Latvijas Valsts ceļi ar Valsts policijas un pašvaldību palīdzību no vienas puses formāli pilda likumu, no otras – soda lauksaimniekus, spiežot samazināt aramzemes platības, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Graudu novākšanas sezonā lauksaimnieki ne tikai spiesti rēķināties ar lietavu sekām, bet arī ar zemes apstrādātājiem nesaprotamiem sodiem. Arot laukus tāpat kā iepriekšējos gados, Latvijas valsts ceļi (LVC) kopā ar pašvaldībām un Valsts policiju sākuši izdalīt sodus. «Tādējādi lietavām pa vidu saņēmām «dāvanu» no valsts,» stāsta SIA Saktas ZS valdes priekšsēdētājs Jurģis Krastiņš. Uzņēmumam piemērots 700 eiro liels naudas sods par iearšanu lauku ceļa nodalījuma joslā Rūjienas pusē. Dabā redzams, ka ceļa konstrukcija nav bojāta, jo lauku ceļu un Saktas ZS laukus atdala pietiekami plata josla, uzstāj J. Krastiņš.
«Nezinu, cik kilometru garumā pie autoceļiem valstī pieguļ lauksaimniecībā izmantojamās zemes. Ja pieņem, ka valsts autoceļu kopgarums ir ap 20 tūkst. kilometru un aptuveni 20% jeb 4000 kilometru ved gar lauksaimniecības zemēm, iznāk, ka mēs nedrīkstam valstī apstrādāt aptuveni 3200 hektāru aramzemes! Mūsu saimniecība vidēji nokuļ piecas tonnas kviešu no hektāra, tātad valstī kopumā būtu neiegūti 16 tūkstoši tonnu graudu. Vidējā cena pašlaik ir ap 150 eiro par tonnu. Kopā sanāk tiešs iekšzemes kopprodukta samazinājums par 2,4 milj. eiro!» rēķina J. Krastiņš.
Visu rakstu Paranoja par uzartiem laukiem lasiet 12. septembra laikrakstā Dienas Bizness.