Kaut arī Rīga aizvien ir lielākā Baltijas valstu lidosta, kaimiņos izaugsme ir straujāka, jo īpaši – Viļņā , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Tomēr vērienīgās investīcijas lidostas Rīga infrastruktūrā devušas būtiskus ieguvumus lidojumu drošības un lidlauka kapacitātes ziņā.
Lielākajam mazāk
Lielākajā Baltijas gaisa transporta mezglā – starptautiskajā lidostā Rīga – 2014.gadā piedzīvots pasažieru skaita kāpums par 0,4% – līdz 4,8 milj. cilvēku, kas gan ir zemākais rādītājs, salīdzinot ar konkurentēm – Tallinu un Viļņu. 2015. gadā lidosta plāno saglabāt pasažieru skaitu iepriekšējā gada līmenī, ja īru zemo cenu aviokompānija turpinās lidojumus uz Latvijas galvaspilsētu. Pretējā gadījumā varētu būt gaidāms kritums līdz 4,6 milj. pasažieru, informē lidostas Komunikācijas vienības vadītāja Sarmīte Rinmane. Kravu apgrozījums lidostā no 53,5 tūkst. t 2013. gadā pērn samazinājies līdz 32,9 tūkst. t, un arī šogad rādītāji būs atkarīgi no pārvadājumiem Afganistānas virzienā.
2013. gadā lidostu izmantoja 11 neregulārie pārvadātāji, bet 2014.gadā klāt nāca Ellinair. Savukārt regulārie pārvadātāji pērn kopumā bijuši 14, aizejot Iberia Express un CSA, bet vietā nākot Brussels Airlines. Šogad no Rīgas vairs nelido Utair, bet klāt nāk Swiss International Airlines, Ukraine International Airlines un Turkmenistan Airlines, kopumā Rīgā darbojoties 16 lidsabiedrībām.
Visu rakstu Min uz papēžiem Rīgai lasiet 15. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.