Millennials paaudze ir pārlieku konservatīvi krājēji, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Parastais cilvēks ir būvēts tā, ka vairāk atceras un koncentrējas uz negatīvajiem notikumiem (koncentrēšanās uz sliktajiem scenārijiem ir bijis cilvēces aizsargmehānisms, kas mūsu sugai, iespējams, palīdzējis izdzīvot), kas nozīmē, ka arī investori vienmēr atcerēsies krīzes un straujākas izpārdošanas.
Ieguldīšanas eksperti vērš uzmanību uz to, ka visai vāji ieguldīšanas paradumi ir tā saucamajai Millennials paaudzei. Tam tiek meklēti arī izskaidrojumi un bieži tiek norādīts, ka daļēji šāda situācija saistīta ar to, ka šīs paaudzes pārstāvju prātos drūmu nospiedumu atstājusi iepriekšējā globālā finanšu krīze. Tās laikā daudzi jaunieši, kas tikai bija uzsākuši savas krājēja gaitas, piedzīvoja dziļu recesiju, masveida atlaišanas un tirgus cenu sabrukumu. Savukārt citi, kas krāt vēl nebija sākuši, redzēja to, kas notiek, piemēram, ar viņu vecāku ieguldījumiem. The Washington Post ziņo, ka rezultātā daudzi jauni investori, ja tie vispār izvēlas kaut kur ieguldīt, naudu virza tādu produktu virzienā, kuri ir ļoti droši, bet reizē piedāvā liesu atdevi. Kā piemēru var minēt kaut vai depozītus, kuru procentu likmes pēdējo gadu laikā piespiedušās tuvu nullei.
Tāpat vēl viens notikums finanšu tirgū, kas esot iespiedies jauno ieguldītāju prātos, ir 2000. gada interneta akciju cenu sabrukums. Visa rezultātā Millennials paaudzes investori tiek salīdzināti ar to investoru paaudzi, kas pārdzīvoja pagājušā gadsimta 30-to gadu Lielo depresiju un arī savos ieguldījumos bija ļoti konservatīvi.
Visu rakstu Krīze jaunos traumējusi lasiet 31. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.