Citas ziņas

Lielbritānijas «TUI» tiks pārstrukturalizēts

Aivars Mackevics [email protected], 08.10.2004

Jaunākais izdevums

TUI Ziemeļeiropas galvenais vadītājs Pīters Rotsvels (Peter Rothwell) Lielbritānijas TUI kompānijai ir izstrādājis jaunu virzības un restrukturizācijas programmu, kuras mērķis ir palielināt konkurētspēju Lielbritānijā, ko savukārt plāno panākt ar efektīvāku produktu un noieta veicināšanas struktūru. Jaunā programma skara ceļojumu aģentūru Thomson, ceļojumu biroju ķēdi Lunn Poly un lidsabiedrību Britannia. Pārstrukturizēšanos plānots paveikt vēl līdz gada beigām, kā rezultātā tiks samazinātas arī 8% darba vietas. Kā atzīst Rotsvels, tad atpūtnieki ir mainījuši pirkšanas un ceļojumu izvēles taktiku, kas pieprasa efektīvākas struktūras izveidi. Tagad TUI ir tirgus līderis tiešajām rezervācijām, ko ir nepieciešams saglabāt un attīstīt tālāk.” Jaunā programma paredz Specialist Holidays Group, kas apvieno specializētos piedāvājumus, tiks pārveidota no jauna, tāpat aizvien tiks samazināts ceļojumu biroju tīkls Lielbritānijā. Visas lidmašīnas darbosies zemo izmaksu lidsabiedrības Thomsonfly pakļautībā, bet Britannia kā vārds tiks atmests pavisam. Kā arī tiek plānots ieviest “Dynamic Packaging” tirgošanā caur internetu. TUI arī cer, ka vēl 2004. gadam ieplānotais TUI koncerna tūrisma apgrozījums necietīs no koncerna pārstrukturizācijas Lielbritānijā. Tiek pat plānots, ka tas pat palielināšoties par vismaz 70%. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas lielākais tūroperators ienāk Krievijā

Aivars Mackevics [email protected], 04.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI šī gada 1. augustā ir uzsācis aktīvu darbību Krievijas tirgū, kurš kopā ar tūroperatoru Mostravel nodibināja jaunu uzņēmumu TUI Mostravel Russia (TMR). TUI pieder 34% uzņēmuma akciju, bet pārējie 66% pieder krievu tūroperatora Mostravel ģenerāldirektoram Rabsonam Mamedovam, taču TUI no 2006. gada varēs pārpirkt 17% akciju un līdz ar to iegūt vairākumu uzņēmumā, proti, 51% akciju. Tūrisma firma Mostravel, kura līdz šim bija Turcijas un Ēģiptes ceļojumu speciālists, ir pārvietojis visu savu firmu ar 70 darbiniekiem uz jauno tūrisma uzņēmumu. Jāatzīmē, ka kompānija Mostravel ir dibināta 1996. gadā un pagājušajā gadā apkalpoja gandrīz 100 000 ceļotājus, kas pēc tūrisma speciālistu aprēķiniem varēja radīt apgrozījumu ~35 miljoni ASV dolāru apmērā. Galvenais jaunā uzņēmuma darbības virziens būs vērsts uz standartizēto ceļojumu pārdošanu četru un piecu zvaigžņu kategoriju segmentā, pie kam jāatzīmē, ka kopš 2003. gada tūroperatora Mostravel programmā ir jau TUI koncerna viesnīcu markas Magic Life, Iberotel un Sol y Mar. Kā atzīst TUI koncerna vadītājs Mihaels Frenzels, tad viņš tic Krievijas tirgus potenciālam, kas jau tuvāko trīs līdz piecu gadu laikā radīs “daudz patīkamu mirkļu”. Jau pagājušajā gadā TUI paziņoja par savu ieceri ieiet Krievijas tūrisma tirgū, taču atlika savus plānus, jo uzskatīja, ka Krievijas tirgus ir noslogots ar pārāk daudziem maziem tūroperatoriem. TUI Mostravel Russia mērķis ir jau nākošajā gadā ar 200 000 atpūtniekiem panākt gandrīz 100 miljonu ASV dolāru lielu apgrozījumu. Bet jau 2007. gadā panākt ar 300 000 atpūtnieku gadā 160 miljonu ASV dolāru lielu peļņu. Sākumā TUI Mostravel Russia Krievijā kooperēsies ar tādiem partneriem kā lidsabiedrība KrasAir. Taču tas, cik ātri TUI pats varēs piedāvāt savus lidojumus, būs atkarīgs no Krievijas ekonomiskās situācijas. Pēc TUI aprēķiniem pagājušajā gadā Krievijā tika nopirkti apmēram divi miljoni standartizēto ceļojumu un valsts ar 145 miljoniem iedzīvotāju vēl glabā sevī lielu ceļotāju potenciālu. Krievijas iedzīvotāju vidū ļoti iecienīti ir ceļojumi uz Turciju un Ēģipti. Jāatzīmē, ka Austrumeiropā TUI koncernam pieder savi tūroperatori tādās valstīs kā Ungārija, Polija, Slovēnija un Slovākijā. Pirms pāris mēnešiem TUI ienāca arī Ķīnas tirgū. Vairāki Latvijas tūrisma uzņēmumi ir ziņojuši, ka TUI ar interesi novēro arī Baltijas tūrisma tirgu. Krievijas tūrisma nozares dalībnieki raugās uz šo TUI soli vairāk ar ziņkāri, nekā ar bažām. Eiropas lielākā tūrisma koncerna spējas, iekarot Krievijas tirgu, būs atkarīgas no vairākiem faktoriem. Jāatzīmē, ka Krievijas tirgū jau darbojas viens no TUI konkurentiem – trešais Vācijas lielākais tūroperators LTU Touristik, kurš jau 2003. gada martā uzsāka savu tūrisma biznesa darbību zem ITS markas. LTU ir atvēris Maskavā tūrisma firmu Itours, kura darbojas kopā ar lidsabiedrību Avialinii-400. Taču pusotra gada laikā Krievijas firma ITS nav spējusi ieņemt ievērojamu pozīciju valsts tūrisma tirgū. TUI AG sastāvā ietilpst 84 tūrisma firmas no visas Eiropas, kuras gadā piedāvā ceļojumus apmēram 18 miljoniem cilvēku. Koncerna sastāvā ir apmēram 3 600 tūrisma biroji, 32 aģentūras, kas ir specializējušās uz kādu noteiktu valsti un 100 lidmašīnu parks. Tūrisma koncerns ir iesaistījies ar savu kapitālu 290 viesnīcu darbībā, kuras vienlaicīgi spēj izmitināt apmēram 157 000 klientu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tūroperatora TUI padomi pamet ES sankcijām pakļautais Krievijas miljardieris Mordašovs

