Līdz šim visstraujākais kāpums jūras pārvadājumos bijis konteineru segmentā; šogad izaugsme var izpalikt, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Ja neskaita globālās ekonomikas un finanšu krīzes ietekmētos rādītājus 2009. gadā, jūras pārvadājumu kopējie apjomi kopš 2000. gada pastāvīgi turpinājuši palielināties. Kā liecina jaunākais ANO konferences par tirdzniecību un attīstību (UNCTAD) pārskats par jūras pārvadājumiem, visstraujākais kāpums ir bijis konteineru segmentā. Proti, no 2000. gada līdz 2015. gadam konteinerkravu apgrozījums pieaudzis 2,85 reizes no 3,17 trilj. tonnjūdžu līdz 9,02 trilj. tonnjūdžu. Kopumā jūras pārvadājumu apjomi šajā laika posmā palielinājušies 1,76 reizes līdz 54,24 trilj. tonnjūdžu. Pārskats arī atklāj, ka palielinās jaunattīstības valstu īpatsvars kopumā apkalpoto konteineru apjomā pasaules ostās.
Lai gan globālajā arēnā kravu jūras pārvadājumos mazāk nepaliek, kuģniecībām šis nebūt nav labākais laiks biznesam flotes pārsātinātības dēļ. Pie šīs un visām citām nelaimēm konteinerlīnijām jārēķinās, ka pārvadājumu apjomu pieaugums varētu tuvoties nullei, vēstīja The Wall Street Journal. Šis, 2016. gads, varētu izrādīties sliktākais kopš 2009. gada krīzes, laikrakstam norādījuši kuģniecību vadītāji.
Visu rakstu Konteinerizācijas spožums un posts lasiet 13. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.