Tikko pasākumu apmeklētājiem kļūst nedaudz garlaicīgi, viņi tver pēc mobilā telefona, tāpēc runātāju un organizatoru izaicinājums ir radīt emocionāli un aktīvi iesaistošu atmosfēru.
Līdz ar to mainās pasākumu formāts. «Konferenču formāts pilnīgi noteikti mainās un kļūst arvien brīvāks un neformālāks. Cik stipri šī tendence ir manāma, protams, ir atkarīgs no valsts, kurā tiek rīkots pasākums, kā arī nozares, tomēr tendence ir neapšaubāma,» vērtē Olga Barretu-Gonsālvisa, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) jaunuzņēmumu eksperte. Tas notiek tāpēc, ka mūsdienu pasaulē informācija vairs nav tik vērtīgs «aktīvs», kā pirms 30 vai 40 gadiem, viņa spriež. Toreiz cilvēki apmeklēja konferences, lai mācītos, smeltos informāciju par jaunām idejām, skatītos, kas izgudrots citā pasaules malā. Pasākumi bija vieni no nozīmīgajiem informācijas avotiem. Šodien šī funkcija kļūst nerelevanta, jo visu ir mainījis internets – informācijas un zināšanas kļuvušas pieejamas jebkurā brīdī un gandrīz jebkurā vietā. Ja cilvēks daudz lasa un seko līdzi jaunumiem, aizbraucot uz vairākām konferencēm, sāk pamanīt, ka to saturs ir gandrīz vai viens un tas pats. Tāpēc organizatori koncentrējas uz lietām ar pievienoto vērtību, piemēram, tīklošanos. Pasākumu rīkotāji domā arī par to, kā cilvēki jutīsies – ko viņi redzēs, ko viņi taustīs, dzirdēs, ostīs, kādas asociācijas un atmiņas viņam veidosies.
«Tas, ka konferences mainās, ir loģiska mūslaiku tehnoloģiskā attīstības cikla, kā arī pasākumu rīkotāju starpā vadošās sīvās konkurences pazīme. Ja pavērojam internetā pieejamos pasākumu kalendārus, redzams, ka konferences un semināri notiek teju katru dienu – maksas, bezmaksas, par atšķirīgiem tematiem, tādi, kas paredzēti visdažādākajiem speciālistiem vai interesentiem. Kā izcelties? Kā piesaistīt auditoriju? Atbildes uz šiem jautājumiem tiek paustas jaunu formātu piedāvājumā,» saka Latvijas Nacionālās bibliotēkas Sabiedrisko attiecību vadītājs Augusts Zilberts, piebilstot, ka, kaut arī vizuālais pienesums ir būtisks, tomēr arvien galvenā uzmanība jāpievērš saturam.
Visu rakstu Saturā ienāk dzīvesstils lasiet trešdienas, 22.augusta laikrakstā Dienas Bizness!