Jaunākais izdevums

SIA BlindArt izstrādājusi interjera un modes produktu līniju BurBur no auduma, kas veidots šiborī tehnikā, iesaistot cilvēkus ar nopietniem redzes traucējumiem, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Audums tiek īpaši apstrādāts, kā rezultātā top inovatīvs produkts – ar faktūru, kas kopšanas rezultātā nepazūd. Audums tapis sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmiju un Latvijas Neredzīgo biedrību. «Izvērtējām, ka šis varētu būt oriģinālākais un dzīvotspējīgākais produkts, jo tas ir kaut kas neredzēts. Un tad paplašinājām produktu klāstu, veidojot spilvenus, somas, tamlīdzīgas lietas. Iespējams, nākotnē piedāvāsim arī tikai audumu citiem dizaineriem, interese jau ir. Taču pagaidām palaidīsim savus produktus,» stāsta Andrs Hermanis, SIA BlindArt dibinātājs.

Lai sagatavotu audumu, piemēram, vienam sēžammaisam, jāiegulda sešu līdz astoņu stundu darbs, turklāt jārēķinās arī ar pēcapstrādei nepieciešamo laiku. Viņš teic, ka šajā biznesā sociālā komponente – nodarbināt cilvēkus ar redzes traucējumiem – ir pati galvenā. «Šis nav tas gadījums, kad ir gatavs produkts un tiek nolemts būt sociāli atbildīgiem, jo ir iespēja dabūt grantu, bet gan otrādāk – mēs no paša sākuma piemeklējām viņiem atbilstošu un piemērotu darba procesu. Viss ir veidots ap to. Ir gadījumi, kad stāsts tiek «pievilkts aiz matiem» un sociālā komponente ir minimāla. Mūsu gadījumā tā ir galvenā,» uzsver Andrs, piebilstot, ka šajā gadījumā redzīgs cilvēks nevar auduma apstrādi veikt ātrāk.

Tuvākajā laikā veikalos nonāks uzņēmuma pirmie produkti. Kompānija tos tirgos gan savā internetveikalā, gan dizaina preču veikalos. Produkta galvenais mērķa tirgus ir ārzemes. «Protams, skatāmies arī uz Latviju, taču jāsaprot, kāda ir mūsu valsts iedzīvotāju pirktspēja, jo šie produkti nav lēti. Tas ir premium segments, ar IKEA un Jysk nekonkurēsim. Produkti ir domāti tiem cilvēkiem, kuri tos novērtē, jo negribam, lai kaut kas tiktu pirkts vai darīts aiz žēluma,» saka Andrs. Lai uzņēmums būtu gatavs eksportam, nepieciešams aptvert reālo ražošanas kapacitāti. Viņš uzskata, ka pats sliktākais, kas var būt, ir piedāvāt labu produktu, bet nespēt to nodrošināt pienācīgā apjomā, tāpēc ir iecerēts paplašināt komandu. Pie nosacījuma, ka projekts veiksmīgi attīstās, uzņēmumā varētu strādāt desmit cilvēki ar redzes traucējumiem. «Galvenais mērķis ir paplašināt mērķa grupas iesaisti, saražot vairāk produktu, pārdot vairāk un iegūt līdzekļus, lai varētu reinvestēt jaunās idejās,» klāsta Andrs.

Visu rakstu Dizains ar pievienoto vērtību lasiet pirmdienas, 23.aprīļa laikrakstā Dienas Bizness!

Komentāri

Pievienot komentāru
Finansējums

Apstiprināts pirmais sociālās uzņēmējdarbības grants Latvijā

Rūta Lapiņa,22.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālajam uzņēmumam «BlindArt» ir apstiprināts grants Attīstības finanšu institūcijas ALTUM sociālās uzņēmējdarbības atbalsta programmas ietvaros. «BlindArt» būs pirmais šāda granta saņēmējs Latvijā, un 20 tūkstošus eiro lielais finansējums palīdzēs uzņēmumam turpināt integrēt darba tirgū cilvēkus ar redzes traucējumiem, informē ALTUM sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Eglīte.