LETA--AFP, 03.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas miljardieris Aleksejs Mordašovs atkāpies no Vācijas tūrisma operatora TUI, kuras franšīzes turētāja Baltijā ir SIA "TT Baltics", padomes locekļa amata, jo Eiropas Savienība (ES) pret viņu noteikusi sankcijas saistībā ar Maskavas īstenoto uzbrukumu Ukrainai.

Mordašovs, kuram pieder Krievijas otrā lielākā tēraudrūpniecības uzņēmuma "Severstaļ" akciju kontrolpakete, ir nozīmīgs TUI akcionārs, jo viņa netieši kontrolētajam uzņēmumam "Unifirm Ltd." pieder 34% TUI akciju. Vienlaikus, pēc "Firmas.lv" datiem, Mordašovs ir vienīgais "TT Baltics" patiesais labuma guvējs.

Papildināta - Severstaļ aptur eksportu uz ES valstīm 

Krievijas tērauda kompānija "Severstaļ" pilnībā pārtraukusi tērauda produkcijas eksportu uz Eiropas...

"ES sankciju nolūks ir nepieļaut, lai Mordašovs atbrīvojas no savām TUI akcijām" vai gūst peļņu no investīcijām šajā uzņēmumā," norādīts TUI paziņojumā.

Mordašovs TUI akcionārs ir 15 gadus. Piederošo akciju daļu viņš palielināja pērn, kad TUI īstenoja rekapitalizāciju, lai censtos atgūties no koronavīrusa pandēmijas izraisītās krīzes.

Tikmēr TUI mēģina distancēties no sankcijām, kas piemērotas Mordašovam.

"ES sankcijas attiecas uz Mordašovu kā personu, nevis uz "TUI AG", kurā viņš ir akcionārs. Tādējādi šīs sankcijas akcionāram neietekmē uzņēmumu, kurā viņam pieder akcijas," skaidro kompānija.

Jau ziņots, ka pirmdien, 28.februārī, līdz ar publicēšanu ES oficiālajā vēstnesī stājās spēkā sankcijas Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam pietuvinātiem oligarhiem un propagandistiem, kas noteiktas saistībā ar Krievijas agresiju pret Ukrainu. Starp šīm personām ir iekļauts arī Mordašovs.

Pirmdien publiskotajā paziņojumā Mordašovs apgalvoja, ka viņam neesot "pilnīgi nekādas saistības ar pašreizējās ģeopolitiskās spriedzes rašanos" un neesot saprotams, kāpēc ES viņam noteikusi sankcijas.

Vienlaikus, pēc "Kommersant" vēstītā, "Severstaļ" pilnībā pārtraukusi tērauda produkcijas eksportu uz ES valstīm. "Severstaļ" vadība šo informāciju komentēt atteikusies, taču norādījusi, ka uzņēmums aplūko dažādus variantus, lai pārorientētu Eiropas tirgum paredzēto produkciju uz citiem eksporta tirgiem, tostarp Āzijas, Ziemeļamerikas un Tuvo Austrumu valstīm.

Latvijā darbojas metālapstrādes un metālu vairumtirdzniecības uzņēmums "Severstal Distribution", kura 100% kapitāldaļu īpašniece ir "Severstaļ".

Atbilstoši informācijai uzņēmumu mājaslapā "Severstal Distribution" un arī "TT Baltics" ir konts bankā "Citadele".

Bankas "Citadele" valdes loceklis atbilstības jautājumos Uldis Upenieks iepriekš informēja, ka, sniedzot finanšu pakalpojumus, banka pilnībā ievēro starptautiskās, nacionālās un ASV Ārvalstu aktīvu kontroles biroja (OFAC) sankcijas normatīvos noteiktajā kārtībā.

Vienlaikus viņš uzsvēra, ka banka nevar komentēt konkrēta klienta attiecības ar banku.

