Ir noslēdzies ikgadējais pētījums Iekārotākais darba devējs, kuru WorkingDay Latvia veic jau devīto gadu, informē uzņēmumā.
Pētījumā tika noskaidrots, kuri darba ņēmējam ir svarīgākie kritēriji, izvēloties darba devēju, un kā šie kritēriji tiek īstenoti katrā uzņēmumā. Pētījuma rezultāti atklāj uzņēmuma darba devēja zīmola atpazīstamību un kā to uztver potenciālie un esošie darbinieki. Iegūtos datus ir iespējams analizēt pēc respondentu izglītības, amata, atalgojuma līmeņa un citiem kritērijiem, kas ir neatsverams palīgs personāla atlasē, jo ļauj izvēlēties atbilstošas metodes attiecīgo speciālistu piesaistīšanai.
Svarīgāk par vietu, kurā uzņēmums atrodas iekārotāko darba devēju topā, ir tas, kādu uzņēmums ir izveidojis darba devēja zīmolu. Pētījumā respondentiem tika jautāts, kuri viņiem ir svarīgākie kritēriji, izvēloties darba devēju, un lūgts novērtēt, cik lielā mērā, pēc viņu domām, šie kritēriji tiek īstenoti uzņēmumā, par kuru viņi balso. Iekārojams darba devēja zīmols var būt arī mazāk populāram uzņēmumam, kurš nav ierindojies topa augšgalā, jo strādā kādā šaurā nozarē un ir sabiedrībā mazāk pazīstams. Tajā pašā laikā, ja uzņēmumam ir izdevies pakāpties iekārotāko darba devēju topa augšgalā, darba meklētājam tas kļūst par pirmo izvēli.
Labi izkopts darba devēja zīmols palīdz piesaistīt uzņēmumam un noturēt talantīgākos speciālistus, kas ir svarīgs nosacījums uzņēmējdarbībai konkurences apstākļos. Uzņēmumam, kurš taupa līdzekļus darba devēja zīmola spodrināšanai, var nākties tērēties jaunu darbinieku piesaistei un lielākām darba algām.
Ir svarīgi saprast, ka darba devēja zīmols tiek veidots ne tikai ārējā komunikācijā, bet arī pašā uzņēmumā - sākot no vadības stila, līdz pat tam, kā darba devējs pilda darbiniekiem dotos solījumus. Tieši esošie darbinieki ir aktīvākie darba devēja zīmola veidotāji.
2015. gada iekārotāko darba devēju TOP10 skatiet raksta galerijā!