«Mūsu mērķis ir izveidot pašpietiekamu, ilgtspējīgu un uz attīstību vērstu vidi, kurā cilvēkiem ar redzes traucējumiem ir iespēja jēgpilni strādāt un gūt ienākumus. ALTUM grants būs būtisks solis mērķa sasniegšanas virzienā – šis finansējums ļaus mums izstrādāt pilnīgi jaunus neredzīgo cilvēku rokām un sirdīm radītus interjera un modes produktus, popularizēt tos un attīstīt vidi, kurā darbojas cilvēki ar redzes traucējumiem,» stāsta «BlindArt» dibinātājs Andrs Hermanis.

Savukārt ALTUM valdes priekšsēdētājs Reinis Bērziņš atzīmē: ««BlindArt» lieliski iemieso sociālās uzņēmējdarbības būtību - uzņēmums darba tirgū integrē cilvēkus ar redzes traucējumiem, tādējādi veicot svarīgu sociālu funkciju. Vienlaikus šī uzņēmuma darbības pamatā ir detalizēts un pārdomāts biznesa plāns ar mērķi spēt darboties pēc uzņēmējdarbības principiem,». Viņš aicina arī citus sociālos uzņēmumus izmantot šo Latvijā unikālo iespēju ar valsts atbalsta palīdzību attīstīt dzīvotspējīgu un ilgtspējīgu biznesu, kas palīdz radīt labāku dzīvi cilvēkiem, kuriem klājas grūtāk, un visai sabiedrībai kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pats jau sen nodarbojos ar vizuālo komunikāciju, ar reklāmu un dizainu. Vienā brīdī sapratu, ka ir cilvēki, kas pasauli redz citādāk. Tie ir neredzīgie vai stipri vājredzīgi cilvēki – stāsta sociālā uzņēmuma BlindArt dibinātājs Andrs Hermanis.

Sāku apzināt, kāda vispār ir situācija Latvijā, nonācu līdz Strazdumuižai Juglā. Tā aptuveni pirms desmit gadiem dzima ideja par sociāli atbildīgu projektu, no kura izauga arī uzņēmums BlindArt.

Sapratām, ka neredzīgajiem un vājredzīgajiem īsti nav iespēju sevi pierādīt vai nodarbināt sevi. Emocionāli šiem cilvēkiem noteikti svarīgāka ir pati darbošanās, un tas, ka var nonākt līdz taustāmam produktam.

Ir ļoti labi, ja ir labdarība. Bet mēs gribējām tam visam dot pievienoto vērtību, to izdarīt gudrāk. Tā no sociālās atbildības projekta izauga arī bizness. Esam radījuši platformu un iespēju viņiem pašiem realizēties tirgū. Gribam sabiedrībai parādīt, ka šie cilvēki ir talantīgi, ka viņi ir spējīgi radīt kvalitatīvas lietas. Katram ir jāpelna, un kāpēc gan nedot arī viņiem to iespēju? Uzskatu, ka tas taisnākais ceļš bieži vien nav tas izdevīgākais. Šad tad ir vērts izmest kaut kādu līkumu ārpus savas komforta zonas, jo tā var nonākt līdz pavisam citai iespēju ainavai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā kopstrādes telpās Teikums tika aizvadīts jauno uzņēmēju konkursa Creative Business Cup pusfināls, kura laikā 20 izvēlētie dalībnieki klātesošajiem prezentēja savas inovatīvās biznesa idejas.

Žūrijas pārstāvji noteica piecus spēcīgākos pretendentus, kuri rudenī turpinās cīņu nacionālajā finālā. Starptautiskais konkurss Latvijā tiek organizēts jau sesto reizi, un tā uzvarētājs iegūs iespēju doties uz lielo finālu, kas novembrī norisināsies Kopenhāgenā Global Entrepreneurship Week nedēļas ietvaros.