"Nodrošinot atbalstu un finanšu pakalpojumus mūsu klientiem Baltijā, mēs rūpīgi sekojam līdzi situācijas attīstībai Ukrainā, sankciju aktualitātēm un rīkojamies saskaņā ar atbildīgo iestāžu norādījumiem," piebilda Upenieks.

"Severstal Distribution" konsolidētais apgrozījums 2020.gadā bija 719,556 miljoni eiro, kas ir par 2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt grupas peļņa pieauga par 45,5% un bija 29,1 miljons eiro. Savukārt pati "Severstal Distribution" 2020.gadā strādāja ar 719,556 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 17,9% un bija 28,811 miljoni eiro.

Vienlaikus "TT Baltics" 2020.gadā strādāja ar 8,101 miljona eiro apgrozījumu, kas ir 4,6 reizes mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi palielinājās par 5,8% un bija 2,204 miljoni eiro.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pirms 2020.gada "TT Baltics" strauji attīstījās, bet 2020.gadā uzņēmuma darbību negatīvi ietekmēja Covid-19 pandēmija. "TT Baltics" samazināts darbinieku skaits un citi izdevumi, kā arī saņemti maksājumu samaksas termiņu pagarinājumi. 2020.gadā uzņēmumā strādāja 20 darbinieku, kas ir par 10 darbiniekiem mazāk nekā gadu iepriekš.

"TT Baltics" darbību Baltijā sāka 2018.gada rudenī. Kompānija "TT Baltics" reģistrēta 2018.gada jūnijā, un tās pamatkapitāls ir 282 800 eiro. Uzņēmums pieder Krievijā reģistrētajai "KN-Holding", bet tās patiesais labuma guvējs ir Mordašovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tūrisma operatora TUI zaudējumi aprīlī-jūnijā, kas ir uzņēmuma finanšu gada trešais ceturksnis, bijuši 1,5 miljardi eiro pretēji 49 miljonu eiro peļņai šajā pašā ceturksnī pērn, liecina kompānijas ceturtdien publiskotais pārskats.

Koronavīrusa pandēmijas dēļ šajā ceturksnī TUI bijis spiests atcelt gandrīz visas rezervācijas.

Salīdzinot ar pagājušā gada aprīli-jūniju, šogad šajos trīs mēnešos TUI ieņēmumi samazinājušies par 98,5% līdz 72 miljoniem eiro, un tas nozīmē, ka ieņēmumi nav seguši uzņēmuma darbības izdevumus.

Pēc pandēmijas dēļ noteikto ceļošanas ierobežojumu mazināšanas TUI pieņēmis 1,7 miljonus rezervāciju.

Jau vēstīts, ka trešdien TUI paziņoja, ka saņems no valsts vēl 1,05 miljardu eiro aizdevumu, kas kompānijai palīdzēs pārdzīvot kooronavīrusa pandēmijas izraisīto krīzi.

Šis būs jau otrais Vācijas valsts aizdevums TUI. Pirmais aizdevums 1,8 miljardu eiro apmērā tika apstiprināts aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijā plāno ienākt pasaulē lielākā tūrisma un izklaides kompānija TUI

LETA, 23.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā plāno ienākt pasaulē lielākā tūrisma un izklaides kompānija TUI, svētdien vēstīja LNT Ziņas.

Raidījums šai informācijai guvis apstiprinājumu kompānijas galvenajā birojā Vācijā. Plašāki komentāri gan tikšot sniegti vien pēc dažām nedēļām.

TUI darbības izvēršana Latvijā, pēc ekspertu teiktā, ir ļoti labas ziņas ceļotājiem, jo pavērtos iespējas par draudzīgākām cenām nokļūt tālos un eksotiskos galamērķos.

TUI grupai bez ceļojumu aģentūrām pieder arī sešas aviokompānijas ar apmēram 150 lidmašīnu floti, kā arī kruīza kuģu līnijas un vairāk nekā 300 viesnīcas un kūrorti visā pasaulē.

Tūrisma nozares eksperti atzīst, - ja TUI Latvijā darbosies kā pilnvērtīga tūrisma kompānija un savus čarterus veiks no lidostas Rīga, tas kardināli mainīšot konkurenci tūrisma biznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» mārketings izvēlas alfabētu

Aivars Mackevics [email protected], 11.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI sākot ar marta mēnesi ir uzsācis apjomīgu mārketinga kampaņu „Ceļošanas ABC”, kuras uzdevums ir parādīt gala klientam šī koncerna daudzveidīgo piedāvājumu. Iepriekšējā periodā liels uzsvars mārketingā tika likts uz koncerna zīmola popularizēšanu kā atvaļinājuma laimes zīmi - kvalitāte, suverenitāte un paļaušanās. Pagājušajā gadā (2005) TUI mārketinga rīcībā bija 28 miljoni eiro, taču vidēji koncerns līdz šim ir tērējis 10 miljonus eiro gadā. Līdz šīm TUI galvenā mārketinga stratēģija bija akcentēt pludmales tūrismu, taču tagad ir vēlme spēcīgāk iezīmēt arī citus piedāvājumus. „Ceļošanas ABC” ir bilžu mozaīka, kurā pēc alfabēta principa tiek atainotas TUI koncerna piedāvājuma iespējas. Šī mārketinga ideja ar alfabētu piedāvā ļoti plašas tēmu variācijas. Katrs alfabēta burts tiek ielikts attiecīgajā bildē, kura prezentē kādu no ceļošanas iespējām. Kombināciju variācijas liek saprast klientam, ka TUI piedāvā ceļojumus, kurus tūrists koncerna mājas lapā var veidot pats no dažādiem piedāvājumiem. Agrākajos laikos bija populāri standartizētie ceļojumi, taču tagad aizvien biežāk tūristi paši kombinē savu ceļojumu. TUI mārketinga vadītājs Andreas Faahs atzīmē žurnālam Touristik Report (Vācija), ka TUI mārketings ir sadalīts sekojošās nodaļās: zīmola menedžments, stratēģiskā mārketinga plānošana un klientu vērtību mārketings (katalogu produkcija un plašu saziņas līdzekļu menedžments).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien notiks Satiksmes ministrijas un Ārlietu ministrijas saskaņoti avioreisi, lai no Ēģiptes varētu atgriezties Latvijas valstspiederīgie, kuri devušies ceļojumā ar sankcijām pakļautā tūroperatora SIA "TT Baltics" organizēto lidojumu, informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

