Jaunākais izdevums

Latvijai ir milzīgs potenciāls attīstīties militārajā industrijā, norāda uzņēmējs Niks Jansons, kurš šo tēmu no dažādiem aspektiem izpētījis biznesa kanālā “BlackBox Business”.

“BlackBox Business” ir vietējo uzņēmēju Nika Jansona un Matīsa Ansviesuļa radīts kanāls, kur abi eksperti video formātā vēsta par aktuālākajiem biznesa notikumiem Baltijā un Austrumeiropā. “BlackBox” radītais saturs ir pieejams video straumēšanas vietnē “YouTube” un tas veidots angļu valodā - ar mērķi uzrunāt ne tikai latviešu uzņēmējus, bet pirmo reizi Latvijas podkāstu vēsturē iekarot arī ārzemju auditorijas uzticību. Šobrīd Niks Jansons “YouTube” jau attīstījis spēcīgu biznesa satura kanālu latviešu valodā, kur populārāko video skatījumu skaits strauji tuvojas jau 100 tūkstošiem. “BlackBox” plānots kā šī kanāla paplašinājums - gan satura, gan valodas ziņā.

Vienā no “BlackBox” jaunākajām epizodēm N.Jansons atklāj militārā biznesa aizkulises, uzsverot, ka arī Latvijas uzņēmēji var iesaistīties šajā industrijā. “Globālā mērogā valstis iestājas par mieru un karu izbeigšanu, taču atsevišķi biznesi, piemēram, “Lithuania Cyber Security”, militāro aktivitāšu dēļ spējuši būtiski audzēt savu uzņēmumu vērtību. Krievijas iebrukums Ukrainā ir pilnībā mainījis pasauli. Karš ietekmējis gan to, kā 57 valstis tērē savu naudu un kā funkcionē ekonomika, gan to, kā dzīvo miljoniem cilvēku dažādās pasaules valstīs. Katru dienu Ukrainā tiek izšautas desmitiem tūkstošiem lodes tiek un tiek iznīcināts miljonu vērts ekipējums. Šobrīd lielākā daļa militāro ieroču, kas nonāk Ukrainā tiek ražoti ASV, piemēram, kompānijā “Lockheed Martin”, kā rezultātā miljardi nonāk privātu amerikāņu kompāniju īpašnieku kabatās,” atzīmē N.Jansons, piebilstot, ka arī Latvijas uzņēmējiem vajadzētu sarosīties un sākt attīsīties militārajā industrijā.

Valstis ir gatavas ieguldīt milzīgas summas aizsardzības jomā, tāpēc mums ir jāmeklē iespējas, kā šajā biznesā iesaistīties,” teic uzņēmējs un “BlackBox Business” radītājs Matīss Ansviesulis. “Mēs visi domājām, ka karš ir pagātne - kaut kas no vēstures grāmatām, taču te nu mēs esam! Mēs dzīvojam laikā, kad pasaule nemitīgi gatavojas konfliktiem un pasaules līderi, piemēram, Donalds Tramps nemitīgi aicina NATO valstis palielināt aizsardzības budžetus. No vienas puses tas, protams, ir negatīvi, jo neviens no mums nevēlas dzīvot karā, taču no otras puses - tā ir iespēja uzņēmējiem attīstīties nozarē un nopelnīt miljardus. Šobrīd Baltijas valstīs militārais bizness nav sevišķi attīstīts, taču mums ir visi nepieciešamie instrumenti, lai šajā industrijā iesaistītos. Ja to nedarīsim mēs, darīs kāds cits,” pārliecināts ir M.Ansviesulis, uzsverot, ka, iespējams, tieši Latvijā varētu radīt tādu risinājumu, kas palīdzētu pārtraukt karu Ukrainā.

“BlackBox Business” atklāj, ka jau pieminētās kompānijas “Lockheed Martin” gada ieņēmumi pērn sasnieguši 64 miljardus ASV dolāru, bet tirgus vērtība - vairāk nekā 100 miljardus ASV dolāru. Tas “Lockheed Martin” ļāvis kļūt par 137. vērtīgāko uzņēmumu pasaulē. Turklāt šis uzņēmums savus risinājumus pārdod ne tikai pasaules gigantiem, bet arī mazākām valstīm - tajā skaitā Latvijai, Lietuvai un Igaunijai. Milzīgas militārā ekipējuma ražotnes ir arī Polijā, Vācijā, Francijā un Ukrainā.

Elīna Egle, Latvijas Drošības un aizsardzības industrijas federācijas vadītāja atzīmē, ka arī Baltijā un Latvijā ir iespējams uzbūvēt veiksmīgus militāros biznesus. “Pirms diviem, trīs gadiem mēs pat nevarējām sapņot, ka investori būs gatavi ieguldīt savu naudu aizsardzības tehnoloģiju inovācijās, bet šobrīd tas notiek. Visa sabiedrība ir mainījusies un šis sektors attīstās. Sevišķi strauja izaugsme novērojama dronu sistēmu tirgū,” stāsta E.Egle.

“BlackBox Business”, atsaucoties uz Eiropas Savienības prognozēm, norāda, ka 2030. gadā dronu tirgus Eiropā sasniegs 14,5 miljardus ASV dolāru un radīs 145 tūkstošus jaunu darbavietu. Tāpat liels potenciāls ir arī kompānijām, kuras darbojas kiberaizsardzības, sensoru, komunikācijas un citu moderno risinājumu izstrādes jomā.

