Jaunākais izdevums

Rīgā strādājošā Vācijas digitālo video pakalpojumu nodrošinātāja ShowHeroes risinājumus izmanto tādi mediju tirgus spēlētāji kā Hubert Burda Media, Spiegel Group, PRO7/SAT1, MTV u.c.

Berlīnē bāzētajā jaunuzņēmumā šobrīd strādā 45 darbinieki, no kuriem lielākā daļa ir latvieši. ShowHeroes Rīgas filiāle ir uzņēmuma video ražošanas nodaļas centrs. Katru mēnesi Rīgā top vairāki simti dažāda satura un formāta video, kas tiek tālāk izplatīti visā pasaulē un sasniedz miljoniem skatītāju lielu auditoriju. Rīgas studijā strādā pavāru komanda, kas ikdienā gatavo dažādas maltītes, ko video montieri pārvērš vienas līdz divu minūšu garās videoreceptēs. Šos video savās interneta vietnēs vai sociālo mediju lapās publicē lielie izdevēji, kuriem ikdienā ir nepieciešams liela apjoma digitālais saturs. «Mēs nopietni plānojam lielu paplašināšanos tieši Rīgā, stratēģiski attīstot to kā savu galveno mītni Austrumeiropas un Ziemeļeiropas reģionā,» saka Ilhans Zengins (Ilhan Zengin), ShowHeroes GmbH līdzdibinātājs un izpilddirektors.

Palīdz nejaušība

Vaicāts, kā uzņēmums izvēlējās atvērt studiju Rīgā, I. Zengins atzīst, ka tā ir nejaušība. Kādā tīklošanas pasākumā Berlīnē uzņēmuma līdzīpašnieks Mario Tīdemans (Mario Tiedemann) iepazinās ar ShowHeroes vadītāju Latvijā Anniju Matisoni. Vārds pa vārdam un radās ideja atbraukt ciemos uz Rīgu, kur vēlāk radās doma izveidot uzņēmuma filiāli, kas kļuvusi par lielāko pēc darbinieku skaita. «Ja vēlies veidot kompāniju, vienmēr pats svarīgākais ir cilvēki, tieši viņi veido uzņēmumu. Darbinieki ir pati svarīgākā IT kompānijas komponente. Viss ir saistīts ar cilvēkiem – viņi rada iespējas. Ja nebūtu satikuši pareizos cilvēkus, mēs nebūtu Rīgā. Tāpat, protams, svarīga ir infrastruktūra un tas, cik sarežģīta ir sadarbība ar valsts iestādēm. Tā kā pazinām Anniju, mums tas bija vieglāk, nekā tas būtu tad, ja mēs dotos uz Rumāniju vai Krieviju, kur mēs nevienu nepazītu. Tas būtu daudz grūtāk, ja būtu valodas barjera, juridisko nianšu nepārzināšana utt.,» teic I. Zengins.

Šodien kā Latvijas priekšrocības viņš izceļ tuvumu Vācijai, skandināvisko attieksmi, ātro internetu un labās angļu valodas zināšanas, kas citās valstīs nav pašsaprotamas.

Visu rakstu Latvijā filmēto skatās visā pasaulē lasiet 18. maija laikrakstā Dienas Bizness.

LASI ARĪ:

Vācijas jaunuzņēmums ShowHeroes izvēlas Rīgu

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Vācijas jaunuzņēmums ShowHeroes izvēlas Rīgu

Anda Asere,11.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālā video servisa nodrošinātājs ShowHeroes no Berlīnes daļu biznesa izvietojuši Rīgā

ShowHeroes ir viedtālruņu formātam optimizēta satura un platformas nodrošinātājs. Uzņēmumā strādā 45 cilvēki, no kuriem 27 ir Rīgā, kur atrodas kompānijas video ražošanas nodaļas centrs. Tieši Rīgā ik mēnesi top vairāki simti dažāda satura un formātu video, kas sasniedz miljoniem skatītāju lielas auditorijas. «Masveida video ražošana globālā kontekstā ir retums, jo to izstrāde parasti ir ļoti laika un cilvēkresursu ietilpīga. Tomēr ShowHeroes tas nav šķērslis, bet gan nozares un laikmeta iespēja, lai video ražošanā un tirgū ienestu jaunas vēsmas un iespējas, stāsta Annija Matisone, ShowHeroes Rīgas filiāles vadītāja.

«Mēs patiesi priecājamies par Rīgu kā mūsu uzņēmuma filiāli un visātrāk augošo daļu, kas iekļauj infrastruktūru, cilvēkresursus, viņu zināšanas, darba ētiku un sparu. Mēs nopietni plānojam lielu paplašināšanos tieši Rīgā, stratēģiski attīstot to kā savu galveno mītni Austrumeiropas un Ziemeļeiropas reģionos. Tāpat vēlamies piesaistīt labākos nozares talantus un jau pašlaik paplašināt komandu visās Rīgas filiālē pārstāvētajās nodaļās,» saka Ilhans Zengins, ShowHeroes līdzdibinātājs un izpilddirektors. A. Matisone piebilst, ka latvieši ir progresīvi un atvērti jauniem risinājumiem, spēj domāt globāli un inovēt gan tehnoloģijās, gan dažādos digitālā mārketinga videi nepieciešamos risinājumos un procesos. Liela daļa ražošanas uzņēmumā ir automatizēta, ņemot vērā milzīgos video apjomus, kuri katru mēnesi pēc īpaša klientu pasūtījuma ir jāsaražo un jānodod. Visi procesi un tehnoloģijas ir pielāgotas tā, lai maksimāli īsā laika posmā spētu saražot augstas kvalitātes video saturu, kas ar produkta pievilcīgo cenu spēj lieliski konkurēt ar tradicionālajiem tirgus spēlētājiem – video vai digitālā satura ražotājiem, kas strādā uz maza apjoma un lielu cilvēkresursu prasošiem pasūtījumiem. «Tehnoloģijas un inovitāte iet roku rokā, un bez tām šāda satura ražošana lielā apjomā vienkārši nebūtu iespējama,» uzsver A. Matisone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmumu ekonomiskais ieguvums var tikt vērtēts gan tieši – nomaksāto nodokļu, piesaistīto investīciju, jaunradīto darbavietu skaita ziņā, gan netieši, vērtējot ietekmi uz riska kapitāla nozari, zināšanu pārneses un inovācijas sistēmas veicināšanā

«Jaunuzņēmumu ekosistēma Latvijā attīstās un pieaug tās ekonomiskais ieguvums: gan jaunuzņēmumu skaits, radītās darbvietas, kā arī piesaistītais investīciju apjoms, pārsniedzot 210 miljonus eiro. Saskaņā ar Latvijas Startup uzņēmumu asociācijas «Startin.lv» datiem, šobrīd Latvijā darbojas aptuveni 350 jaunuzņēmumi. Piemēram, tikai 25 lielākie Latvijas jaunuzņēmumi ar apgrozījumu virs 300 tūkstošiem eiro katrs vidēji nodarbina aptuveni 20 pilnas slodzes darbiniekus, turklāt kopumā tie ir veikuši nodokļu iemaksas valsts budžetā piecu miljonu eiro apmērā,» norāda Madara Ambrēna, Ekonomikas ministrijas Jaunuzņēmumu atbalsta nodaļas vadītāja.

Jau otro gadu 12. septembrī Rīgā tiek atzīmēta «Startup diena», lai akcentētu jaunuzņēmumu pienesumu Latvijas inovāciju attīstībai un ekonomikai.

Komentāri

Pievienot komentāru