Lai arī importētu lietotu apģērbu un apavu apjoms pērn samazinājies un «otro roku» preču tirgotāju kļuvis mazāk, tīklu kompānijas uzņem apgriezienus, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Lietotu apģērbu un apavu veikali, tautā tā dēvētās humpalas krīzes laikā palīdzēja daudzām ģimenēm savilkt kopā galus. Šobrīd tos apmeklē cilvēki ar zemiem, vidējiem ienākumiem, kuri vēlas dzīvot taupīgi, cilvēki, kuri vēlas ģērbties atšķirīgi, stilīgie jaunieši. Nereti tajos atrodamas populāru zīmolu pērles, iespējams, arī kādas ārvalstu zvaigznes skatuves tērps vai ūdeļādas kažoks. Stereotips, ka tajos piedāvā preci, kas ir humānā palīdzība un tirgotājiem nav izmaksājušas ne centa, ir maldīgs.
2015. gadā trīs lietotu apģērbu veikalu ķēdes R.D.A., Kilomax un Humana Latvia ir atvērušas 29 jaunus veikalus. SIA R.D.A. ir atvērusi 17 tirdzniecības vietas, SIA ILP Market, kas attīsta Kilomax tīklu, – 8, bet SIA Humana Latvia – 4 jaunus veikalus. Kopā šīm trim veikalu ķēdēm ir 124 lietotu apģērbu veikali visā Latvijā. Savukārt divām lielākajām lietotu apavu ķēdēm kopā ir 44 veikali – SIA Kristīne-RR – 26, bet SIA Venda 2 – 18 veikali.
Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka pērn pirmajos desmit mēnešos importētu lietotu apģērbu, tekstilizstrādājumu, apavu un galvassegu apjoms ir būtiski samazinājies – par 3,7 milj. eiro un 3,2 milj. kilogramu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu gadu iepriekš. Šā brīža tirgus tendences rāda, ka lietotu preču importētāju un tirgotāju skaits samazinās, bet veikalu ķēžu posmu skaits palielinās.
Visu rakstu Lietotu apģērbu bizness zeļ lasiet 18. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.