McDonald’s slavenajam klaunam ir pienākuši grūti laiki - viņa jocīgās kurpes, uzzīmētais smaids un ugunssarkanie mati mūsdienu bērnus, kuri maina savas lelles un mašīnas pret manikīru un mobilajiem telefoniem, vairs neuzrunā raksta Detroit Free Press.
McDonalds klauns vairs nespēj pārdot produkciju arī pieaugušajiem. Tagad Slavenais klauns bieži neparādās televīzijas ekrānos, norāda Ace Metrix, organizācija, kas pēta ASV TV reklāmu.
Piedevām pie visa arī kritiķi ir kļuvuši nežēlīgi pret klaunu un uzskata, ka uzņēmumam ir pienācis laiks atteikties no dzeltenā lēkātāja, uzskatot, ka klauns mudina bērnus ēst neveselīgu pārtiku, kas izraisa aptaukošanos un diabētu, norāda Corporate Accountability International (CAI).
CAI ASV presē jau ir izvērsusi plaša mēroga kampaņu pret McDonald’s produkcijas reklamēšanas veidiem. «Mēs aicinām jūsu [McDonald’s] vadību pārdomāt un pārtraukt pārtikas ar augstu sāls, tauku, cukura un kaloriju līmeni reklamēšanu bērniem – vienalga kādā formā, sākot no Ronalda beidzot ar spēļmantiņām,» uzsver organizācija.
McDonalds gan norāda, ka ir lepna par savu ražoto pārtiku. Ronalds māca bērniem būt aktīviem, un kompānija nekad nav apsvērusi atteikties no klauna, vai samazināt tā lomu uzņēmumā.
McDonald’s savas produkcijas reklamēšanai klaunu sāka izmantot jau 1963. gadā – Ronalds bērniem dalīja burgerus un frī kartupeļus, un pārvietojās lidojot ar burvju hamburgeru.