Latvijas dzelzceļa kompānijas Latvijas dzelzceļš (LDz) vadītājs Uģis Magonis uzskata, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktā pārbaude par viņa 2009.gada amatpersonas deklarācijā norādītajiem darījumiem nav nekas ārkārtējs un birojs šajā gadījumā tikai pilda savus pienākumus.
Magonis aģentūrai BNS sacīja, ka šādas pārbaudes ir amatpersonu liktenis, tādēļ, viņaprāt, KNAB pārbaude, kas sākta jau pirms laba laika, nav nekas ārkārtējs.
Viņš gan atzina, ka nevar komentēt portāla "pietiek.com" vēstīto par to, ka KNAB izmeklētājiem radušās bažas par aizdomīgiem darījumiem, kas varētu slēpt iespējamu naudas legalizēšanu. Magonis norādīja, ka viņa rīcībā šādas informācijas nav, turklāt arī KNAB darbinieki viņam neko tādu neesot teikuši.
LDz vadītājs apliecināja, ka KNAB darbinieki bijuši pie viņa mājās un viņš atbildējis uz biroja jautājumiem.
Atbildot, vai viņam nav bažu par to, ka viņu varētu piemeklēt līdzīgs liktenis kā "Latvenergo" prezidentu Kārli Miķelsonu, LDz vadītājs pieļāva, ka kādam interese par šo amatu noteikti varētu būt, taču viņš gan nav dzirdējis, ka tiktu gatavota kompānijas vadības maiņa.
Magonis minēja, ka viņam līgums ar LDz ir vēl vienu gadu un to viņš ir apņēmības pilns nostrādāt.
KNAB pārstāve Ieva Karlsberga aģentūrai BNS teica, ka KNAB pārbaud veic jau apmēram trīs mēnešus. Kriminālprocess pagaidām nav sākts.
Viņa pavēstīja, ka KNAB veic valsts amatpersonas deklarācijas par 2009.gadu ziņu pārbaudi. Birojs atbilstoši savai kompetencei pārbauda, vai deklarācijā ir norādītas ziņas, kas liecina par amatpersonām likumā noteikto ierobežojumu un aizliegumu pārkāpšanu.
Satiksmes ministrijā aģentūrai BNS savukārt pastāstīja, ka ministrijas rīcībā nav informācijas par minēto KNAB pārbaudi.
Portāls "pietiek.com" pirmdien vēstī, ka KNAB sācis padziļinātu pārbaudi par Magoņa 2009.gada amatpersonas deklarācijā norādītajiem vērienīgajiem darījumiem.
Portāla rīcībā esošā informācija liecina, ka KNAB redzeslokā nonākuši vairāki Magoņa pērn veiktie darījumi. Tie biroja izmeklētājiem viesuši šaubas par aizdomīgiem darījumiem, kuri varētu slēpt iespējamu naudas legalizēšanu. Savukārt legalizējamā nauda varētu būt iegūta, izmantojot stāvokli LDz un tā meitasfirmā "LDz Cargo".
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Magonis pagājušajā gadā guvis kopumā 936,5 tūkstošu latu ieņēmumus, no kuriem atalgojums darbavietā veidoja vien nelielu daļu. Tas izriet no viņa Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtās amatpersonas deklarācijas.
Par darbu LDz Magonis saņēmis 53,8 tūkstošus latu. Papildus Magonis saņēma 675,1 tūkstoti eiro (474,5 tūkstošus latu) par kapitāldaļu pārdošanu, dividendes 402 tūkstošu latu ASV dolāru (209,4 tūkstošu latu) apmērā no uzņēmuma "Hanza Jūras vārti". Viņam atdoti arī divi parādi - 694 tūkstošu eiro (487,7 tūkstošu latu) un 150 tūkstošu latu apmērā.
Amatpersonas deklarācija vēsta, ka Magonim 2009.gada beigās bija 38,8 tūkstošu eiro (27,3 tūkstošu latu) lielas parādsaistības. Bezskaidrā naudā viņam dažādās valūtās bija uzkrāti kopumā 548,3 tūkstoši latu.
Pie pērn veiktiem darījumiem "Latvijas dzelzceļa" vadītājs norādījis apdrošināšanu piecu tūkstošu ASV dolāru (2,6 tūkstošu latu) apmērā, divu vieglo automašīnu iegādi par 70 tūkstošiem eiro (49,2 tūkstošiem latu) un 91,1 tūkstoti eiro (64 tūkstošiem latu), 622 tūkstošu eiro (437,1 tūkstoša latu) kredīta atdošanu, kredīta procentu atdošanu kopumā par 14 tūkstošiem eiro (9,9 tūkstošiem latu), aizņēmumu 386 tūkstošu eiro (271,3 tūkstošu latu) apmērā, pamatkapitāla palielināšanu par 15,4 tūkstošiem eiro (10,8 tūkstošiem latu) un aizdevumu 634 tūkstošu eiro (455,6 tūkstošu latu) apmērā.
Magonim pieder 106 latu vērtas akcijas uzņēmumā "Latvijas balzams", kā arī kapitāldaļas "Hanza kuģu aģentūrā" četru tūkstošu latu vērtībā. Viņam pieder dzīvoklis Rīgā, zeme un māja Ādažu novadā, vieglās automašīnas 1990.gada "VAZ-2109", 2008.gada "Mercedes Benz CL 500" un kuteris.
LDz vienīgais īpašnieks ir valsts, kuru pārstāv Satiksmes ministrija.