Rīgā strādājošā Vācijas digitālo video pakalpojumu nodrošinātāja ShowHeroes risinājumus izmanto tādi mediju tirgus spēlētāji kā Hubert Burda Media, Spiegel Group, PRO7/SAT1, MTV u.c.
Berlīnē bāzētajā jaunuzņēmumā šobrīd strādā 45 darbinieki, no kuriem lielākā daļa ir latvieši. ShowHeroes Rīgas filiāle ir uzņēmuma video ražošanas nodaļas centrs. Katru mēnesi Rīgā top vairāki simti dažāda satura un formāta video, kas tiek tālāk izplatīti visā pasaulē un sasniedz miljoniem skatītāju lielu auditoriju. Rīgas studijā strādā pavāru komanda, kas ikdienā gatavo dažādas maltītes, ko video montieri pārvērš vienas līdz divu minūšu garās videoreceptēs. Šos video savās interneta vietnēs vai sociālo mediju lapās publicē lielie izdevēji, kuriem ikdienā ir nepieciešams liela apjoma digitālais saturs. «Mēs nopietni plānojam lielu paplašināšanos tieši Rīgā, stratēģiski attīstot to kā savu galveno mītni Austrumeiropas un Ziemeļeiropas reģionā,» saka Ilhans Zengins (Ilhan Zengin), ShowHeroes GmbH līdzdibinātājs un izpilddirektors.
Palīdz nejaušība
Vaicāts, kā uzņēmums izvēlējās atvērt studiju Rīgā, I. Zengins atzīst, ka tā ir nejaušība. Kādā tīklošanas pasākumā Berlīnē uzņēmuma līdzīpašnieks Mario Tīdemans (Mario Tiedemann) iepazinās ar ShowHeroes vadītāju Latvijā Anniju Matisoni. Vārds pa vārdam un radās ideja atbraukt ciemos uz Rīgu, kur vēlāk radās doma izveidot uzņēmuma filiāli, kas kļuvusi par lielāko pēc darbinieku skaita. «Ja vēlies veidot kompāniju, vienmēr pats svarīgākais ir cilvēki, tieši viņi veido uzņēmumu. Darbinieki ir pati svarīgākā IT kompānijas komponente. Viss ir saistīts ar cilvēkiem – viņi rada iespējas. Ja nebūtu satikuši pareizos cilvēkus, mēs nebūtu Rīgā. Tāpat, protams, svarīga ir infrastruktūra un tas, cik sarežģīta ir sadarbība ar valsts iestādēm. Tā kā pazinām Anniju, mums tas bija vieglāk, nekā tas būtu tad, ja mēs dotos uz Rumāniju vai Krieviju, kur mēs nevienu nepazītu. Tas būtu daudz grūtāk, ja būtu valodas barjera, juridisko nianšu nepārzināšana utt.,» teic I. Zengins.
Šodien kā Latvijas priekšrocības viņš izceļ tuvumu Vācijai, skandināvisko attieksmi, ātro internetu un labās angļu valodas zināšanas, kas citās valstīs nav pašsaprotamas.
Visu rakstu Latvijā filmēto skatās visā pasaulē lasiet 18. maija laikrakstā Dienas Bizness.
LASI ARĪ: