Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, ņemot vērā iepriekš izskanējušas bažas par iespējamo negodīgo konkursu Latvijas sportistu tērpu veidošanā, Latvijas Olimpiskā komiteja (LOK) prezentēja tērpu skices, kuras veidojusi modes māksliniece Natālija Jansone, kā arī dizainera Gvido Zālīša izstrādāto komandas kopējo dizaina konceptu, informē komiteja.

LOK ģenerālsekretārs Žoržs Tikmers skaidro, ka katra valsts izmanto dažādus principus tērpu veidošanā, un ir piemēri, kad valstis izvēlas savu sportistu tērpiem nacionālās krāsas, tomēr pēdējā laikā tendence ir mainījusies un viens no svarīgākajiem apstākļiem tiek minēts, lai tērps ir spilgts un pamanāms, kas atšķiras no kopējā fona.

Dizaina koncepcijai izvēlēti pieci Latvijas ainavas elementi – ūdeņi, meži, lauki, saule un cilvēki, norāda LOK.

Db.lv jau rakstīja, ka Latvijas olimpiskās komitejas (LOK) izsludinātajā konkursā par sporta apģērbu piegādi Latvijas Olimpiskās delegācijas vajadzībām ziemas Olimpiskajās spēlēs Sočos un Latvijas ziemas sporta veidu izlašu vajadzībām uzvarējis Somijas uzņēmums Halti.

Konkursā tika saņemts viens piedāvājums, un medijos izskanējusi informācija, ka konkursa prasības atbilst tieši Halti piedāvājumam. Reaģējot uz to, Saeimas Korupcijas novēršanas apakškomisija vērsusies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) un Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) ar lūgumu vērtēt LOK amatpersonu rīcību.

«Publiski izskanējusī informācija dod pamatu visai ticamam pieņēmumam, ka olimpiskās komitejas iepirkuma tehniskā specifikācija tika izstrādāta, pamatojoties uz konkursā uzvarējušā Somijas uzņēmuma kataloga piedāvājumu, tādējādi nodrošinot minētajam ražotājam negodīgu uzvaru iepirkumu konkursā,» atzīst Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas Korupcijas novēršanas apakškomisijas priekšsēdētājs Aleksejs Loskutovs.

LOK gan noliedz izskanējušo informāciju, ka iepirkumu konkurss sporta apģērbu iegādei ir veidots vienam noteiktam ražotājam, un skaidro, ka pirms iepirkuma procedūras izsludināšanas, LOK laika posmā no šī gada janvāra līdz jūlijam, veica izpēti par to, kuri pasaules vadošie ziemas sporta apģērbu ražotāji būtu ieinteresēti LOK piegādāt attiecīgās kategorijas apģērbu komplektus. Tika veiktas konsultācijas ar uzņēmumiem 361 un Adidas, un izteikts piedāvājums - kompānijām kļūt par LOK partneriem un attiecīgās apģērba vienības dāvināt Latvijas Olimpiskās komandas dalībniekiem.

Ņemot vērā LOK paredzēto budžetu ekipējuma iegādei, LOK nespēj pasūtīt speciāli sportistiem paredzētu atsevišķu apģērbu līniju kā to var atļauties bagātākās valstis. Dizaina izveides un ražošanas izmaksas būtu pārāk lielas. Vienīgais variants ir attiecīgās apģērba vienības meklēt katalogos, ko ražotāji ir paredzējuši plašākai sabiedrībai, skaidro komiteja.

Tika pieņemts lēmums par divu krāsu – dzeltenas un brūnas izmantošanu mūsu sportistu un komandas apģērbu dizainā. Dzeltens – saule, dzintars, medus un zelts; brūna – zemes spēks, daba un koki, skaidro LPK. Jāņem vērā, ka visas apģērba vienības tiks atsūtītas bez apdrukas un dizainiskie risinājumi tiks papildināti uz vietas Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru