpojumus par kopējo summu 8576 Ls (bez PVN), Valsts kanceleja nav ievērojusi normatīvo aktu prasības, kas nosaka, kā organizējami iepirkumi, kuru paredzamā līgumcena ir lielāka par 1000, bet mazāka par 10 000 latu.
Veicot Valsts kancelejas reprezentācijas izdevumu analīzi atsevišķos pārskata gada mēnešos, tika konstatēts, ka tajos uzrādīti izdevumi Jaunā gada pasākumam (muzikālie priekšnesumi, ēdināšana) par kopējo summu 8371 Ls un sporta spēļu dalībnieku izmitināšanai par summu 2625 Ls.
Tā kā VK neguva pārliecību, ka visos gadījumos uz reprezentācijas izdevumiem attiecinātie izdevumi ir veikti atbilstoši ar iestādes darbības nodrošināšanu saistīto pakalpojumu mērķim un jēgai.
Tāpat revīzijā konstatēts, ka MK iestāžu mobilo telefonu sakaru pakalpojumu izmantošanas kontrole ir nepilnīga, kā arī tas, ka vairāku MK iestāžu darbiniekiem 2007. gadā apmaksāti paaugstinātas maksas sakaru pakalpojumi, kas liecina par risku, ka nav ievēroti iekšējo normatīvo aktu nosacījumi un iestādes līdzekļi netiek tērēti paredzētajiem mērķiem. MK iestāžu vadītāju mobilo telefonu limiti svārstās robežās no 35 Ls līdz 160 Ls mēnesī.
Pēc MK 2007. gada finanšu pārskata revīzijas VK ir izstrādājusi 26 ieteikumus, kurus MK apņēmies ieviest laikā līdz 31.12.2008.