Latvijas iedzīvotāji datorspēlēm gada pirmajos desmit mēnešos atvēlējuši 22 miljonus eiro, liecina NewZoo Global Games Market Report dati. Latvija atrodas 42. vietā pasaulē pēc datorspēļu pārdošanas rādītājiem uz vienu iedzīvotāju.
Dati liecina, ka Latvijas iedzīvotāji gadā datorspēlēm atvēl vidēji 13,5 eiro. Lietuvā šie rādītāji ir teju identiski, kamēr nedaudz augstāki tie ir Igaunijā, sasniedzot 16 eiro uz iedzīvotāju. Pētījumā apkopotie rādītāji iekļauj gan mobilās spēlēs, gan dažādas tiešsaistes un video spēles.
«Šis ir bieži neapzināts, taču vērā ņemams rādītājs. Par spīti plašajai pirātiskā satura izplatībai, arī Latvijā datorspēļu pārdošanas rādītāji ir augsti. Varam prognozēt, ka 2016. gadā datorspēlēm kopumā Latvijas iedzīvotāji būs atvēlējuši pat 26 miljonus eiro,» rezultātus komentē Baltcom valdes priekšsēdētājs Nikolā Buasēns (Nicolas Boissin).
Pēc Baltcom datiem, populārāko tiešsaistes videospēļu galvgalī Latvijā pārliecinoši atrodas Counter-Strike: Global Offensive. Counter-Strike popularitātes ziņā seko League of Legends un Steam spēļu platforma.
Pēc absolūtajiem pārdošanas rādītājiem vadošās valstis pasaulē ir Ķīna, kurai seko ASV, Japāna un Vācija. Ķīnā gada pirmajos desmit mēnešos datorspēļu ieņēmumi sasniedza 23 miljardus eiro.
Uz vienu iedzīvotāju augstākie pārdošanas rādītāji ir Japānā, Dienvidkorejā un Luksemburgā. Japānas iedzīvotāji gadā datorspēlēm atvēl vidēji 110 eiro katrs, kamēr ceturtajā vietā esošajā ASV tie ir 81 eiro.