Par šī gada daudzsološākajiem uzņēmumiem tika atzīti CastPrint, CheeksUp, Safe & Stable, Gamechanger Audio un BlindArt, kas katrs pārstāv dažādus radošo industriju segmentus. Inovatīvo 3D poligrāfijas ģipšu ražotājs CastPrint piedāvā progresīvu pieeju lūzumu ārstēšanai; virtuālā bērnu spēle CheeksUp paaugstina produktivitāti logopēdiskajā terapijā, automatizējot skaņas atkārtošanos un izmantojot artikulēšanas uzdevumus; mūzikas inženieru kompānija Gamechanger Audio ražo inovatīvus elektroniskos mūzikas izstrādājumus; sociālais uzņēmums BlindArt izstrādā mūsdienīgus un funkcionālus dizaina priekšmetus, iesaistot cilvēkus ar redzes traucējumiem, savukārt studentu radītais zīmols Safe & Stable piedāvā uzlabotu balto spieķi ar ultraskaņas sensoru cilvēkiem ar redzes traucējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

16.maijā Rīgā notiks Sociālās uzņēmējdarbības forums 2018. Šoreiz Forumā tiks runāts par investīciju piesaisti sociālajai uzņēmējdarbībai.

Finanšu un biznesa vadības eksperti sniegs zināšanas par investīciju veidiem un gatavību tām, pieredzē par finansējuma piesaisti dalīsies sociālais uzņēmums «BlindArt» – pirmais ALTUM sociālās uzņēmējdarbības granta saņēmējs Latvijā, kā arī ekoloģiskās modes uzņēmums «Projekts QUID» (Progetto QUID) no Itālijas,kas rada apģērbu kolekcijas, nodarbinot sievietes no sociālā riska grupām. Savukārt pašu investoru redzējumu un vēlmes atklās Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkls (LatBAN), SEB banka, Attīstības finanšu institūcija ALTUM un Dānijas Sociālā Kapitāla Fonds (Den Sociale Kapitalfond), kas dažādos sociālās ietekmes uzņēmumos un sociālajās programmās Dānijā un Zviedrijas dienvidu reģionā ieguldījis teju 47 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Creative Business Cup nacionālajā atlasē uzvar Gamechanger Audio

Laura Mazbērziņa,23.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošo industriju konferences New Realities. Creative Industries ietvaros aizvadītas arī starptautiskā jauno uzņēmēju konkursa Creative Business Cup fināla sacensības. Šogad sīvā konkurencē par nacionālo uzvarētāju kļuva elektroniskā ģitāras pedāļa autori Gamechanger Audio, kuri novembra beigās dosies uz konkursa lielo finālu Kopenhāgenā, lai pārstāvētu Latviju līdzās vairāk nekā 70 pasaules valstu pārstāvjiem un sacenstos par galveno balvu - 15 000 eiro naudas prēmiju.

Aizvadītā pasākuma ietvaros savus uzņēmumus prezentēt uz skatuves kāpa pieci žūrijas izvēlētie finālisti, kas katrs pārstāv dažādus radošo industriju segmentus. Godpilno otro vietu šogad ieguva virtuālā spēle CheeksUp, kas paaugstina bērnu produktivitāti logopēdiskajā terapijā, savukārt trešajā vietā ierindojās 3D poligrāfijas ģipšu ražotājs CastPrint, kas piedāvā inovatīvu pieeju medicīnisko lūzumu ārstēšanā. Tāpat par ceļazīmi uz konkursa starptautisko finālu līdzās top 3 vietu ieguvējiem cīnījās sociālais uzņēmums BlindArt, kas izstrādā mūsdienīgus un funkcionālus dizaina priekšmetus, iesaistot cilvēkus ar redzes traucējumiem, kā arī studentu radītais zīmols Safe & Stable, kas piedāvā uzlabotu balto spieķi ar ultraskaņas sensoru cilvēkiem ar redzes traucējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru