VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārvadāto kravu apmērs šogad varētu samazināties par 20-25%, otrdien intervijā Latvijas Radio sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks.
"Ja pagājušajā gadā mums izdevās diezgan veiksmīgi sabalansēt kravu apmērus un kritums bija salīdzinoši minimāls, (...) tad šogad mēs redzam, ka, visticamāk, apmēru samazinājums būs par 20-25%," teica Pļavnieks.
Viņš skaidroja, ka lielākā ietekme uz kravu pārvadājumiem ir ģeopolitiskajai situācijai un ieviestajām sankcijām.
Vienlaikus Pļavnieks minēja, ka kravu apmēru aizvietošana ir ļoti komplicēts uzdevums, tostarp, ja pērn izdevās salīdzinoši labi aizstāt daļu kravu ar citām, tad šogad tas ir jau daudz izaicinošāk. "Taču mēs redzam un ticam, ka pie šāda sankciju regulējuma varam turpināt strādāt," sacīja LDz vadītājs.
Tāpat Pļavnieks norādīja, ka notiek aktīvs darbs arī pie kravu pārvadājumiem tā saucamajā Ziemeļu-Dienvidu koridorā, taču, ja sadarbībā ar trešajām valstīm LDz var iekasēt pilnu infrastruktūras maksu, tad par pārvadājumiem Eiropas Savienības ietvaros uzņēmums var iekasēt vien tiešās izmaksas, kas ir 20-25% salīdzinājumā ar trešo valstu valstu pārvadājumiem. "Tādējādi komercieņēmumi šajā gadījumā ir daudz mazāki," viņš piebilda.
Jau vēstīts, ka dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad pirmajos sešos mēnešos Latvijā samazinājies par 36,7% salīdzinājumā ar 2022.gada attiecīgo periodu un bija 7,746 miljoni tonnu. Tostarp starptautisko pārvadājumu apmērs veidoja 7,041 miljonu tonnu, kas ir kritums par 39,2%, salīdzinot ar pagājušā gada pirmajiem sešiem mēnešiem, bet iekšzemes pārvadājumu apmērs pieaudzis divas reizes - līdz 705 000 tonnu.
Savukārt 2022.gadā Latvijā dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs samazinājās par 1,7% salīdzinājumā ar 2021.gadu un bija 21,588 miljoni tonnu.