Apkopojot politisko partiju un mediju sniegto informāciju, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) ir konstatējis, ka piecas dienas pirms pašvaldību vēlēšanām viena no politiskajām partijām ir pārkāpusi plānoto priekšvēlēšanu izdevumu apmēru konkrētiem vēlēšanu kampaņas izdevumiem, liecina informāvija biroja interneta vietnē.
Saskaņā ar priekšvēlēšanu aģitācijas likuma 28. un 29.pantu, ja politiskā partijā vai to apvienība ir noslēgusi līgumus par summu, kas pārsniedz likumā noteikto pieļaujamo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru, KNAB priekšnieks izsaka brīdinājumu. Savukārt, ja KNAB konstatē, ka politiskā partija vai to apvienība jau ir veikusi priekšvēlēšanu aģitāciju par summu, kas pārsniedz likumā noteikto pieļaujamo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru, tad KNAB priekšnieks pieņem lēmumu par aizliegumu veikt turpmāko aģitāciju par maksu.
Saskaņā ar likumu pārējie politiskie spēki un ar tām nesaistītās personas vēl trīs dienas var izvietot aģitācijas materiālus.
Līdz šā gada 28.maijam viena politiskā partija ir pārsniegusi limitētos aģitācijas izdevumus un sasniegusi 100,05%, t.i., ir noslēgusi līgumus par summu, kas pārsniedz likumā noteikto pieļaujamo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru, informē KNAB. Savukārt viens politiskais spēks ir pārsniedzis 94% un vēl septiņi ir sasnieguši vairāk nekā 50% no likumā pieļaujamo izdevumu apmēra visu veidu reklāmas izvietošanai, labdarības pasākumu finansēšanai un sponsorēšanai. Vēl 21 politiskais spēks priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumiem iztērējis vairāk nekā 10%, savukārt 8 politiskie spēki nav iztērējuši finanšu līdzekļus minētajiem aģitācijas izdevumiem.
Saskaņā ar KNAB rīcībā esošo informāciju pēdējo septiņu dienu laikā ir pieaudzis ar partijām un to apvienībām nesaistīto personu skaits – no 30 līdz 43. Desmit personas politiskās reklāmas izvietošanai, pasta pakalpojumu izmantošanai, labdarībai un sponsorēšanai ir izlietojušas vairāk nekā 2900 latu no 3000 latiem. KNAB vēl atsevišķi vērtē trešo personu veiktās aģitācijas saistību ar partiju kampaņām. Saskaņā ar likumu šādos gadījumos aģitācijas izdevumi tiek pieskaitīti attiecīgās partijas tēriņiem.
Kopumā līdz 28.maijam KNAB ir apkopojis vairāk nekā 1480 paziņojumus par noslēgtajiem līgumiem vai tajos veiktajām izmaiņām saistībā ar priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanu televīzijā, radio, preses izdevumos, internetā, telpās un publiskās vietās, kā arī labdarības pasākumu finansēšanu un sponsorēšanu.
Atbilstoši likumam 31.maijā un vēlēšanu dienā, 1.jūnijā, priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana ir aizliegta ne tikai televīzijā, bet arī radio programmās un raidījumos, publiskās lietošanas ārtelpās (laukumos, skvēros, parkos, uz ielām, ceļiem, tiltiem, tuneļiem u.tml.) un iekštelpās, preses izdevumos, internetā un valsts un pašvaldību institūcijās un kapitālsabiedrībās, kurās valstij vai pašvaldībai pieder vairāk nekā 50% kapitāla daļu (akciju).
Priekšvēlēšanu periodā KNAB savas kompetences ietvaros kontrolē priekšvēlēšanu aģitācijas apmaksas ierobežojumu ievērošanu.