"TT Baltics" ir TUI franšīzes turētājs Baltijā, un tas ir pakļauts sankciju ierobežojumiem un nevar nodrošināt klientu atgriešanos Latvijā.

Atbilstoši Eiropas Padomes regulai par ierobežojošiem pasākumiem saistībā ar Krievijas agresiju Ukrainā no šā gada 28.februāra Latvijas gaisa telpu aizliegts izmantot visiem gaisa kuģiem, kas ir tiešā vai netiešā Krievijas pilsoņu kontrolē neatkarīgi no valsts, kurā gaisa kuģis ir reģistrēts.

Minētās sankcijas attiecas arī uz avio čarterreisiem, ko šā gada martā plānoja veikt tūroperators "TUI Baltic".

Pašlaik tiek plānoti četri avio reisi.

Šajās brīvdienās no Ēģiptes kūrortpilsētām Hurgadas un Šarmelšeihas Latvijā tiks nogādāti 349 valstspiederīgie, tostarp 65 bērni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vācijas tūroperators gatavojas tam, ka Grieķija pametīs eirozonu

Gunta Kursiša, 08.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tūroperators Tui lūdzis Grieķijas viesnīcu īpašnekiem slēgt jaunus līgumus, kuros runāts par veidu, kā kompānijas norēķināsies, ja Grieķija pametīs eirozonu un sāks izmantot jaunu valūtu, vēsta BBC.

Tūroperatora Tui runasvīrs apstiprināja šo kompānijas soli gan Vācijas laikrakstam Bild, gan medijam BBC.

Vēstulē Tui norādīja, ka tai ir tiesības maksāt jebkurā valūtā, kas attiecīgajā laika posmā tiks lietota.

«Ja eiro vairs turpmāk nebūs Grieķijas valūta, tad Tui drīkstēs samaksāt vajadzīgo naudas summu jaunajā valūtā,» norādīts vēstulē. Tajā runāts arī par valūtas maiņas kursu, kam jābūt likumīgi noteiktam.

Savukārt Andreas Andreadis, Grieķijas Tūristu padomes prezidents, norādīja, ka Tui nevar piespiest viesnīcu īpašnieku parakstīt šādu līgumu.

Pērn uz Grieķiju ceļojumos devās vairāk nekā divi miljoni vāciešu, kas veidoja lielāko daļu ārvalstu viesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» dod jaunu nosaukumu nīderlandiešu lidsabiedrībai «Exel»

Aivars Mackevics [email protected], 18.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI pārņemot nīderlandiešu lidsabiedrību Exel, uzreiz arī nomainīja tās nosaukumu. Tagad TUI jauno sastāvdaļu sauc par Arkefly. Sākotnēji flote sastāvēs no četrām 767-300 Boeing lidmašīnām. TUI AG ir iespēja iegādāties šīs 4 lidmašīnas. Arkefly kļūs par TUI Airline Organisation neatņemamu sastāvdaļu. 21. aprīlī Arkefly pirmo reizi pacelsies gaisā un lidos galvenokārt garajos maršrutos. Kopumā aptuveni 50% TUI Nederland pasažieri lido ar jauno lidsabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» vēlas Lielbritānijā samazināt darbinieku skaitu

Aivars Mackevics [email protected], 03.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI vēlas līdz 2006. gada beigām Lielbritānijā ietaupīt 100 miljonus eiro, samazinot strādājošo skaitu, proti, nepagarinot ar personām pastāvošos līgumus, par tieši 200 darbavietām. Gandrīz 150 darba vietas skars telefonu centrāles (call center) darbiniekus, kuru darbavietas tagad tika pārceltas uz Indiju. Pēc TUI datiem, kopš 2001. gada ir ietaupīti jau 500 miljoni eiro, tagad uzņēmums vēlas šo skaitli palielināt vēl par 100 miljoniem eiro. Liela nozīme šajā taupības procesā būs koncernam piederošajām lidsabiedrībām, kur izmaksas tiks samazinātas uzlabojot flotes menedžmentu. Tāpat tiek plānots ietaupīt iepirkuma procesos, taču tiks ievērojami uzlabota uzņēmuma interneta prezentācija. Līdz 2008. gadam TUI vēlas ~35-40% uzņēmuma apgrozījuma tūrismā panākt caur internetu. TUI koncerna strādājošo skaits pasaulē: 2000.gads - 79 959 2004.gads - 57 716

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» izveido «TUI Sport»

