Jaunākais izdevums

Sākot ar 2022. gada maiju par globālā mājdzīvnieku barības, saldumu un citu pārtikas produktu ražotāja “Mars” vadītāju Baltijas valstīs ir kļuvis Mindaugs Gutauskas.

Ješima Ozēra, kura līdz šim bija “Mars” vadītāja Baltijas valstīs, ir kļuvusi par uzņēmuma tirgus vadītāju Dienvideiropā. Sākot ar maiju, par jauno “Mars” vadītāju Baltijā ir kļuvis Mindaugs Gutauskas, kurš iepriekš ieņēma galvenā klientu pārdošanas vadītāja Baltijā amatu. Pēc 12 aizvadītiem gadiem dažādās pārdošanas lomās uzņēmumā “Coca Cola HBC”, Mindaugs Gutauskas “Mars” komandā darbojas jau 5 gadus.

Kopš pievienošanās “Mars” viņš ir izmantojis savas plašās zināšanas par Ziemeļeiropas un Austrumeiropas tirgiem, plašo biznesa kontaktu tīklu, kā arī spēcīgo ikdienas procesu un cilvēku vadības pieredzi.

Pēc pievienošanās “Mars” viņam ir bijusi nozīmīga loma Baltijas biznesa izaugsmē, kā arī uzņēmuma partnerībā ar galvenajiem Baltijas mazumtirgotājiem.

Vienlaikus M. Gutauskas ir palīdzējis attīstīt uzņēmuma talantus un pārdošanas speciālistus visās Baltijas valstīs.

“Ņemot vērā pašreizējos tirgus izaicinājumus, ko radījusi pandēmija, ģeopolitiskā situācija, traucējumi globālajās piegāžu ķēdēs, enerģētikas krīze un inflācija, mans lielākais uzdevums būs vadīt “Mars” biznesu šajā ceļā. Savas līdera prasmes un 17 gadu pieredzi nozarē veltīšu “Mars” partnerattiecību, talantu un uzņēmuma biznesa izaugsmes stiprināšanai. Vienlaikus turpināsim uzņēmējdarbību, ievērojot “Mars” piecus principus un mūsu korporatīvās vērtības, piemēram, ilgtspējas mērķus, vienādas iespējas visiem dzimumiem un citas,” norāda M. Gutauskas.

Mindaugs Gutauskas un viņa ģimene turpinās dzīvot Viļņā, Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būtiskais cenu kāpums ievērojami mainījis pircēju paradumus, mudinot arvien vairāk atteikties no impulsīviem pirkumiem un meklēt lētākas alternatīvas, norāda Mindaugs Gutausks, Mars Latvia vadītājs.

Līdzīgas tirgus tendences, visticamāk, būs novērojamas arī nākamajā gadā, spriež M.Gutausks, piebilstot, ka taupīgāko klientu lojalitāte 2023. gadā varētu samazināties. Tajā pašā laikā paredzams, ka gada otrajā pusgadā patērētāju noskaņojums un tirgus dinamika kļūs nedaudz pozitīvāka - cilvēki būs pielāgojušies jaunajai realitātei un iemācījušies dzīvot, daudz labāk kontrolējot tēriņus, prognozē Mars Latvia vadītājs.

Pēdējie gadi uzņēmējiem visā pasaulē ir bijuši gana izaicinoši. Kā Mars darbību ietekmēja Covid-19 pandēmija?

Jāsaka, ka pandēmija ietekmēja ne tikai mūsu uzņēmējdarbību, bet arī pasaules ekonomiku kopumā, jo mēs visi saskārāmies ar izaicinājumiem, ko iepriekš nekad nebijām piedzīvojuši. Šajā laikā mēs ne tikai pārdomājām mūsu biznesa stratēģiju, bet arī centāmies pievērst pastiprinātu uzmanību mūsu darbinieku veselībai un drošībai, kas vienmēr ir bijušas Mars prioritātes. Attālināts darbs mums nebija nekas svešs arī pirms pandēmijas, tāpēc pielāgoties jaunajai realitātei mums bija vieglāk. Tajā pašā laikā mēs skaidri apzinājāmies, ka pastāvīgs darbs no mājām palielina mentālās un fiziskās veselības riskus, tāpēc rūpīgi sekojām līdzi mūsu darbinieku labklājībai. Komandas mudinājām tikties virtuālajos semināros, lai apgūtu jaunas prasmes attālinātajam darbam. Vienlaikus, lai izvairītos no izdegšanas, sākām izmantot Mars patentēto rīku - Meet Smarter, kas saīsina tikšanās laikus, lai nodrošinātu piecu līdz desmit minūšu pārtraukumu katru stundu. Tāpat savus darbiniekus darba laikā aicinājām doties pastaigās, piemēram, izvedot ārā suni vai vienkārši paelpojot svaigu gaisu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā uzņēmumi var palīdzēt lauzt stereotipus, izmantojot reklāmas?

Olga Ekšteine, “Mars” produktu sortimenta vadītāja Baltijas valstīs,14.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēks vienā dienā patērē tiešsaistes saturu aptuveni 90 metru garumā, saskaroties ar dažādām reklāmām. Tāpat reklāmas redzam arī TV, radio un drukātajos medijos. Tā kā reklāmas veido sabiedrības uzskatus un attieksmi, tās ir iespējams izmantot kā platformu ne vien produktu un pakalpojumu prezentēšanai, bet arī svarīgu vēstījumu izplatīšanai, kas var palīdzēt lauzt stereotipus.

