Trešais Latvijas un Igaunijas elektroenerģijas 102,35 milj. eiro vērtais starpsavienojums sāks darboties 2020. gadā, būvnieku konkursu sludinās rudenī, bažas par tarifu pieaugumu, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Tas nav tikai Latvijas, bet gan visas Eiropas Savienības (ES) kopīgs interešu projekts, ko apliecina tas, ka šis projekts ir iekļauts asociācijas Elektroenerģijas pārvades sistēmu operatoru Eiropas tīkls (ENTSO-E) izstrādātajā Kopienas tīklu desmitgades attīstības plānā, un tam ir atvēlēts arī līdzfinansējums 65% apmērā,» stāsta AS Augstsprieguma tīkls (AST) valdes loceklis Arnis Staltmanis. Viņš norāda, ka šis starpsavienojums kopā ar pārējo Baltijas elektroenerģijas pārvades sistēmu Eiropas nākotnes (2030.–2050. gads) plānos iezīmēts kā otrs (pirmais – cauri Dānijai) tranzītkoridors, pa kuru no Ziemeļvalstīm plūst zaļā elektroenerģija uz Viduseiropu. Pašlaik noslogotākais ir Igaunijas–Latvijas virziens (divi starpsavienojumi), savukārt Latvijas–Lietuvas virziens (četri starpsavienojumi) noslogots tikai daļēji. «Svarīgs aspekts ir Latvijas un Baltijas elektroenerģijas sistēmas sinhronizācija ar Eiropu, jo līdz šim sinhronais darbs ir ar Krieviju un Baltkrieviju. Lai nodrošinātu šādu iespēju, vajag izveidot stingru Baltijas elektroenerģijas pārvades sistēmu «mugurkaulu»,» skaidro A. Staltmanis. Savulaik Latvija elektroenerģiju importēja no Lietuvas, taču, kopš tika slēgta Ignalinas AES, situācija ir mainījusies, un arī starpsavienojuma noslodze samazinājusies. Ir izbūvēts Lietuvas–Zviedrijas savienojums Nordbalt, taču pagaidām tas strādā ar pārtraukumiem.
Visu rakstu Meklēs 100 milj. eiro vērtā energotilta būvniekus lasiet 27. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.