SIA Baibiņa nākotnē plāno investēt līdzekļus savas interneta platformas un iepakojuma dizaina izstrādē, cer palielināt pašu ražoto kokogļu apjomus, gūt lielākus ienākumus.
Pašlaik Rēzeknē ražotās bērza kokogles lielākoties tiek realizētas tālu aiz Latvijas robežām. «Vislielākie kokogļu pārdošanas apjomi pašlaik ir klientiem no Francijas. Galvenokārt mūsu kokogļu patērētāji ir šīs valsts restorāni,» stāsta SIA Baibiņa izpilddirektore Baiba Katkovska. Uzņēmums ražo un piegādā bērza kokogles, kas ir šīs produkcijas premium segments. «Līdz šim vairāk esam fokusējušies uz ražošanu, tagad vēlamies likt lielāku uzsvaru tieši uz sava zīmola izveidi un tā virzību tirgū» uzsver B. Katkovska. Šobrīd ir visi priekšnoteikumi, lai iecere tiktu realizēta.
«Ar kokogļu ražošanu uzņēmums nodarbojas jau vairāk nekā piecus gadus un ir ieguvis pieredzi šī produkta ražošanā, kā arī pozitīvas atziņas no ārzemju klientiem,» uz jautājumu, kas ir pieminētie priekšnosacījumi, atbild B. Katkovska. «Tagad laiks spert nākamo soli un attīstīt kokogļu pārdošanu citviet pasaulē, jo īpaši, ja ražotās kokogles ir atradušas savus patērētājus tādā restorānu lielvalstī kā Francija,» norāda uzņēmuma izpilddirektore.
Pašlaik vidēji mēnesī var saražot aptuveni 55–60 t kokogļu, tādējādi gada saražotais apjoms sasniedz 660–700 t. «Šobrīd uzņēmums attīsta kokogļu pārdošanas nodaļu, kurā būs pārdošanas aģenti, kuri strādās ar ārzemju klientiem, un tāpat būs aģenti, kuri strādās ar vietējiem klientiem. Tas ir vēl viens priekšnoteikums, lai varētu kāpināt pārdošanas apjomus, līdz ar to palielināt arī kokogļu ražošanas apjomus un arīdzan ienākumus,» uz jautājumu par realizāciju atbild B. Katkovska.
Lai arī līdz šim Latvijas tirgū uzņēmums kokogles ir realizējis tikai Rēzeknes un tās apkaimes teritorijā, šā gada izaicinājums ir paplašināt klientu skaitu Latvijā, liekot fokusu uz restorāniem. «Vairākiem restorāniem Jūrmalā jau ir piegādātas testa kokogļu partijas, un pirmās atsauksmes ir pozitīvas,» uz jautājumu par potenciālo pircēju mērķauditoriju atbild B. Katkovska. Viņa nenoliedz, ka sava loma iecerēta arī veikaliem.
«Mazumtirdzniecībā ir sava specifika, jo lielākoties cilvēki jau vairāk vērtē cenu, nevis kvalitāti, bet uzņēmumā ražotās kokogles ir kvalitatīvas, taču ne lētākās,» uz jautājumu par Rēzeknē ražoto kokogļu realizāciju atbild B. Katkovska. Viņa atzīst, ka bez pašmāju tirgus iecerēts pataustīt arī citu valstu tirgus. «Pašlaik kokogles eksportējam uz Franciju, Nīderlandi, Beļģiju, Vāciju, nedaudz arī uz Itāliju, bet tās jau nebūt nav vienīgās valstis, kur piedāvāt savu produkciju,» norāda B. Katkovska.
Visu rakstu lasiet 10. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!