Formālā prasība atjaunot plašāku seguma daļu pēc rakšanas darbiem neatrisinās ietvju un brauktuvju seguma deformācijas problēmas Rīgas ielās, sacīja telekomunikāciju operatora Lattelecom Juridiskās daļas direktors Toms Meisītis.
«Šajā jautājumā lielāka uzmanība jāpievērš tieši pareizai būvniecības darbu laika plānošanai un efektīvai kvalitātes prasību izpildei saskaņā ar tiesību aktos jau noteiktajām saistībām, neuzliekot komunikāciju īpašniekiem papildu formālus pienākumus. Kvalitatīvai darbu izpildei visbiežāk traucē ierobežotie termiņi,» sacīja Meisītis.
Viņš arī norādīja, ka jau patlaban, veicot darbus, kas saistīti ar ielas seguma uzlaušanu vai transporta būvju elementu aizņemšanu, komunikāciju turētājiem jāievēro Vispārējie būvnoteikumi, kā arī Rīgas domes saistošie noteikumi, kas nosaka ielu seguma atjaunošanas apjomu, izpildes tehnoloģiju un ceļa seguma atjaunošanas konstrukciju un izslēdz iespēju patvaļīgi izvēlēties un veikt seguma atjaunošanas darbus.
Trešdien Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) paziņoja, ka komunikāciju turētāji, kuri veiks komunikāciju maiņu vai remontus Rīgā, pēc darbu pabeigšanas vairs nevarēs izlīdzēties ar ielāpu likšanu.
Lai šo ieceri nostiprinātu, šogad Rīgas dome plāno veikt normatīvo aktu grozījumus, kas paredzēs, ka nākotnē komunikāciju turētājiem, piemēram, Lattelecom, Latvenergo vai Latvijas Gāzei, pēc savu darbu pabeigšanas Rīgas ielās būs pienākums par saviem līdzekļiem atjaunot asfalta segumu no borta akmens līdz ielas vidum, «nevis kā patlaban, kad tiek taisīti ielāpi, kas tādā veidā arī paliek», atzīmēja Ušakovs.
Šo ieceri viņš pamatoja ar to, ka, turpinoties remontdarbiem Rīgas ielās, dome negribētu, lai tiek sabojāts jaunā asfalta segums. «Ņemot vērā, ka ielu remontdarbi turpināsies, mēs negribētu, lai pēc tam kaut kādu komunikāciju problēmu dēļ jaunais asfalts tiktu lauzts no jauna.»
Rīgā šovasar notiek vērienīgi ceļu remontdarbi - Brīvības, Lāčplēša un Barona ielā. Veikt šos darbus pašvaldībai esot liels izaicinājums. «Diemžēl esam spiesti atzīt, ka Satiksmes departaments nebija uzdevumu augstumos, un atsevišķās situācijās redzam, ka darbi, tieši pateicoties departamenta aktivitātēm, ir sākti vēlāk, nekā bija plānots. Daudzās situācijās esam spiesti risināt problēmas, kas pēc būtības ir varoņdarbs, līdz ar to pieņemts lēmums par [Satiksmes departamenta vadītāja Vitālija] Reinbaha atstādināšanu no amata,» skaidroja Rīgas mērs.