SIA Kronis lēnām kāpina apgrozījumu – par aptuveni 10% gadā.
Uzņēmuma valdes loceklis Aivars Svarenieks uzsver, ka SIA Kronis ir neliels pārtikas ražotājs, kas nepārtraukti attīstās, bet ne strauji un lēcienveidīgi. Tas notiek lēnām un pakāpeniski iespēju robežās no pašu iegūtiem līdzekļiem vai piesaistītajiem no dažādiem projektiem un fondiem.
Apbalvotās stāvpakas
Tā pēc aptuveni pusotra gada darba šovasar izdevās prezentēt slāvu ēdienu kolekciju jeb trīs zupas – rasoļņiku, zirņu zupu ar gaļu un sēņu zupu – mīkstajās stāvpakās. Inovatīvais iepakojums ir Latvijas Pārtikas kompetences centra atbalstīta projekta rezultāts, piesaistot ES struktūrfondu līdzfinansējumu jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādei pārtikas nozarē. Tajā ieguldīti aptuveni 280 tūkst. eiro, un uzņēmums var lepoties ar iegūto sudraba godalgu septembrī notikušajā starptautiskajā pārtikas ražotāju izstādē Riga Food 2019 rīkotajā konkursā Iepakojums Nr. 1, piekāpjoties vien igauņu kolēģiem. Tie piedāvā līdzīgu produktu, bet A. Svarenieks skaidro: «Atšķiramies ar to, ka zupas koncentrāts tiek iepildīts 4–5 slāņu (polimērs un alumīnijs) iepakojumā un tad termiski apstrādāts 121 grāda vai vēl augstākā temperatūrā.» Pēc tam produkts ir droši izmantojams, pie kam ar divu gadu realizācijas termiņu, kas daudziem ir ļoti svarīgi. Latvijā šobrīd SIA Kronis ir vienīgais, kas strādā ar šādu iepakojumu, un arī pasaulē tas dienasgaismu ieraudzījis salīdzinoši nesen. Vizuāli atšķirības nav manāmas, bet apstrādes procesā pret materiālu ir krietni augstākas prasības. Tur arī slēpjas sarežģītība. Vienlaikus nav atmests ar roku arī vecajām labajām burkām. Jaunajam iepakojumam ir lielāks dabas resursu nodoklis, bet, ņemot vērā, ka to rēķina no materiāla svara, tad mīkstā stāvpaka ir uzņēmējam izdevīga.
Plāns pabarot armiju
Pagaidām inovatīvos iepakojumos tiek pildītas tikai trīs veidu zupas, un A. Svarenieks neba nejauši dēvē to par slāvu kolekciju, jo galvenokārt tieši uz Krieviju un vēl kaimiņvalstīm aizplūst Kroņa eksporta produkcijas daļa. Tā nav liela – nepilni 20%. Arī eksporta apjoms pamazām aug, taču A.Svarenieks teic: «Neesam eksportvalstu kolekcionāri; vairāk koncentrējamies uz lielāku apjomu sadarbībā ar esošajiem partneriem. Citādai pieejai nav ne tādas kapacitātes un ražošanas jaudas, ne pārdošanas spēku,» piebilstot, ka ir arī atsevišķi privātie zīmoli, ko Kronis ražo Eiropas valstu un arī vietējam tirgum. Kapacitāte gan, visdrīzāk, nākamgad augs. 2020. gada vasaras iecere ir ar Lauku atbalsta dienesta palīdzību iegādāties jaunu ražošanas iekārtu, un tas uzņēmumu pietuvinātu nākotnes ambīcijai paplašināt produkta ražošanu, pielāgojot to arī Latvijas armijas un tūrisma nozares vajadzībām.
Visu rakstu lasiet 16. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!