Aviokompānijas, lidojot uz Rīgu, varēs saņemt 50–100% atlaidi pasažieru apkalpošanas maksai, tomēr par jaunās sistēmas efektivitāti izsakās atturīgi.
Pēc daudzu gadu gatavošanās valdībā beidzot apstiprināta jauna lidostas Rīga atlaižu sistēma. Iepriekšējā apjoma atlaižu sistēma lidostā tika ieviesta 2004. gadā un 2008. gadā pēc Konkurences padomes (KP) lēmuma tika atcelta. Tagadējā sistēma paredz, ka tās aviokompānijas, kas kalendārā gada laikā pārvadās vairāk pasažieru nekā iepriekšējā gada laikā (bet ne mazāk kā vienu tūkstoti), parastās 2,18 latu pasažieru apkalpošanas maksas vietā varēs maksāt 1,09 latus par katru izlidojošo pasažieri. Ar atlaidēm atalgotas tiks arī tās aviosabiedrības, kas ieviesīs jaunus maršrutus, turklāt jo jaunais maršruts tālāks, jo lielāka atlaide pasažieru apkalpošanas maksai.
«Mums tālie lidojumi ir interesanti, un mēs tos gribam stimulēt pat ar 100% atlaidi. Būtiski, ka šīm atlaidēm varēs kvalificēties jebkura aviokompānija, tās nav radītas tikai vienas konkrētas aviokompānijas interesēs, kā tas bija ar to atlaižu sistēmu, ko KP savulaik lika atcelt,» DB sacīja VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks.
Jautāts, kādus rezultātus lidostas vadītājs gaida no jaunās sistēmas, A. Mūrnieks atzina – sistēma drīzāk uzskatāma par pozitīvu signālu aviokompānijām, ka Rīga ir atvērta sarunām. «Nav tā, ka aviokompānijas pie mums rindā stāvētu, lai gan viena otra ir paudusi interesi par jaunu maršrutu atvēršanu rudenī. Vienmēr esmu teicis, ka Rīgā ir svarīgi nevis kolekcionēt lidmašīnu astes, bet gan attīstīt ilglaicīgu un spēcīgu sadarbību ar vairākām lielām kompānijām. Ne jau tik daudz jaunas kompānijas te nāk un riskējot atver jaunus maršrutus, tirgus ir aptuveni skaidrs, pārsvarā esošās kompānijas atver jaunus galamērķus, ko šovasar mēs, piemēram, redzam ar Wizzair un airBaltic,» skaidro A. Mūrnieks.