Papildus informācija:Matīss Ansviesulis ir fintech uzņēmējs, kurš ir izveidojis un attīstījis uzņēmumus 15 valstīs ar vairāk nekā 200 miljonu eiro gada apgrozījumu. Viņa vadībā attīstīti tādi uzņēmumi kā “Avafin”, “Esketit”, “Money.jo”, “Spandacapital”, “NewSchool.pro” un citi.

Niks Jansons ir mārketinga eksperts, kurš palīdz uzņēmējiem attīstīt biznesus, piedāvājot dažādus radošus mārketinga instrumentus kompānijā “Sharpify”.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējie uzņēmēji Niks Jansons un Matīss Ansviesulis radījuši jaunu biznesa kanālu “BlackBox Latvija”, kur video formātā vēstīs par aktuālākajiem biznesa notikumiem Baltijā un Austrumeiropā, atklājot uzņēmējdarbības aizkulises.

Pieredzes apmaiņa, kā arī mācīšanās no citu uzņēmēju veiksmēm un neveiksmēm ir būtiska biznesa attīstības sastāvdaļa, uzskata “Sharpify,” radītājs un mārketinga eksperts Niks Jansons. “Mūsdienās lielākā daļa podkāstu un informācijas avotu vēsta par Amerikas Savienoto valstu uzņēmēju pieredzi, taču Eiropas tirgū ir savi izaicinājumi, kas nereti paliek ēnā. Mūsu kanāls būs bomba - ar augsta kalibra viesiem, kā arī padziļinātu analīzi par nozīmīgiem biznesa stāstiem tieši Latvijā, Baltijā un Austrumeiropā. Mums trūkst augstas kvalitātes satura, kas palīdzētu vietējiem uzņēmējiem izprast tirgus specifiku un gūt panākumus starptautiskajā biznesa arēnā, tāpēc mēs esam apņēmušies šādu saturu radīt,” teic N.Jansons.

Dzīvesstils

Aizvadīts trešais Stay Sharp LIVE pasākums

Db.lv,17.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14.martā ATTA centrā Rīgā aizvadīts iedvesmojošākais uzņēmējdarbības pasākums “Stay Sharp LIVE”, vienkopus pulcējot vairāk nekā 750 dalībniekus.

Pasākums tika atklāts ar “Stay Sharp LIVE” organizatora, mārketinga eksperta un “Sharpify” radītāja Nika Jansona uzrunu. Četru stundu garumā viņš klātesošos iepazīstināja ar to, kā no A līdz Z attīstīt savu mārketingu un pārdošanu, sniedzot reālus padomus, kas ilgtermiņā palīdz audzēt biznesa apgrozījumu un peļņu. Šo prezentāciju “Stay Sharp LIVE” auditorija organizatoru veiktajā aptaujā arī atzina par iedvesmojošāko un ar lielāko pievienoto vērtību. “Uzņēmēji var ļoti daudz mācīties viens no otra, un es vēlos dalīties ar savām zināšanām un pieredzi, veicinot Latvijas biznesa attīstību. Vietējiem uzņēmējiem ir milzīgs potenciāls, kas ne vienmēr tiek izmantots. Bailes izgāzties un nezināšana ir vieni no galvenajiem faktoriem, kas bremzē biznesa izaugsmi, tāpēc pasākuma laikā mēs klātseošos iepazīstinājām ar reālām biznesa stratēģijām, kas palīdz sasniegt labākus rezultātus gan biznesā, gan dzīvē, kļūstot par sevis labāko versiju,” norāda N.Jansons.

Dzīvesstils

Stay Sharp LIVE pasākumā pulcēsies ietekmīgākie Latvijas uzņēmēji

Db.lv,10.03.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 14.martā, pulksten 9:00 ATTA centrā Rīgā norisināsies ekstrēmākais uzņēmējdarbības pasākums “Stay Sharp LIVE”, kura laikā veiksmīgākie Latvijas uzņēmēji dalīsies ar savu pieredzi par to, kā radīt veiksmīgu biznesu.

Pieredzes apmaiņa, kā arī mācīšanās no citu uzņēmēju veiksmēm un neveiksmēm ir viena no būtiskākajām biznesa attīstības sastāvdaļām, uzskata “Sharpify” radītājs un mārketinga eksperts Niks Jansons. ““Stay Sharp LIVE” ir domāts tiem, kuri grib dominēt, nevis sacensties, tāpēc pasākuma laikā mēs klātesošos iepazīstināsim ar reālām biznesa stratēģijām, kas palīdz sasniegt labākus rezultātus gan biznesā, gan dzīvē. Bieži uzņēmēji saskaras ar problēmām, kuras patiesībā kāds cits jau ir atrisinājis. Zems pārdošanas apjoms, neefektīvs mārketings, grūtības atrast darbiniekus un nespēja izmantot savu potenciālu ir tikai dažas no lietām, ar kurām ceļā uz panākumiem sastopas teju ikviens uzņēmējs. Kā nepadoties un nezaudēt enerģiju? Kā risināt sava biznesa problēmas? To visu un vēl vairāk būs iespējams uzzināt “Stay Sharp LIVE”. Mēs vēlamies palīdzēt uzņēmējiem kļūt par savu 2.0 versiju un sasniegt savus mērķus. Jaunas stratēģijas, iedvesma un šovs - būs stilīgi un sharp,” pārliecināts ir N.Jansons.