Energokompānija Latvenergo iegādājusies divus elektroautomobiļus, kas tiks izmantoti ikdienas darbā.
Viena elektroautomašīna energokompānijai izmaksājusi 49 000 eiro (34 300 latus). Vairāk nekā trešdaļu auto vērtības veido akumulators, Doma laukumā izrādot jaunās automašīnas, norādīja energokompānijas pārstāvji.
Ja jaunās automašīnas izrādīsies piemērotas ikdienas darba funkciju veikšanai un Latvijas klimatiskajiem apstākļiem, to skaits tiks palielināts. Pēc Latvenergo transporta nodrošinājuma direktora Edgara Utāna teiktā, uzņēmums vēlas pārbaudīt automašīnas darbību dažādos sektoros. To varētu izmantot gan elektroenerģijas pārdevēji, gan "Sadales tīkla" darbinieki infrastruktūras uzturēšanas darbos.
Pagaidām, ņemot vērā straujo tehnoloģiju attīstību un izmaksu samazināšanos, iegādāti tikai divi šādi elektroautomobiļi.
No energokompānijas pārstāvju teiktā noprotams, ka jaunie elektroautomobiļi ir piemēroti pilsētai, kur dienas laikā apkalpošanas darbu veikšanai jānobrauc ne vairāk kā 30-60 kilometri. Pilna automašīnas uzlāde ļauj nobraukt 100 kilometrus un sasniegt 100 kilometru stundā lielu ātrumu. Tās jauda ir 30 kilovati jeb vairāk nekā 40 zirgspēki. Auto ražotājs ir Itālijas Micro-Vett, tas veidots uz itāļu autobūves koncerna "Fiat" ražojuma bāzes, modelis - Fiorino Elettrico.
Kā vienu no automašīnas plusiem energokompānijas pārstāvji min lielo kravnesību - tās bagāžas nodalījumā var pārvadāt vairāk nekā 500 kilogramus smagu kravu. Komentējot kāda pasākuma dalībnieka kritiku par zemo automašīnas priekšu, Utāns teica, ka tā nav problēma. Pilsētā ar to varot braukt bez aizķeršanās, savukārt meža ceļiem automašīna nav domāta.
Auto uzlādi paredzēts veikt energokompānijā. Utāns norādīja, ka pie lādēšanas auto var pieslēgt jebkurā brīdī, kad atgriežas bāzes vietā.
Latvenergo valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs, iepazīstinot ar automašīnām, norādīja, ka jauda ir maza, bet automašīna ir ņipra pilsētā.
Viņš minēja, ka Latvenergo ir viens no tiem elektroenerģijas ražošanas uzņēmumiem Eiropā, kas ražo videi draudzīgu enerģiju, proti, vairāk nekā puse elektrības tiek saražota videi draudzīgajās hidroelektrostacijās. Tomēr, viņaprāt, svarīgi arī, kā elektroenerģija tiek izmantota un kā paplašināt tirgu. Viens no veidiem, kā palielināt elektroenerģijas realizāciju, ir izmantot to transportā, teica Žīgurs.
Pēc viņa vārdiem, pusi vieglā transporta nomainot pret elektrotransportu, elektroenerģijas realizācija pieaugtu par aptuveni 20%. Turklāt šāda transporta izmantošana var palīdzēt samazināt Latvijai oglekļa dioksīda izmešu līmeni. Viņš izteica cerību, ka 2050.gadā elektroautomobiļi veidos vairāk nekā pusi.
Tālāki mērķi par elektroautomobiļu parka paplašināšanu pagaidām nav nosprausti, jo nepieciešams vēl noskaidrot, kādas būs ekspluatācijas izmaksas.
Žīgurs arī uzsvēra, ka ir svarīgi, lai Rīgas dome ievieš atvieglojumus šādam transportam, piemēram, atlaides stāvvietām u.tml. Uzstājoties Latvenergo rīkotajā pasākumā, Rīgas pilsētas izpilddirektors Juris Radzevičs (LPP/LC) atzina, ka pašvaldībai būs jādomā par stimulēšanas pasākumiem, kas rosinātu šādu transportu izmantot ne tikai komunālajiem dienestiem, kur viņš redz tiem pielietojumu, bet arī iedzīvotājiem.
Savukārt ekonomikas ministrs Artis Kampars (V) izteica pārliecību, ka brīdī, kad pasaulē būs nopietns pieprasījums pēc elektroautomobiļiem, Latvijā būs mazi un inovatīvi ražotāji, kas spēs piedāvāt attiecīgas tehnoloģijas. Kā pozitīvu piemēru no pagātnes viņš minēja VEF Minox fotokameru. Kampars slavēja autobraucēju Andri Dambi, kurš veido automašīnu ar elektrisku piedziņu, lai Latvijas ekipāža varētu būt pirmā, kas ar šādu auto startē Dakāras rallijreidā.
Viņaprāt, zaļās enerģijas lietošana varētu būt kā izaicinājums un iespēja Latvijas ekonomikai.
Kā informē Latvenergo, pirmais elektromobiļu uzlādes punkts Latvijā ar energokompānijas atbalstu tika uzstādīts 2010.gada maijā pie Kongresu nama, bet vēlāk tas pārcelts pie Energoefektivitātes centra Jūrmalā. Patlaban uzlādes punktu ieviešana attīstās Rīgā, tie atrodas Rīgas pasažieru ostā un degvielas uzpildes stacijās.
#1/5
AS Latvenergo elektroautomobilis, kas iegādāts ikdienas darba funkciju veikšanai, Doma laukumā.
#2/5
AS Latvenergo elektroautomobilis, kas iegādāts ikdienas darba funkciju veikšanai, Doma laukumā.
#3/5
Ekonomikas ministrs Artis Kampars Doma laukumā izmēģina elektroautomobili, kuru AS Latvenergo iegādājusies ikdienas darba funkciju veikšanai.