SIA BlindArt izstrādājusi interjera un modes produktu līniju BurBur no auduma, kas veidots šiborī tehnikā, iesaistot cilvēkus ar nopietniem redzes traucējumiem, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Audums tiek īpaši apstrādāts, kā rezultātā top inovatīvs produkts – ar faktūru, kas kopšanas rezultātā nepazūd. Audums tapis sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmiju un Latvijas Neredzīgo biedrību. «Izvērtējām, ka šis varētu būt oriģinālākais un dzīvotspējīgākais produkts, jo tas ir kaut kas neredzēts. Un tad paplašinājām produktu klāstu, veidojot spilvenus, somas, tamlīdzīgas lietas. Iespējams, nākotnē piedāvāsim arī tikai audumu citiem dizaineriem, interese jau ir. Taču pagaidām palaidīsim savus produktus,» stāsta Andrs Hermanis, SIA BlindArt dibinātājs.
Lai sagatavotu audumu, piemēram, vienam sēžammaisam, jāiegulda sešu līdz astoņu stundu darbs, turklāt jārēķinās arī ar pēcapstrādei nepieciešamo laiku. Viņš teic, ka šajā biznesā sociālā komponente – nodarbināt cilvēkus ar redzes traucējumiem – ir pati galvenā. «Šis nav tas gadījums, kad ir gatavs produkts un tiek nolemts būt sociāli atbildīgiem, jo ir iespēja dabūt grantu, bet gan otrādāk – mēs no paša sākuma piemeklējām viņiem atbilstošu un piemērotu darba procesu. Viss ir veidots ap to. Ir gadījumi, kad stāsts tiek «pievilkts aiz matiem» un sociālā komponente ir minimāla. Mūsu gadījumā tā ir galvenā,» uzsver Andrs, piebilstot, ka šajā gadījumā redzīgs cilvēks nevar auduma apstrādi veikt ātrāk.
Tuvākajā laikā veikalos nonāks uzņēmuma pirmie produkti. Kompānija tos tirgos gan savā internetveikalā, gan dizaina preču veikalos. Produkta galvenais mērķa tirgus ir ārzemes. «Protams, skatāmies arī uz Latviju, taču jāsaprot, kāda ir mūsu valsts iedzīvotāju pirktspēja, jo šie produkti nav lēti. Tas ir premium segments, ar IKEA un Jysk nekonkurēsim. Produkti ir domāti tiem cilvēkiem, kuri tos novērtē, jo negribam, lai kaut kas tiktu pirkts vai darīts aiz žēluma,» saka Andrs. Lai uzņēmums būtu gatavs eksportam, nepieciešams aptvert reālo ražošanas kapacitāti. Viņš uzskata, ka pats sliktākais, kas var būt, ir piedāvāt labu produktu, bet nespēt to nodrošināt pienācīgā apjomā, tāpēc ir iecerēts paplašināt komandu. Pie nosacījuma, ka projekts veiksmīgi attīstās, uzņēmumā varētu strādāt desmit cilvēki ar redzes traucējumiem. «Galvenais mērķis ir paplašināt mērķa grupas iesaisti, saražot vairāk produktu, pārdot vairāk un iegūt līdzekļus, lai varētu reinvestēt jaunās idejās,» klāsta Andrs.
Visu rakstu Dizains ar pievienoto vērtību lasiet pirmdienas, 23.aprīļa laikrakstā Dienas Bizness!