Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strādājot individuāli, var sasniegt konkrētus rezultātus, taču daudz vairāk ir iespējams panākt, apvienojot spēkus dažādās disciplīnās.

Tā secina Indra un Normunds Cinkmaņi, kuri attīsta Normunda brāļa Ingmāra Cinkmaņa izstrādātos kosmētikas līdzekļus un izveidojuši zīmolu Oga7 (SIA Artunion). Ingmārs ir zinātņu doktors un pie krēmu ražošanas nonācis, vajadzības spiests. Kad sievai un bērniem nepalīdzēja veikalos nopērkamā produkcija, Ingmārs saprata, ka jārada pašam sava. Kā bioķīmiķis viņš bija vīlies produktu sastāvā, kas tika piesaukti kā ekoloģiski un dabīgi, jo to sastāvā atrada pat kaitīgas sastāvdaļas. Normunds ļoti ticēja brāļa izstrādātajam produktam, un viņam patika ideja par ražošanas izvēršanu.

No puslitra burciņas

2003. gadā, pēc tam, kad Normunds desmit gadus profesionāli nodarbojās ar riteņbraukšanu Vācijā, pēc draugu ieteikuma un apmācības sāka ražot dažādas ģipša figūras un eksportēja uz Vāciju, Itāliju un citām valstīm. Tieši ģipša figūriņas nodrošināja viņa iepazīšanos ar sievu Indru, kura krīzes laikā tirgoja toreiz tik populārās pērlīšu rotaslietas, tāpēc vajadzēja ģipša eņģeli kā dekoru. Vēlāk Indrai izveidoja manikīra salonu Nail Time, un viņas klientes bija pirmās krēma testētājas. «Mēs tolaik vēl nebijām precējušies, un es biju pārliecināta, ka man vispār dzīvē nekādus vīriešus nevajag. Tikko biju sākusi Nail Time, man ļoti labi gāja, beidzot bija nauda, biju iekārtojusies dzīvē. Pēkšņi zvana Normunds un piedāvā kopīgi attīstīt biznesa ideju. Man viss decembris un janvāris ir pilns ar pierakstiem uz procedūrām, es visu laiku vīlēju nagus – kāds vēl cits bizness? Pēc dažiem mēnešiem viņš atnāca ar pirmo krēma puslitra burciņu, ko izmantoju darbā ar klientēm, liku viņām līdzi mazos trauciņos,» stāsta Indra. Vairākus gadus krēms tika attīstīts, bet līdz plašākai tirdzniecībai netika.

Izvēlas stikla iepakojumu

Nail Time piedzīvoja vairākas krīzes, kad aizgāja darbinieki un atkal bija jāveido jauna komanda. «Esmu pacēlusi tik daudz meistaru, un katrā reizē, kad kāds no viņiem aizgāja, tas aiznesa arī daļu manis. Sākumā bija ļoti grūti, bet tagad esmu iemācījusies cilvēkus palaist – ja grib, tad lai iet prom. Esmu tikusi pāri tam rūgtumam,» teic Indra.

Pirms diviem gadiem uzņēmēji saprata, ka ar manikīra salonu ir līdzīgi kā ar ģipša figūrām – solo režīmā vari izdarīt tikai tik, cik viena vai dažu cilvēku spēkos. Aptuveni tajā pašā laikā iepazinušies ar sievieti, kura izplata kosmētiku Vācijā, no kuras daudz mācījusies par to, kā produktam jāizskatās, jo līdz tam krēms bija iepakots tādos pašos trauciņos kā daudzi citi vietējie zīmoli, jo cits iepakojums vienkārši nav pieejams. Rezultātā tagad Oga7 trauciņi ir no stikla, tiek izmantotas tikai divas krāsas, apdruka ir tieši uz iepakojuma, nevis uz līmētas etiķetes.

Visu rakstu lasiet 6. novembra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru