Latvijā radītajam mājaslapu dizaina rīkam Froont reģistrējušies 37 tūkstoši lietotāju un līdz šim ir radīti 60 tūkstoši projektu
Visi projekti ir gatavas mājaslapas – liela daļa ir iesākti projekti, stāsta Anna Andersone, viena no Froont dibinātājām. DB jau ziņoja (01.07.), ka šis rīks palīdza web dizaineriem izveidot mājas lapas dizainu, taču tās izstrādes procesā nav vajadzīgs programmētājs. Rādējādi tiek samazināts dizaina izstrādei nepieciešamais laiks un arī izmaksas. Turklāt rīks nodrošina, ka mājaslapa ir responsīva, proti, pati zina, kas jādara – saprot, no kādas ierīces to skatās, un attiecīgi pielāgojas, Konkursa Eksporta un inovācijas balva 2013 Froont pieteikts kategorijā Inovatīvākais produkts.
Ieviesīs maksas versiju
Froont pagaidām ir bezmaksas rīks, bet ar laiku paredzēts ieviest maksas versiju. «Lietotāji, kas darboties platformā, varēs redzēt visus citus bez maksas radītos projektus un dizainus, noklonēt un attīstīt savā veidā tālāk. Savukārt tie, kas gribēs radīt privātas projektus un mājaslapas, kuras citiem nebūs iespējas redzēt un «nošpikot», maksās par šo iespēju. Šobrīd šāda pieeja pasaulē ir populāra, jo sevišķi interneta produktiem,» saka A. Andersone.
Maksas rīks jau ir gatavs, bet pagaidām pieejams vien testa vidē, taču to paredzēts ieviest vēl šogad. Iecerētais cenu modelis ir visnotaļ vienkāršs – 50 dolāri mēnesī. Froont veidotāji vēl vērtē, kādu piedāvājuma «paku» par šo summu iegūs dizaners, iespējams, tie varētu būt pieci privāti projekti mēnesī. «Summa nav maza, ir citi lētāki rīki. Tajā pašā laikā mēs piedāvājam kaut ko unikālu,» apgalvo A. Andersone.
«Neplānojam piedāvāt mājaslapu uzturēšanu. Froont ir dizaina rīks, kas dizaineriem atvieglo mājaslapu dizaina izstrādes procesu. Pēc tam viņi šo dizainu eksportē uz kodu un programmētājs var savienot ar jebkādu satura vadības sistēmu, izvietot uz saviem vai citiem serveriem,» viņa skaidro.
Par vienu no Froont lielākajiem konkurentiem var uzskatīt mājaslapu izveides rīku Wordpress, kas piedāvā arī responsīvās tēmas. Wordpress ir daudzas tēmas un veidnes, dizaineram tajās jāiekļaujas. Froont gadījumā nav veidņu, ierobežojuma, un dizainers var strādāt bez programmētāja palīdzības. «Mēs fokusējamies uz tiem dizaineriem, kas vēlas radīt unikālu dizainu,» stāsta Froont līdzdibinātāja.
100 tūkstoši eiro
Froont ir izdevies piesaistīt investīcijas 100 tūkstošu eiro apmērā. Vaicāta, kādi bija noteikumi finansējuma saņemšanai, A. Andersone stāsta, ka tobrīd komandai bija prototips, kas darbojās privātā vidē, ar ko varēja uzbūvēt pavisam vienkāršu mājaslapu. «2012. gada nogalē nonācām StartupSauna akseleratorā Somijā kur mēs attīstījām prototipu, veidojām biznesa modeli un finanšu prognozes, ar kurām gājām pie investora. Viņam nebija konkrētu prasību attiecībā pret finansēm. Vienojāmies par to, ka izlaidīsim publisko beta versiju, ko izdarījām maijā, un ka sasniegsim desmit tūkstošus lietotāju, ko izdarījām jau pirmajā mēnesī. Mēs izpildījām kopīgi izvirzītos kritērijus,» viņa saka. Tas, cik daudz kapitāldaļu investors iegūs apmaiņā pret savu finanšu ieguldījumu, vēl tiekot apspriest.
Viedoklis
Dizains mainās
Barbara Ābele, Latvijas Mākslas akadēmijas Dizaina nodaļas pasniedzēja:
«Neesmu tiešā veidā saistīta ar e-vidi un e-dizainu, bet šis ir viens no spilgtākajiem paraugiem tam, kā dizains mainās no taustāma par nemateriālu produktu ar vēl lielāku pievienoto vērtību. Ar laiku būs arvien vairāk šādu produktu.
Man simpātiska liekas arī Froont racionālā telpas izmantošana – nevis savs birojs par milzīgu nomas maksu, bet būšana kopā strādāšanas vietā TechHub Riga, kur blakus ir tikpat ieinteresēti, ātri reaģējoši mazi uzņēmumi, kā rezultātā nemateriāla produkta ražošanā netiek izmantoti lieki resursi.»
Biznesa fakti
Nosaukums: SIA Froont Rīgas filiāle
Īpašnieks: SIA Froont Oy
Produkts: mājas lapu platforma Froont
Kategorija: Inovatīvākais produkts
Dibināts: 2013. g.
Darbinieku skaits: 3
Atrašanās vieta: Rīga
Avots: SIA Froont Rīgas filiāle