Cilvēkiem vairāk ceļojot, paplašinās viņu redzesloks un, arī mājas atbraucot, rodas vēlme izmantot kādu no ārzemēs pamēģinātajām garšvielām.
«Visu laiku veikalā ir jauni produkti un sortiments mainās, lai pircējiem būtu jaunas garšvielas, ko izmēģināt un arī man pašai būtu interesanti strādāt. Daudziem cilvēkiem, ienākot veikalā, pirmais jautājums ir par to, kas jauns. Tāpēc visi šīs ziemas jaunumi ir atsevišķā stendā. Piemēram, šosezon klientiem patīk garšvielas ar lakšiem. Tas ir savvaļas ķiploks, un tam nav «klasiskās» ķiploka smaržas, kas daudziem nepatīk. Tas ir daudz maigāks un līdz ar to ļoti interesants. Tāpat šoziem pircējiem ir patikuši baltie citronpipari, kur pamatā specifiskie baltie pipari kopā ar cidoniju sulu, citronzāli un dabīgu citroniņu,» stāsta Sandra Valdmane, specializētā garšvielu veikala SpiceHouse (SIA Silantro) īpašniece. Veikals darbojas septiņus gadus; lai gan šobrīd tas jau ir kļuvis mazliet par šauru, uzņēmējai ļoti patīk Upīša pasāža, kur tas atrodas, un arī klienti jau ir iestaigājuši taciņu uz to. Tāpēc viņa turas pie šīs vietas un meklē radošus risinājumus, kā visas garšvielas izvietot veikalā.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Īstais brīdis
Pirms sava veikala atvēršanas Sandra jau ilgāku laiku dzīvoja ar domu, ka viņai kādreiz būs uzņēmums, bet vēl nebija pienācis īstais brīdis. Viņa strādāja Eiropas Savienības informācijas aģentūrā, bet, sākoties krīzei, tā tika likvidēta. «Tad arī sapratu – ja gribu strādāt sev, ir īstais brīdis, kad kaut ko domāt. Garšvielas ir mans hobijs un dzīvesveids, tāpēc bija skaidrs, ka jākoncentrējas tieši uz tām,» viņa saka. Veikalu atverot, krīze vēl nebija beigusies un cilvēku pirktspēja bija zemāka. Pircējiem šķita, ka daļa produktu ir dārgāki nekā citur. Tomēr šis laiks ļāva visu sākt ar zemākām izmaksām. Aizvadītajos gados gan Sandra novērojusi, ka tagad cilvēki tiešām saprot, ka kvalitatīvs produkts arī attiecīgi maksā. «Ar to ir jārēķinās, un tas ir jāsaprot. Tagad izskatās, ka cilvēki kvalitāti tiešām novērtē,» spriež Sandra.
Viņa pati lieto daudz un dažādas garšvielas, jo viņai viss ātri apnīk un katru dienu vajag ko jaunu. «Tāpat mans pienākums ir meklēt ko jaunu un pašai visu izmēģināt, lai varētu pircējiem stāstīt par katru produktu. Nekas nenonāk veikala plauktā, ja pati neesmu atzinusi to par labu un kvalitatīvu. Rūpīgi domāju par sortimentu,» viņa saka. Vaicāta, kā nolemj, ko piedāvāt klientiem, uzņēmēja teic, ka pazīst veikala pircējus un līdz ar to ir vieglāk izvēlēties. Jaunas garšvielas viņa izvēlas, paturot prātā, kas klientiem varētu būt interesants.
Sandra uzskata, ka savā biznesā ir lielāks gandarījums nekā algotā darbā. «Strādājot savā biznesā, ir pilnīgi cita jauda. Protams, iepriekš esmu strādājusi lieliskās darbavietās, kur man bija interesants darbs, bet savā biznesā katras dienas beigās ir cita veida gandarījums. Tas ir daudz lielāks nekā algotā darbā,» viņa secina.
Visu rakstu Palīdz iepazīt garšvielu pasauli lasiet ceturtdienas, 24.janvāra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!