Zippy ID automātiskas identifikācijas pārbaudes risinājums 30 sekundēs salīdzina cilvēka pašbildi ar pases fotogrāfiju; uzņēmums šajā virzienā gūtās zināšanas par datorredzi izmanto arī pārtikas kvalitātes kontrolē
SIA Zippy Vision izstrādājis automātiskas identifikācijas pārbaudes risinājumu Zippy ID. «Pašlaik daudzi klientu verifikāciju dara manuāli vai pusautomātiski, piemēram, saistībā ar «zini savu klientu» un naudas atmazgāšanas draudu novēršanas prasībām. To pārbauda azartspēļu vietnes, finanšu pakalpojumu sniedzēji – teju visas organizācijas, kuru klienti naudu kaut kur pārskaita. Mūsu risinājums ar datorredzes un dažādu algoritmu palīdzību ļauj pilnībā automatizēt klientu verifikācijas procesu un atteikties no manuālas iejaukšanās,» stāsta Kristaps Kuļikovskis, SIA Zippy Vision līdzdibinātājs. Tā vietā, lai lietotājs aizpildītu reģistrācijas formu, ielādētu bildes un gaidītu dienu vai divas, kamēr kāds otrā galā manuāli veiks dokumentu pārbaudi, process tiek reducēts līdz pusminūtei.
Kristaps teic, ka, piemēram, kompāniju akciju tirdzniecības jomā, kur aktualitātes strauji mainās un cilvēki ātri vēlas pirkt vai pārdot savus aktīvus, «mežonīgais reģistrācijas paātrinājums ir ļoti noderīgs». Tāpat azartspēļu vietnēm jaunu lietotāju piesaiste ir dārga un, ja visā ciklā ir iespēja kaut kā ietaupīt, tas šiem uzņēmumiem ir pievilcīgi.
Šādi risinājumi mūsdienās kļūst aktuāli, jo pieaug vajadzība pēc klientu identificēšanas, un tas ir iespējams – agrāk nebija tādas datoru jaudas. Līdz ar to attīstās mašīnredze un mākslīgā intelekta risinājumi, un daudzas nozares lielu daļu darba nodod robotiem un iekārtām.
Uzņēmums apvieno gan pašu izstrādātus algoritmus, gan tirgū jau pieejamus risinājumus. «Cenšamies izmantot labāko jau pieejamo – ne vienmēr vajag izgudrot riteni no jauna – un uz tā bāzes risinājumu uzlabot vēl vairāk,» saka Gundars Kuļikovskis, SIA Zippy Vision īpašnieks.
Bārda netraucē
Zippy ID nolasa sejas biometrijas datus, analizējot vairāk nekā simt punktu, ko izmanot sejas pašbildes un oficiālā dokumenta attēla salīdzināšanā. «Mašīnredzes algoritmi pārbauda, vai dokuments nav viltots. Papildu tam mūsu risinājums «izvelk» dokumenta datus un pasniedz tos klientam piemērotā formātā, tā aiztaupot manuālu informācijas pārrakstīšanu,» stāsta Kristaps.
Visu rakstu lasiet 28. maija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!