Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mātesuzņēmums valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) vēlas paturēt savā rīcībā 6,2 milj. Ls 2011. gada peļņu

«Peļņu gribam saglabāt attīstībai, lai ģenerētu vēl lielāku peļņu,» medijus par koncerna 2011. gada finanšu rādītājiem informēja LDz prezidents Uģis Magonis. Kaut arī saskaņā ar likumdošanu valsts dividendēs varētu prasīt 90% no LDz peļņas, Magonis cer, ka netikts paņemts vairāk par 27%. Valdības lēmums par to gaidāms jūlijā. Tikmēr Latvijas dzelzceļa koncerna (LDz un piecas meitassabiedrības, tostarp SIA LDz Cargo) tīrā peļņa bija 19,1 milj. Ls.

2010. gadā LDz koncernam bija 2,24 milj. zaudējumi, bet mātesuzņēmumam 0,98 milj. Ls peļņa. Peļņas pieaugumu Magonis skaidro ar neplānoti lielajiem ienākumiem, kamēr izdevumi pagājušā gada laikā netika palielināti. Jāatgādina, ka pērn kravu pieaugums pa dzelzceļu bija saistīts gan ar bargo ziemu, kad aizsala Krievijas ostas, gan ar Fukušimas atomelektrostacijas avāriju, kas izraisīja palielinātu pieprasījumu pēc oglēm.

2011. gadā koncerna kopējais neto apgrozījums bija 318,8 milj. Ls, bet 2010. gadā – 257,4 milj. Ls. LDz apgrozījums pērn sasniedza 147,7 milj. Ls, kas ir par 13,1% vairāk nekā 2010. gadā, tomēr atpaliek no 2007.gadā panāktajiem 178,6 milj. Ls.

Tikmēr šogad par 10,8% pieaudzis pārvadāto kravu apjoms, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu. Sešos mēnešos LDz pārvadājis 33,5 milj. tonnu kravu, kamēr pērn šajā laika posmā 29,9 milj. tonnu. Ja turpinātos tāds pats kravu apjoma pieaugums kā pirmajos mēnešos, gada rādītājs varētu sasniegt 70 milj. tonnu. Pērn uzņēmuma kravu pārvadājumu apjoms bija 59,4 milj. tonnu.

Nodokļos koncerns pērn samaksājis 74,3 milj. Ls, bet 2010. gadā – 63,7 milj. Ls. Grupas uzņēmumu darbinieku vidējā alga 2011. gadā bija 716 Ls, un koncernā strādāja 11,7 tūkst. cilvēku. Gada laikā darbinieku skaits ir samazinājies par 2,5%, bet alga kāpusi par 12,3%.

Komentāri

Pievienot komentāru