Aivars Mackevics [email protected], 20.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI ir nodibinājis jaunu nozari TUI Sport, kas nākošgad piedāvās visaptverošus pakalpojumus saistībā ar Vācijā notiekošo futbola pasaules čempionātu. Jaunās sabiedrības galvenā mītne atradīsies Frankfurtē. Pakalpojumos ietilps lidojumu rezervēšana, ceļojumu piedāvājumi, aptverošas pasākumu programmas, viesu aprūpe lidostās un stadionos, kā arī citi pakalpojumi. Papildus informācija: www.tui-sports.de

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Eiropas lielākā tūroperatora īpašnieki zaudējumos

, 25.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas kompānija TUI Group, kurai pieder Eiropā lielākais tūroperators TUI, 2008. gadā strādājusi ar 121.3 miljonu eiro lieliem zaudējumiem, kas radušies saistībā ar kompānijas First Choice Holidays integrēšanu TUI Group.

TUI gan norāda, ka, apvienojoties ar First Choice Holidays, sniegs kompānijai iespēju gadā ietaupīt teju 200 miljonus eiro.

Kompānijas apgrozījums pērn bija 25 miljardi eiro, kas ir par 14% vairāk nekā 2007. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Meja: Lielbritānijā dzīvojošajiem ES pilsoņiem nav pamata bažām par savu nākotni

LETA, 14.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trim miljoniem Eiropas Savienības (ES) pilsoņu, kas dzīvo Lielbritānijā, nav pamata bažām par nākotni, atklātā vēstulē ES pilsoņiem atkārtoti apliecinājusi Lielbritānijas premjerministre Terēza Meja.

Kā aģentūru LETA informēja Lielbritānijas vēstniecībā Latvijā, Meja vēstulē pauž lepnumu par to, ka vairāk nekā trīs miljoni ES pilsoņu ir izvēlējušies apmesties uz dzīvi un pelnīt savu iztiku Lielbritānijā, piebilstot, ka augstu vērtē šo cilvēku lielo ieguldījumu gan valsts ekonomiskajā izaugsmē, gan sabiedriskajā dzīvē, gan kultūrā un valsts dzīvē kopumā. «Es apzinos, ka mūsu valsts daudz zaudētu, ja jūs to pamestu, un es vēlos, lai jūs paliekat,» norādījusi Meja.

«Tāpēc jau kopš paša sarunu sākuma par Lielbritānijas izstāšanos no ES esmu paudusi konsekventu nostāju attiecībā uz jūsu tiesībām – jūsu tiesību aizsardzība līdztekus ES dalībvalstīs dzīvojošo Lielbritānijas pilsoņu tiesībām vienmēr ir bijusi mana galvenā prioritāte,» teica premjere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eiropas tūrisma firmas evakuējušas gandrīz visus tūristus no Tunisijas

BNS, 16.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas tūrisma firmas līdz svētdienas pēcpusdienai ir evakuējušas gandrīz visus tūristus no Tunisijas, kur piektdien pēc vardarbīgiem protestiem atkāpās un aizbēga no valsts ilggadējais prezidents Zinelabidīns ben Ali, ziņoja rietumvalstu plašsaziņas līdzekļi.

ASV un vairākas Eiropas valstis ir brīdinājušas savus pilsoņus atturēties no braucieniem uz Tunisiju tur notiekošās vardarbības un saspīlētās situācijas dēļ.

Lielbritānijas tūrisma kompānija Thomas Cook un Vācijas tūrisma firma TUI Travel sestdien un svētdien evakuēja tūkstošiem savu klientu no Tunisijas.

Thomas Cook svētdien paziņoja, ka evakuējusi aptuveni 2000 Vācijas, 540 Beļģijas un 300 Lielbritānijas un Īrijas pilsoņus.

Eiropas lielākā tūrisma firma TUI Travel ar septiņiem avioreisiem ir aizvedusi no Tunisijas pusotru tūkstoti britu tūristu.

Lielbritānijas Tūrisma aģentūru asociācija informēja, ka Tunisijā ārkārtas stāvokļa izsludināšanas laikā bijuši vismaz pieci tūkstoši britu tūristu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» un «Europcar» veidos jaunu autonomas kopuzņēmumu

Aivars Mackevics [email protected], 09.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais tūrisma koncerns TUI vēlas Spānijā nostiprināt savas pozīcijas arī autonomas pakalpojumu nozarē. Eiropas Savienības Komisija ir devusi atļauju TUI kopā ar autokoncerna VW meitas uzņēmumu Europcar izveidot jaunu autonomas uzņēmumu. Kopuzņēmuma galvenais darbības loks būs Baleāru un Kanāriju salas, kur automašīnās tiks iznomātas galvenokārt tūristu vajadzībām. ES šāds uzņēmuma dibināšanas pieteikums tika iesniegts šī gada 29. oktobrī, taču konkrēti laiki vai pušu dalības attiecības (iespējams 50:50) netiek vēl minētas. Taču iepriekš tika paziņots, ka TUI nodarbinātais uzņēmums Ultramar tiks iesaistīts jaunajā uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Air Berlin veic pārrunas par lidmašīnu pārvietošanu uz jaunu aviokompāniju

LETA, 05.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zaudējumiem strādājošā Vācijas aviokompānija Air Berlin trešdien paziņoja, ka pārrunās iespējas pārvietot daļu no tās lidmašīnu flotes uz jaunu grupu, ko izveidos Vācijas tūrisma gigants TUI un Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways.

