A/s Holding Kolonna (turpmāk tekstā - Kolonna) apņēmusies kļūt par Eiropā pazīstamu holdingu, tāpēc nopirkusi kosmētikas rūpnīcu Vācijā.
Par šo pagājušā gada nogalē notikušo starptautisko darījumu Kolonna vakar publiski informēja Latvijas masu medijus, tiesa, Vācijas presē šis jaunums bija nokļuvis ātrāk. Kolonnas jaunais guvums, FribadCosmetics Group GmbH (Fribad), ražo Latvijā un pasaulē pazīstamus kosmētikas zīmolus - BiodrogaSystems, Sans Soucis, Futuresse, Bogner Parfums un Basics. Sadarbību ar Biodroga un SansSoucis kosmētikas ražotājiem Kolonna uzsāka deviņdesmito gadu sākumā, vispirms Latvijā, bet ar laiku - Lietuvā izplatot skaistumkopšanas produktus.
Varbūt Dzintars
Ilggadējo sadarbības partneru iegādāšanās savā īpašumā vērtējama kā Kolonnas solis pretī atpazīstamībai Rietumu tirgū, bet ne tikai - uzņēmums īstenojis jauno attīstības vīziju, proti, saīsināt ceļu no ražotāja pie patērētāja. Rūpnīcas iegāde bija pēdējais iztrūkstošais posms, lai Kolonna pilnībā pārvaldītu produktu no tā izgudrošanas brīža līdz nonākšanai pircēja iepirkumu grozā. Tagad Kolonnai pieder ražošanas uzņēmums, kas piepulcējies kosmētikas mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības kompānijām Latvijā un Lietuvā. Tātad Kolonnas skaistumkopšanas saloni turpmāk varēs strādāt ar pašiem piederošu kosmētiku. Jau vairākus gadus Kolonna vēlējusies iegādāties pašmāju kosmētikas ražotāju Dzintars, žurnālistiem atklāja Kolonnas valdes priekšsēdētāja Ieva Plaude. Taču Dzintars šādai vēlmei nepiekritis. Kā Db pēc tam skaidroja Kolonnas sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Saleniece, preses konferencē izskanējusī frāze vairāk domāta kā joks. Taču Dzintara īpašnieks Iļja Gerčikovs Db atzina, ka par rūpnīcas iegādi interesi izrāda daudzi ārvalstu uzņēmumi. "Mums katru dienu ir piedāvājumi no Eiropas. Ļoti daudz, vairākus gadus. Tie ir gan Krievijas uzņēmumi, gan Francijas. Bet mēs nepārdodam uzņēmumu. Laime nav naudā. Nu, iedos naudu? Un?" tā viņš. Jautāts, vai arī Kolonna izrādījusi interesi par Dzintara iegādi, I. Gerčikovs atzina, ka oficiālu piedāvājumu gan nav saņēmis, bet pieļāva, ka neoficiālās sarunās par to varētu būt runāts. Savukārt I. Plaude Db atzina, ka ļoti augstu vērtē Dzintaru, kā arī I. Gerčikova pieredzi. "Mums ir sarunas par sadarbības iespēju Vācijas ražotnes sakarā," tā Kolonnas vadītāja. Tāpēc nevar izslēgt iespēju, ka Dzintara vārds nākotnē varētu izskanēt kontekstā ar pasaulē slaveniem kosmētikas zīmoliem.
Skaists stāsts
Stāsts par rūpnīcas iegādi ir gandrīz neticams - iepriekšējā īpašniece, sieviete cienījamos gados, vārdā Marija Augustīne, vairs nespēja pārvaldīt ģimenei piederošo biznesu. Nevēlēdamās, ka viņas radītie zīmoli pazustu nebūtībā, Marija Augustīne atteikusi citai rūpnīcas tīkotājai, populārajai franču kosmētikas grupai L˙Oreal, bet piekritusi darījumam ar Kolonnu. Fribad atrodas Vācijas pilsētā Bādenbādenē, kur darbojas kopš 1939. gada, izplatot produkciju vairāk nekā 40 valstīs un pērn apgrozot 40 milj. eiro. Kolonna saglabās visas rūpnīcā esošās 286 darba vietas un arī citādi neatkāpsies no vairāku gadu desmitu laikā iedibinātajām tradīcijām. I. Plaude uzsver, ka ražotnes iegādē būtisku lomu spēlējusi tās atrašanās vieta; vācu kvalitāte, tā Kolonnas vadītāja pamato Fribad iegādi. Nākotnes plāni ir ne mazāk ambiciozi kā jau sasniegtais - uz Db jautājumu, vai tiek apsvērta, piemēram, L˙Oreal iegāde, I. Plaude atbildēja: Kāpēc nē! Tiesa, ja Fribad iegādei esošo Kolonnas līdzekļu pietika, tad L˙Oreal vai Procter&Gamble pasaules biržā kotēto kosmētikas milžu iegādei, pēc I. Plaudes smejoties teiktā, mazliet pietrūcis naudas. Rūpnīcas iekārtās nekas vēl nav investēts - turpinās izpētes process, un I. Plaude lielāko daļu sava laika pavada Vācijā, izglītojot ražotnes darbiniekus par Latvijas kosmētikas lietotāju paradumiem.
Sākās ar Douglas
Db pagājušā gada vasarā rakstīja par Kolonnas pašu pirmo soli ceļā no Baltijas kompānijas uz pasaules mēroga kompāniju, izveidojot uzņēmumu SIA DouglasBaltic. 49% no tā pieder Kolonnai, 51% - Eiropas vadošajam dzīvesstila preču un kosmētikas mazumtirdzniecības uzņēmumam a/s Douglas Holding. Douglas Baltic ir īpašnieks veikalu ķēdēm Latvijā (Kolonna), Igaunijā (Esthetique) un Lietuvā (Sarma). Kopumā Douglas Baltic pieder 77 parfimērijas preču veikali Baltijā, un plānotais apgrozījums 2007./2008. finanšu gadā ir 38 milj. eiro. Salīdzinoši visā pagājušajā gadā Douglas Baltic apgrozījums bija 34,2 milj. eiro.