Atpūta

Latvijā reģistrēts Melnais krauklis un Meža gars - Lursoft statistika Helovīna gaidās

Gunta Kursiša,31.10.2013

Jaunākais izdevums

Visu svēto dienas priekšvakarā – Helovīnā – ideāli iederas kapeņu stāstiņi, krusti, melnas drēbes un no viņpasaules atlidojuši gari, kā arī ķirbji un sveces. Lursoft apkopojis Latvijas komersantus, kuri savu firmu vārdos «spēlējušies» ar svētkiem saistīto tematiku.

Tiesa gan, lai arī Helovīna svinēšana Latvijā ik gadu kļūst populārāka, Latvijā nav nedz uzņēmumu, nedz nevalstisko organizāciju, kuru nosaukumā būtu ietverts vārds Halloween, secina Lursoft. Līdzīgi ir arī ar ķirbi - to patlaban nenes neviens no Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem. Lursoft datu bāzēs atrodamā informācija liecina, ka patlaban Latvijā ir reģistrēti «ķirbīši» - viens IK Ķirbītis, kura pamatnodarbošanās saistīta ar mazumtirdzniecību, kā arī viena SIA Ķirbītis.

Izpētot Latvijā reģistrētos uzņēmumus, atklājies, ka patlaban valstī darbojas divi uzņēmumi, kuru nosaukumā ietverts «spoks». Viens no tiem ir Jaunpils novadā esošais Leimaņa individuālais uzņēmums Spoks, bet otrs – 2012. gadā dibinātā SIA Spoku lapsa. Šī uzņēmuma darbības veidi ir bāru darbība, kā arī alkoholisko un citu dzērienu mazumtirdzniecība.

Populārāki par ķirbjiem un spokiem Latvijas uzņēmumu nosaukumos viennozīmīgi ir kapi. Lursoft esošā informācija liecina, ka patlaban Latvijā saimniecisko darbību veic trīspadsmit uzņēmumi un organizācijas, kuru nosaukumā būtu ietverts vārds «kapi», savukārt vēl pieci nes vārdu «kapsēta».

Kur kapi, tur arī krusti, un Lursoft dati rāda, ka pašreiz Latvijā darbojas desmit uzņēmumi un organizācijas ar šādu nosaukumu, kas visbiežāk tiek «atsvaidzināti» ar kādu krāsu, novērojuši Lursoft darbinieki. Piemēram, sabiedriskā organizācija Latvijas zaļais krusts, fonds Zilais Krusts, bet vispopulārākais ir Latvijas Sarkanais Krusts. Vienlīdz populārs vārds ir arī «krustiņi», kas atrodams deviņu zemnieku saimniecību nosaukumos.

Viens no populārākajiem ar Visu Svēto dienu tematiku saistītajiem vārdiem, kas iemantojis lielas uzņēmēju simpātijas, viennozīmīgi ir «gars», novērojuši Lursoft darbinieki. Latvijā patlaban aktīvas ir 12 organizācijas un biedrības, kas ietver šo vārdu, tostarp 2012. gadā reģistrētas arī SIA Mājas Gars un SIA Komandas gars, gan IK Meža gars un Piedzīvojuma gars.

Tāpat Latvijā atrodami uzņēmumi, kuru nosaukumos nevairās no melnās krāsas nosaukuma. Piemēram, SIA Melns ūdens, SIA Melns un dzeltens, SIA Habibi Melnā Pantera, SIA Melnā ripa, SIA Melnā mamba un Melnā muša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

ASV «baiļu bizness» ik gadu pārdod biļetes 300 – 500 miljonu ASV dolāru apjomā

Gunta Kursiša,22.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties oktobra beigām, kad ASV un arī citur pasaulē, tiek svinēts Helovīns, ražas vākšanas laiks tuvojas arī izklaides parkiem, kuros apmeklētāji labprātīgi vēlas tikt pārbiedēti. «Mošķu māju» īpašnieki kopumā ASV ik gadu no ieejas biļešu pārdošanas gūst 300 – 500 miljonus ASV dolāru ienākumus, lēš tirdzniecības apvienība America's Haunts.

Saskaņā ar America's Haunts aplēsēm ASV ir 1,2 tūkstoši komerciālu, liela mēroga atrakciju, kuru mērķis ir biedēt cilvēkus par naudu, kā arī vēl trīs tūkstoši «baiļu māju», kuru darbību nodrošina labdarības iestādes un kas savas durvis vaļā ver vien vienu vai divas reizes gadā, raksta Reuters.

ASV aptuveni 90% no visām mājsaimniecībām, kurās ir bērni, piedalīsies Helovīna svinībās, savukārt aktīvākie svinētāji ir jaunieši vecumā no 18 līdz 34 gadiem, teikts America's Haunts mājaslapā.

Patlaban ASV vidēji viens «mošķu mājas» apmeklējums maksā 15 ASV dolārus. Dārgāko mošķu māju ieejas biļete maksā 25 ASV dolārus, tomēr 80% no baiļu atrakciju parkiem par ieeju prasīs mazāk par 15 ASV dolāriem, bet 3% «baiļu biznesa» uzņēmumu par ieejas maksu noteikuši 20 ASV dolārus. Vidēji 60% biļešu maksā mazāk par 13 ASV dolāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru