Daļa cilvēku nevēlas nēsāt tādas pašas drēbes kā visi citi un labprāt meklē ko atšķirīgu.
Tā novērojusi apģērbu zīmola Colorfall īpašniece Lauma Grauziņa. Pirms trim gadiem par 300 eiro viņa nopirka audumus un sašuva pirmos deviņus lietusmēteļus. «Man bija sajūta – tagad vai nekad. Ar mazu stendiņu aizgāju uz Kalnciema ielas tirdziņu, un tā tas sākās,» stāsta Lauma.
Sākumā tika pārbaudīta ideja, viss notika palēnām. Viņa strādāja kā pašnodarbināta šuvēja un vēroja, kas pircējām patīk, kam klientes pievērš uzmanību. Viens no novērojumiem ir tāds, ka pircējas plāno pirkumu un naudu mētelim krāj, tāpēc Lauma cenšas neveidot apģērbu vienai sezonai, bet gan vairākiem gadiem, kas nozīmē, ka tajos nav redzamas spilgti izteiktas aktuālās modes tendences. «Izvairīties no modes tendencēm nevar, jo tās ir jūtamas visapkārt, bet es neeju galējībās. Veidoju savu apģērbu modeļus, nepārspīlējot un saglabājot savu stilu. Piemēram, pērn modē bija leoparda raksti, bet es tos neizmantoju. Tajā pašā laikā apģērbam ir jābūt modernam, citādi to neviens nepirks. Ir jāiet līdzi laikam,» spriež Lauma.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Pērn maijā Lauma nodibināja uzņēmumu un tagad pievērsusies Colorfall attīstībai nopietnāk. Šobrīd uzņēmumā bez viņas strādā jau divi darbinieki, uzņēmums sadarbojas arī ar individuāliem šuvējiem. «Esam izveidojuši salona telpas un esam pārrunu procesā arī par darbnīcas telpām šajā pašā Sporta 2 kvartālā. Gribu kārtīgu darbnīcu, lai tiktu galā ar visiem pasūtījumiem un lai nebūtu bažu par tālāku produktu izplatību Eiropas tirgū. Ir daudz pasūtījumu no ārzemēm, un man ir bažas, kas notiktu, ja vienudien saņemtu simt pasūtījumus. Tāpēc sākotnējā doma ir nostabilizēties un tad attīstīties tālāk. Ir piedāvājumi sadarbībai Skandināvijā un citur, bet, kamēr nejutīšos pietiekami droši tepat, tālāk neiešu. Daudzi mani draugi ir uzņēmēji, un es esmu redzējusi, kas notiek, kad bizness attīstās pārāk strauji. Nebūtu grūti dabūt līdzfinansējumu un uzšūt, piemēram, 2000 džemperu, bet svarīgi tos ir arī pārdot. Tāpēc es gribu paplašināties pamazām,» norāda Lauma.
Šobrīd viņa pati šuj mazāk, tāpēc cer, ka drīz blakus salonam būs darbnīca. Viņa lielākoties izstrādā pirmo modeli un nodod to šuvējām. Uzņēmēja neslēpj, ka ir grūti atrast darbiniekus. «Meistars ir apģērbu zīmola panākumu atslēga. Šī ir tabu tēma – viens zīmols otram nekad neprasa neko par meistaru, to mēdz īpaši slēpt,» teic Lauma.
Visu rakstu Atšķirties ar surikātu uz mēteļa lasiet trešdienas, 9.janvāra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!