2018. gadā AS MADARA Cosmetics turpināja iepriekšējo gadu izaugsmes tendenci, un apgrozījums, salīdzinot ar 2017. gadu, pieauga par 29%, liecina kompānijas neauditētais pārskats Nasdaq Riga.
2018. gada 2. pusgadā uzņēmuma apgrozījums ir audzis par 27% salīdzinot ar attiecīgo periodu 2017. gadā.
Konsolidētais 2. pusgada apgrozījums sasniedz 4,85 miljonus eiro, savukārt 2018. gada apgrozījums – 9,51 miljonu eiro. Uzņēmuma attīstības pamatā ir bijusi esošo tirgus kanālu stiprināšana un jaunu kanālu apgūšana, jauno produktu ieviešana tirgū un zīmola atpazīstamības veicināšana. Gada pirmajā pusē tirgum tika piedāvāti uzņēmuma pirmie saules aizsardzības produkti, kas ierindojās uzņēmuma pieprasītāko produktu topā.
2018. gada otrajā pusgadā 93% no apgrozījuma ģenerēti Eiropas Savienībā (ieskaitot Latviju), kas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, 7% no apgrozījuma gūti ārpus Eiropas Savienības.
Gada griezumā apgrozījums Eiropas Savienībā sasniedz 92%, bet 8% - apgrozījuma gūti ārpus Eiropas Savienības.
2018. gada 2. pusgadā vērojama kontraktražošanas produktu īpatsvara samazināšanas, kas skaidrojama ar MÁDARA zīmola ātrāku izaugsmes tempu. Zīmola MÁDARA produktu pārdošanas sadalījums pa produktu grupām ir tuvu iepriekšējā gada sadalījumam. 2018. gadā ir vērojams 4 procentpunktu pieaugums sejas kopšanas produktu īpatsvarā, kas daļēji skaidrojams ar augstiem jauno saules produktu pārdošanas rādītājiem. Kopumā, produktu pārdošanas sadalījums attīstās atbilstoši zīmola MÁDARA fokusam.
Perioda peļņa sasniegusi 1,5 miljonus eiro, kas ir par 20% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Otrajā pusgadā uzņēmums guva 0,5 miljonu eiro peļņu, kas ir par 4% zemāk nekā iepriekš. Uzņēmuma otrā pusgada rādītāji skaidrojami ar ieguldījumiem pārdošanas tirgu attīstībā, e-komercijas platformu attīstībā un reklāmā, klientu bāzes veidošanā. Uzņēmums sagaida pozitīvu atdevi nākamajos periodos no veiktajiem ieguldījumiem.
Sekojot tirgus tendencēm, 2018. gada otrajā pusē uzņēmums sācis darbu pie dabīgas, sertificētas dekoratīvās kosmētikas līnijas izstrādes. Dekoratīvās kosmētikas jeb make-up kategorija pēc tirgus izmēra ir otrā lielākā aiz ādas kopšanas jeb skincare kategorijas – atsevišķos uzņēmumam svarīgos tirgos tās ir pat līdzvērtīgas.
Šis uzskatāms par pēdējo 5 gadu apjomīgāko uzņēmuma attīstības projektu, kas paredz ap 50 jaunu produktu izstrādi, kā arī know-how stiprināšanu un kapacitātes palielināšanu dekoratīvās kosmētikas ražošanai. Šī projekta realizēšanai izveidotas jaunas darba vietas laboratorijā, mārketinga departamentā un administrācijā. Dekoratīvās kosmētikas produktu pakāpeniska ieviešana tirgū paredzēta 2019. gada beigās un 2020. gada pirmajā pusgadā – atkarībā no sekmēm produktu izstrādē un ražošanas procesu attīstībā. Uzņēmuma vadība paredz, ka sekmīga projekta relizācija un produktu ieviešana tirgū dos būtisku pienesumu uzņēmuma attīstībā un darbības vērienā. Šī projekta īstenošanai 2019. gadā paredzēti būtiski ieguldījumi – gan ilgtermiņa (ražošanas tehnoloģiju attīstīšana), gan īstermiņa (produktu ražošanas uzsākšana, mārketinga atbalsta nodrošināšana u. tml.).
Uzņēmums ir turpinājis ražošanas procesu pilnveidošanu un sekmīgi uzstādījis divas jaunas
pildīšanas un pakošanas līnijas: automatizētai tūbu pildīšanai, kā arī automatizētai flakonu pildīšanai un aizvākošanai.
Šīs iekārtas ievērojami palielina uzņēmuma kopējo ražošanas kapacitāti, un pašreizējā kapacitāte, pēc vadības aplēsēm, spētu nodrošināt ražošanas apjoma pieaugumu divas reizes, salīdzinot ar ražošanas apjomu 2018. gadā.
2018. gadā īpašs uzsvars likts uz e-komercijas sistēmas attīstīšanu un IT projektu realizēšanu ar mērķi automatizēt dažādus uzņēmuma procesus. Kopumā e-komercijas sistēmas attīstībā un IT projektos ieguldīti 280 000 EUR.