Air Berlin apspriedīs iespējas nodot 35 lidmašīnas, tostarp 14, kuras jau tiek nomātas no TUI struktūrvienības TUIfly, jaunai aviokompānijai, kuru izveidos TUI un Etihad Airways, norāda lidsabiedrība.

Šī plāna realizācija gan ir atkarīga no veiksmīgām pārrunām un regulatoru apstiprinājuma.

Atsevišķā paziņojumā Etihad Airways pavēstīja, ka jaunā aviosabiedrība apkalpos visaptverošu maršrutu tīklu no Vācijas, Austrijas un Šveices.

Air Berlin akcionārs Etihad Airways pēdējos gados palīdzējis ar regulārām investīcijām uzturēt Vācijas aviokompānijas darbību.

Air Berlin pirms mēneša paziņoja par restrukturizācijas plānu, kas paredz samazināt tās lidmašīnu skaitu un likvidēt 1200 darbavietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI» interneta tirgus pieaug par 44%

Aivars Mackevics [email protected], 13.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais ceļojumu koncerns TUI, pēc paša sniegtās informācijas, 2005/2006 ceļojumu gadu ir uzsācis ar pārliecinošu pieaugumu. Šajā ziemas sezonā uzņēmums ir reģistrēji 2,4% pieaugumu apgrozījumā un 6% pieaugumu dalībnieku ziņā. Vasarā šie rādītāji apgrozījuma un dalībnieku ziņā bija par 2% lielāki par iepriekšējā gada ļoti augstajiem rādītājiem. Visspēcīgākajam ceļojumu mērķim – Spānijai - ir pieaugums par 5%. Vācija ir par 1,5% virs pērnā gada rādītājiem. Pirmās vasaras sezonas pasūtījumu nedēļas ir bijušas ļoti daudzsološas. Austrumu puses Vidusjūras reģionā pozitīvā tendence ir samazinājusies putnu gripas un karikatūru strīda dēļ, tomēr to kompensēs pieaugums Spānijā un Grieķijā. TUI 2006. gada vasaras sezonā prioritāte būs cenu stabilitāte. Lielu pieaugumu ir radījusi arī pasūtīšana internetā: 1,8 miljardi eiro pērn, t.i. pieaugums par 44%. Papildus pieauguma impulsus interneta sfērā solās sniegt arī jumta organizācijas zīmola portāla www.tui.com ieviešana pagājušā gada decembrī. Kopš tā laika ievērojami ir pieaugusi viesnīcu un lidojumu pasūtīšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar tālu un eksotisku galamērķi sevi pieteicis tūroperators Itaka, kas atpūtniekus vedīs no Rīgas uz Madagaskaru, otrs jaunpienācējs TUI pagaidām ir bez īpašiem pārsteigumiem

2019. gada vasaras sezonā Itaka Latvija no Rīgas lidostas piedāvās sešus galamērķus – Turcijas pilsētas Izmiru un Bodrumu, Zakintas salu un Krētas rietumu daļas pilsētu Hanju Grieķijā, kā arī čarterreisus uz Albāniju un Madagaskaru (Nosy Be). Savukārt SIA TT Baltics, kas uz franšīzes līguma pamata izmanto TUI zīmolu, Baltijas tirgū ir ienākusi ar ceļojumiem uz trim valstīm – Spāniju, Kipru un Turciju.

Uzņēmuma Novatours vadītājs Leonīds Močeņovs ir atturīgs, vērtējot, kādu ietekmi uz atpūtas ceļojumu tirgu Latvijā atstās Itaka Latvija un TUI zīmola pārstāvju darbības uzsākšana. «Vēl ir pāragri spriest, jaunpienācējus varēsim vērtēt pēc kāda laika – pēc rezultātiem un padarītā darba,» viņš nosaka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dombrovskis: parādās tendence dibināt uzņēmumus ar daudziem valdes locekļiem, lai iegūtu uzturēšanās atļaujas

Dienas Bizness, 16.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā Latvijā ļoti liels valdes locekļu skaits ārvalstu uzņēmumos, lai visas uzņēmumu valdes amatpersonas varētu iegūt termiņuzturēšanās atļaujas (TUI), ir kļuvusi par tendenci, atzina premjers Valdis Dombrovskis LNT raidījumā 900 sekundes. Šāda nepilnība likumā ir jānovērš nekavējoties, viņš uzsvēra.

Jau rakstīts – ja ārzemnieks iegulda Latvijā reģistrētā firmā 25 tūkstošus latu un firma gadā nodokļos samaksā vismaz 20 tūkst. Ls, ārvalstnieks var saņemt uzturēšanās atļauju. Tāpat TUI saņem visi uzņēmuma valdes locekļi. Tādējādi vairāki uzņēmumi pamanījušies šādā veidā nodrošināt savu valstu pilsoņiem uzturēšanās atļaujas un nemaz neslēpj savu mērķi. «Iemesls, kāpēc mums ir tik daudz investoru, ir Latvijas likumu dotā iespēja investēt šeit un iegūt uzturēšanās atļauju par relatīvi zemām izmaksām un ātrā laikā. Migrācijas dienests Latvijā ir ļoti profesionāls un efektīvs. Ja dokumenti ir kārtībā, viņi uzturēšanās atļauju var piešķirt piecu darba dienu laikā,» iepriekš atzina Ķīnas uzņēmējs Juans Šao. Viņš neslēpj, ka pārstāv uzņēmumu, kas palīdz tautiešiem iegūt uzturēšanās atļaujas daudzās pasaules valstīs, tagad arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«TUI Hotels & Resorts» viesnīcas atrodas pasaules labāko vidū

