Jaunākais izdevums

Lielbritānija aizliegs Krievijas dimantu un vairāku metālu importu, piektdien paziņoja britu valdība.

Embargo tiks attiecināts uz varu, alumīniju un niķeli.

Londona arī plāno noteikt sankcijas vēl 86 personām un uzņēmumiem, kas saistīti ar Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu, un to vidū ir cilvēki, kuri "aktīvi mazina esošo sankciju ietekmi", norādīja Lielbritānijas valdība.

Saistībā ar Krievijas pilna mēroga iebrukumu Ukrainā Lielbritānija jau noteikusi sankcijas 1500 fiziskajām un juridiskajām personām un iesaldējusi aktīvus vairāk nekā 20 miljardu eiro vērtībā.

Lielbritānijas premjerministrs Riši Sunaks piektdien piedalās G7 samitā Hirosimā. Gaidāms, ka arī "lielais septiņnieks" apspriedīs jaunas sankcijas Krievijai, to vidū dimantu importa aizliegumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Patērētāju uzvedības maiņa noved luksusa segmentu lejupslīdei

Kārlis Mārtiņš Gulbis, Signet Bank investīciju analītiķis,18.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd luksusa preču nozarē, kas vēsturiski bijusi diezgan noturīga pret ekonomiskajām grūtībām, vērojama lejupslīde patērētāju pieprasījuma un pārdošanas apjoma samazināšanās dēļ, kas tradicionāli liecina par agrīnu recesijas sākumu.

Pat patērētāji ar augstiem ienākumiem samazina tēriņus, reaģējot uz nedrošo ekonomisko situāciju, ko pēdējos gados raksturo augsta inflācija, pieaugošas procentu likmes un vispārējā globālā nenoteiktība. Pēdējā laikā daudzi ekonomiskie dati norāda uz patērētāju uzvedības maiņu, samazinot brīvos izdevumus luksusa precēm un pievēršoties pirmās nepieciešamības precēm.

Āzijas reģions, kas ir pasaulē lielākais luksusa preču tirgus, ievērojami iedragāja lielāko daļu luksusa preču uzņēmumu. Piemēram, Richemont pārdošanas apjomi gada 1. ceturksnī kopumā palikuši nemainīgi, kamēr Āzijas reģionā tie samazinājušies par 19%, no kuriem 27% samazinājums bija vērojams Ķīnā. Savukārt Swatch grupai klājies daudz grūtāk, ar 14% kopējo pārdošanas apjoma kritumu pirmajā pusgadā. Burberry veikalu pārdošanas apjomi šī gada pirmajā kvartālā samazinājās par 21%, Āzijā – par 23%. Šādi rezultāti nevarēja neietekmēt uzņēmumu akciju cenas: Burberry akciju cenas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājās par 70,3%, Hugo Boss – par 46,6%, Dior – par 18,7%, un Swatch – par 32,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru