Šā gada oktobrī uzņēmums Latvenergo sācis dabasgāzes tirdzniecību Lietuvā, pašlaik šo resursu plānots piedāvāt tikai juridiskajiem klientiem.
Latvenergo pārdošanas direktors Uldis Mucinieks intervijā DB atklāj, ka uzņēmums Lietuvā koncentrēsies galvenokārt uz mazajiem un vidējiem komersantiem, jo, raugoties no biznesa ilgtspējas viedokļa, šis klientu segments Latvenergo šķiet pievilcīgākais. Līdz ar dabasgāzes tirdzniecības uzsākšanu Lietuvā, uzņēmums ir pārstāvēts visu trīs Baltijas valstu dabasgāzes un elektroenerģijas tirgos.
Fragments no intervijas
Kāpēc pieņemts lēmums uzsākt dabasgāzes tirdzniecību Lietuvā?
Ņemot vērā mūsu iepriekš veiktās darbības, tas ir ļoti loģisks solis. Jau vairāk nekā desmit gadus Latvenergo ir bijis pārstāvēts visu trīs Baltijas valstu elektroenerģijas tirgū, būdams viens no lielākajiem spēlētājiem. Pirms pāris gadiem aktīvi sākām papildināt mūsu piedāvāto pakalpojumu klāstu – sākām dabasgāzes tirdzniecību Igaunijā, neilgi pēc tam arī Latvijā. Šobrīd saviem klientiem piedāvājam arī saules paneļu uzstādīšanu un dažādas viedās mājas tehnoloģijas. Ienākšana Lietuvas gāzes tirgū bija nākamais solis, jo mūsu mērķis ir maksimāli bagātināt piedāvājuma klāstu un biznesa vērtību visās trīs Baltijas valstīs.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
Kas ir tie klienti, ar kuriem Latvenergo jau sācis strādāt?
Pašlaik uzņēmumu segmentā mums ir ļoti spēcīgas pozīcijas Lietuvas elektroenerģijas tirgū, taču līdz šim galvenokārt esam koncentrējušies uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem. Tās nav pārāk lielas, bet ļoti daudzskaitlīgas kompānijas. Kopumā Lietuvas elektroenerģijas tirgū mums ir aptuveni septiņi tūkstoši klientu. Likumsakarīgi, ka arī dabasgāzes tirgū vairāk esam ieinteresēti piesaistīt mazos un vidējos uzņēmumus. Arī pirmie mūsu klienti Lietuvā pārstāv tieši šo segmentu.
Kāpēc šāds uzstādījums – piesaistīt mazos un vidējos uzņēmumus?
Raugoties no biznesa viedokļa, redzam, ka šajā segmentā mēs varam vislabāk apliecināt savas stiprās puses attiecībā uz klientu apkalpošanu un piedāvāto servisu. Kontekstā ar dabasgāzes iegādi, mēs varam piedāvāt klientiem iegādāties elektroenerģiju un dabasgāzi no viena piegādātāja, veidojot ērtu apkalpošanas vidi. Lielo patērētāju segments vairāk ir kā izejvielu tirgus, arī šeit mēs, protams, iesaistāmies un piedalāmies, taču, raugoties no biznesa ilgtspējas viedokļa, redzam labas iespējas tieši darbā ar mazākiem komersantiem.
Kādas prognozes – cik daudz dabasgāzes gadā Latvenergo plāno pārdot lietuviešiem?
Šobrīd svarīgākais ir būt šajos tirgos, jo tirgus visās trīs Baltijas valstīs vēl ir tikai attīstības sākuma stadijā. Mūsu mērķis ir sekot līdzi tirgus attīstībai, tāpēc nemēģinām definēt lielas ambīcijas attiecībā uz konkrētām tirgus daļām vai klientu skaitu.
Visu rakstu Paplašina darbību Lietuvā lasiet piektdienas, 2.novembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!