Aivars Mackevics [email protected], 23.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TUI Hotels & Resorts ir ierindots 13 vietā pēc amerikāņu viesnīcu žurnāla “Hotels” izveidotā pasaules “Top 300” viesnīcu saraksta. Noteicošais lielums uzņēmumu pozicionēšanai ir viesnīcu istabu skaits. TUI Hotels & Resorts ir spējis uzlabot savu pozīciju neskatoties uz naktsmītņu uzņēmumiem, kuri galvenokārt apkalpo biznesa un atpūtas viesnīcas, vairāk koncentrējoties uz atpūtas viesnīcu piedāvājumu. Arī nākotnē pieturēsies pie šī “kursa”. Uzņēmums plāno paplašināt savu darbību Turcijā, Ēģiptē, Karību jūras valstīs, Meksikā, Grieķijā, Bulgārijā un Horvātijā. Jāatzīmē, ka pie TUI Hotels & Resorts produktiem tiek pieskaitītas Riu, Robinson, Grupotel, Magic Life, Grecotel, Iberotel, Dorfhotel viesnīcas, kā arī Nordotel un Atlantica Hotels. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Vai Brexit izraisītā vētra finanšu tirgos norimusi?

Latvijas Bankas ekonomiste Anete Kravinska, 20.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras mēnešos finanšu tirgos bija vērojamas neierasti lielas svārstības, kam iemesls bija 2 zīmīgi procesi - jauni Eirosistēmas monetārās politikas stimuli un Lielbritānijas balsojums par izstāšanos no Eiropas Savienības (ES) jeb Brexit.

Ir pienācis rudens, Eiropas Centrālās bankas (ECB) Padomes sēde par monetārajiem jautājumiem ir aizvadīta bez jaunu pasākumu izziņošanas, nosaukums "Brexit" aizvien retāk parādās ziņu virsrakstos un, šķiet, ka atkal esam sasnieguši līdzsvara stāvokli. Līdz šim vienīgais taustāmais rezultāts no gaidāmās Lielbritānijas izstāšanās no ES ir Anglijas Bankas atsāktie monetārās politikas stimulēšanas pasākumi. Šajā rakstā atskatīšos uz aizvadīto mēnešu notikumiem no finanšu tirgu perspektīvas, kur esam tagad un ko sola nākotne.

Ko Brexit nozīmētu Londonai kā finanšu centram?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropas lielākā tūrisma operatora zaudējumi mazinās

, 01.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas TUI Travel Plc, kas ir Eiropas lielākais tūrisma operators, gada zaudējumi ir ievērojami samazinājušies, ziņo Bloomberg.

Anglijā bāzētās kompānijas tīrie gada zaudējumi samazinājušies līdz 25 miljoniem Lielbritānijas sterliņu mārciņu. Iepriekšējā gadā tās zaudējumi sasniedza 271 miljonu sterliņu mārciņu.

TUI ir atcēlusi lidmašīnu pasūtījumus no Boeing Co. un samazinājusi ceļojumu pakešu skaitu, lai izvairītos no pārdošanas par pazeminātām cenām.

Saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju rezervēšanas apjomi ziemas sezonai ir uzlabojušies.

Db.lv jau rakstīja, ka Eiropas otra lielākā tūrisma aģentūra Thomas Cook 2008./2009. finanšu gadā, kas beidzās šogad septembrī, strādājusi ar 308.2 miljonu sterliņu mārciņu lielu peļņu, kas ir par 0.4% mazāk nekā 2007./2008. finanšu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Latvijas uzņēmumu pamatkapitālos ieguldīto ārvalstu tiešo investīciju apjoma Lielbritānija ierindojas starp TOP 10 valstīm – kopš 1991. gada, kad Latvijā reģistrēti pirmie ārvalstu investori, Lielbritānijas pārstāvji mūsu uzņēmumu pamatkapitālos ieguldījuši jau vairāk nekā 170,478 milj. latu, informē Lursoft.

Ievērojamākais Lielbritānijas investēšanas gadījumu skaita pieaugums reģistrēts 2006.gadā (+160), pēc kura sekojis straujš kritiens – jau nākamajā gadā investēšanas gadījumu skaits pieauga vien par 17. Krīzes iespaidā 2007.gadā samazinājās arī investoru skaits (par 20 investoriem mazāk nekā 2006.gadā), tiesa gan, sākot jau ar 2008.gadu investoru interese par Latvijas uzņēmumiem atkal atgriezusies, par ko arī liecina pēdējo gadu dati – šogad reģistrēti kopskaitā 743 investori no Lielbritānijas.

Pēdējā 21 gada laikā Lielbritānijas tiešo investīciju pieaugums pa gadiem bijis ļoti mainīgs.