Lai gan pēdējā desmitgadē uzņēmumi ir panākuši ievērojamu progresu reklāmas jomā, šajā ziņā vēl ir, kur aug. Arī “Mars” kā globāls uzņēmums un viens no lielākajiem reklāmdevējiem laika gaitā ir guvis dažādas atziņas.

Jau vairākus gadus uzņēmumiem un reklāmas industrijai sagādā grūtības reklāmās proporcionāli un reālistiski attēlot kā sievietes, tā vīriešus. Mēs joprojām redzam, ka sievietes un vīrieši reklāmās tiek attēloti vecmodīgos un pat nepieņemamos veidos, nemaz nerunājot par grūtībām atspoguļot etnisko daudzveidību, LGBTQIA+ kopienu un vēl daudzus citus dažādības aspektus.

Manuprāt, tā ir uzņēmumu atbildība nodrošināt, ka reklāmai ir pozitīva, nevis negatīva ietekme, tā pārstāvētu un veicinātu vienlīdzību un normalizētu dažādību sabiedrībā. Reklāmām var būt ļoti spēcīga ietekme, ne vien radot negatīvu ietekmi uz sabiedrību, tās empātiju un iekļaujošu vidi, bet arī radot negatīvu ietekmi uz zīmola reputāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas dzīvnieku pārtikas ražotājs "Mars Lietuva", kuru netieši kontrolē starptautiskā pārtikas grupa "Mars", sācis apmēram 11 miljonus eiro vērtu primārā iepakojuma ceha izbūvi līdzās galvenajai ražotnei Gargždos Lietuvas rietumos.

Kompānija nesniedz informāciju, cik jaunu darbavietu tiks radīts.

"Mars Pet Nutrition Europe" korporatīvo lietu vadītājs Mindaugs Rupšis sacīja, ka būvdarbi sākti jūlija beigās pēc būvatļaujas saņemšanas.

Jaunajā cehā saražotais iepakojums tiks piegādāts citām "Mars" ražotnēm, viņš sacīja, paskaidrojot, ka "Mars Lietuva" ir nozīmīgs primārā iepakojuma ražotājs "Mars Corporation" ražotnēm, tādēļ ir jābūvē atsevišķa iepakojuma ražošanas ēka.

Projektā plānots investēt vairāk nekā 11 miljonus eiro. Būvdarbus pabeigt plānots nākamā gada otrajā ceturksnī. Būvniecībai tuvojoties noslēgumam, būs skaidrs, cik jaunu darbavietu tiks radīts.

Lietuvas valsts sociālās apdrošināšanas fonda "Sodra" dati liecina, ka "Mars Lietuva" pašlaik strādā vairāk nekā 800 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas kompānija "Mars Inc." trešdien paziņoja, ka iegādāsies konkurentu "Kellanova", kas ražo tādus populārus produktus kā čipsus "Pringles".

Darījuma summa, ietverot parādsaistības, veidos 35,9 miljardus dolāru.

Šo darījumu paredzēts pabeigt 2025.gada pirmajā pusē, taču tas vēl jāapstripina "Kellanova" akcionāriem un regulatoriem.

"Kellanova" tirdziecības apjoms pērn veidoja aptuveni 13 miljardus dolāru, un uzņēmumam ar aptuveni 23 000 darbinieku klātbūtne ir 180 tirgos.

"Kellanova" tika radīts pērn, kad ASV kompānija "Kellogg Co." sadalīja biznesu trīs atsevišķos uzņēmumos.

Savukārt "Mars" nodarbina aptuveni 150 000 cilvēku, bet uzņēmuma gada tirdzniecības apjoms pārsniedz 50 miljardus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Optisko lēcu ražošanas uzņēmums SIA "ISP Optics Latvia" vienojies ar "Swedbank" par aizdevumu jaunu ražošanas iekārtu iegādei vairāk nekā 438 00 eiro vērtībā, informē bankas pārstāvji.

Jaunās iekārtas ļaus uzņēmumam paplašināt darbību optisko lēcu ražošanā, nodrošinot uzlabotas pārklājumu tehnoloģijas, kā arī mazinās ražošanas negatīvo ietekmi uz vidi.

Uzņēmums "ISP Optics Latvia" ražo pēc klienta individuāliem pasūtījumiem izgatavotu infrasarkanās optikas klāstu rūpniecības, aizsardzības, telekomunikāciju, testēšanas un mērīšanas, medicīnas, kā arī kosmosa nozarēs.

Latvijā top optiskās komponentes kosmosa tehnoloģijām, tostarp satelītu ražošanai, kas izmantotas Marsa roveru ("Curiosity Mars Rovers") vajadzībām, kā arī citās kosmosa misijās.

Līdz ar jauno pārklājumu iekārtu iegādi būs iespējams ne tikai palielināt ražošanas jaudas, bet arī nodrošināt daudzveidīgāku pārklājumu produkcijas klāstu, kas nozīmē nesūtīt produkciju pēcapstrādei uz ASV vai Ķīnu, bet visu paveikt tepat Latvijā, informē "Swedbank" pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru