#Dienvidu kaimiņi testējot mūsu valsts dzelzceļa sistēmu, lai nākotnē varētu paplašināt kravu pārvadājumu biznesu Latvijas teritorijā.
Pasažieru pārvadājumiem var sekot lielāki kravu pārvadājumu apjomi, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Nule kā uzsāktie pasažieru pārvadājumi maršrutā Viļņa‒Daugavpils‒Viļņa nedēļas nogalēs varētu nebūt galvenā Lietuvas dzelzceļa (Lietuvos geležinkeliai, LTDz) interese, attīstot jauno savienojumu. Drīzāk gan dienvidu kaimiņi testējot mūsu valsts dzelzceļa sistēmu, lai nākotnē varētu paplašināt kravu pārvadājumu biznesu Latvijas teritorijā. Šāds secinājums izriet no nozares spēlētāju teiktā Dienas Biznesam.
Par to, ka pagājušajā nedēļas nogalē LTDz atklās starpvalstu pasažieru pārvadājumus, savienojot kaimiņvalsts galvaspilsētu ar Daugavpili, latviski lasošie iedzīvotāji uzzināja pagājušajā ceturtdienā no tiem medijiem, kas bija iztulkojuši LTDz mājas lapā atrodamo preses relīzi. Savukārt piektdien par to preses relīzē informēja arī Latvijas kompānija Pasažieru vilciens (PV). Par lietuviešu centieniem uzsākt pārvadājumus un pirmo testa vilcienu 25. oktobrī iepriekš informēja kaimiņvalsts un Daugavpils portāli.
LTDz mājaslapā lietuviešu, krievu, bet ne latviešu vai angļu valodā, kā, piemēram, maršruta Viļņa‒Minska gadījumā, var lasīt, ka divarpus stundu ilgais, divreiz dienā paredzētais ceļojums vienā virzienā maksā deviņus eiro. (Līdzīgs piedāvājums atrodams arī autobusu kompāniju starpā.) Apskates vietu uzskaite abu valstu pilsētās liek domāt, ka LTDz šādi gan vilina tūristus apskatīt savu galvaspilsētu, kā arī citas pilsētas, gan to pašu darīt arī Daugavpilī. Tikmēr PV atzīmēja, ka šāda maršruta izveide var nodrošināt ērtu un drošu vilciena savienojumu starp visām trim Baltijas valstu galvaspilsētām ‒ Viļņu, Rīgu un Tallinu, kā arī apsveica kaimiņvalsts kolēģus ar jaunā maršruta atklāšanu tviterī.
Visu rakstu Lietuvas dzelzceļš lēnām iespiežas Latvijas tirgū lasiet trešdienas, 17.janvāra laikrakstā Dienas Bizness!