Ievērojamākais kritums reģistrēts 2003.gadā, kad no Latvijas uzņēmumu pamatkapitāliem izņemto investīciju apjoms pārsniedzis ieguldīto. Lai gan attiecīgajā gadā bijuši arī ieguldījumi, kuri pārsnieguši pat 4 milj. latu (Lielbritānijas uzņēmums Wellcome Limited SIA GlaxoSmithKline Latvia pamatkapitālā investējis 4,20 milj. latu), vēl ievērojamāki bijuši gadījumi, kad investīcijas izņemtas. Tā, piemēram, 2003.gadā no SIA Magni pamatkapitāla Lielbritānijas uzņēmums Shell Overseas Holdings Limited vienlaicīgi izņēmis 15,77 milj. latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Spāņu viesnīcu tīkli pievienojas «TUI»

Aivars Mackevics [email protected], 02.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

West LB ir pārdevis savas Eiropas lielākā tūrisma koncerna TUI akciju daļas diviem spāņu viesnīcu tīkliem, kā arī citiem investoriem. Vispirms West LB piederošās 31,3% TUI akciju daļas iegādājās vācu banka Deutsche Bank ar rīkojumu tās tālāk pārdot. Apmēram 10% akciju daļu iegūs spāņu viesnīcu tīkls RIU, turpretī apmēram 7% akciju daļu iegādājās Grupo de Empresas Matutes viesnīcu grupa (pieder viesnīcu marka Fiesta Hotels) un Caja de Ahorros del Mediteraneo banka. Otra lielākā daļa, proti, 14% akciju daļas tiks pārdotas vairāksolīšanā institucionāliem investoriem ASV un Eiropā. Tas nozīmē, ka institucionālie investori, piemēram, kā akciju fondi piedāvās par noteiktu akciju skaitu savu piedāvājuma cenu. Šie piedāvājumu dati tiek uzkrāti un pēc tam ir kā bāze beigu cenas noteikšanai, kā arī akciju daudzumam, ko katrs interesents saņems. Par kopējo transakcijas finansu apjomu iesaistītās puses klusē, taču tiek minēts, ka West LB par vienu akciju ir saņēmis tieši 17 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Hapag-Lloyd Flug» pielāgojas zemo izmaksu lidsabiedrību kritērijiem

Aivars Mackevics [email protected], 26.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hapag-Lloyd Flug (HLF) nākotnē vēlas vairāk sevi pārdot kā zemo izmaksu lidsabiedrība. Līdz ar to Eiropas lielākajam tūrisma koncernam TUI piederošā čarterlidsabiedrība ir uzsākusi jaunu mārketinga kampaņu ar mērķi piesaistīt jaunas klientu grupas. Kampaņa tiks balstīta uz lidojumu biļešu pārdošanu Eiropas lidojumu maršrutos sākot no 29 eiro. Jāatzīst, ka šāda lidsabiedrības darbība ir reakcija uz joprojām veiksmīgo zemo izmaksu lidsabiedrību darbību Vācijas tirgū. Kopumā šī vienas sēdvietas pārdošana pēc zemo izmaksu kritērijiem tiek praktizēta jau krietnu laiku, taču kā atzīst lidsabiedrības vadītājs Volfgangs Džons (Wolfgang John), tad lidsabiedrība katras sēdvietas pārdošanas daļu cer palielināt no 25 līdz 40%. Jāatzīmē, ka lidsabiedrība pamatojās uz aptaujas rezultātiem, ko tā tika veikusi pagājušajā ziemā un vasarā starp tās klientiem (kopumā 5 000 respondentu). Jaunās reklāmas kampaņas mērķis ir pārveidot klientu uzskatus par lidsabiedrību. Taču apvienošanās ar TUI zemo izmaksu lidsabiedrību HLX nav paredzēta. Papildus ir izveidota arī jauna ceļojumu interneta mājas lapa: www.hapagfly.com, kurā līdzās lidojumiem tiek piedāvātas arī atpūtas mājas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā reģistrētā lidsabiedrība "SmartLynx Airlines" ("SmartLynx") šogad plāno gaisa floti palielināt līdz 60 lidaparātiem, informē "SmartLynx" pārstāvji.

Šobrīd SmartLynx Airlines operē ar 33 lidmašīnām, aprīlī tiks piegādātas vēl piecas, bet pārējās 22 – pakāpeniski līdz vasaras sezonas beigām.

Uzņēmuma floti veido Airbus A320 (25), A330-300 (6) un A321 (4) modeļu gaisa kuģi. Vēl divas ir Airbus A321F gaisa kravas lidmašīnas, bet jau aprīlī floti papildinās arī pirmā Boeing 737 MAX 8 lidmašīna.

“Prognozējam, ka flotes lieluma ziņā šogad apsteigsim pāris lielos pasaules aviācijas vārdus, taču konkrētāk par to varēsim runāt tad, kad būsim saņēmuši visus lidaparātus. Galvenokārt tieši Covid-19 krīzes sākumā gūtā pieredze palīdzēja mums turpināt attīstīt ilgtspējīgu kompānijas izaugsmi, lai savu 30. dzimšanas dienu sagaidītu ar rekordaugstu lidmašīnu skaitu. Līdz ar flotes paplašināšanos pieaug arī mūsu darbinieku skaits – šobrīd Rīgas birojā esam jau 300, un līdz gada beigām plānojam aizpildīt vēl aptuveni 40 vakances. Ceram sagaidīt nākamo dzimšanas dienu jau kā lielākais Latvijas darba devējs aviācijā,” saka SmartLynx Airlines vadītājs Žigimants Surints (Žygimantas Surintas).

Komentāri

Pievienot komentāru