Zivju pārstrādes uzņēmums Karavela nostiprinās Skandināvijā un pēta tirgujaunām investīcijām.
Uz kopējā fona, ko radīja gan ekonomiskā recesija, gan Krievijas un citu Austrumeiropas valstu aizvēršanās, SIA Karavela ir zivju pārstrādes nozares veiksmes stāsts. Kompānijas īpašnieki pirms vairākiem gadiem riskēja, ieguldot daudzmiljonu investīcijas ražotnes modernizēšanā, un šobrīd var teikt – tas bija pareizs solis, lai augtu un attīstītos.
Jāatgādina, ka SIA Karavela izveidojās uz kādreizējā zivrūpniecības flagmaņa Kaija bāzes, kas pēc Krievijas krīzes bija nonācis bankrota priekšā. Karavela ražošanu maksātnespējīgās zivju pārstrādes AS Kaija telpās sāka 2004. gada novembrī, un tolaik mēnesī tika saražots aptuveni miljons līdz 1,2 miljoni kārbu konservu, galvenokārt no Atlantijas okeāna zivīm. Šogad kompānija plāno saražot sešas reizes vairāk, un pamazām tiek iekaroti rietumvalstu tirgi. Tagad Karavelas niša ir premium segments un roku darbs. Skandināvijas tirgū šobrīd tā ieņēmusi līderpozīcijas ar skumbriju konserviem. Kompānija iegājusi arī ASV tirgū, kur realizācijas apjomi ir stabili, taču sākotnējās prognozes par Krievijas tirgus ātru aizstāšanu ar šo tirgu pagaidām nav vainagojušās ar panākumiem.
«Kad sākām, mums bija tikai bankrotējuša uzņēmuma preču zīme un produkts, ko grūtāk pārdot nekā šprotes,» atceras Karavelas līdzīpašnieks Jānis Endele. Savulaik uzņēmums strādājis 300 miljonu patērētāju tirgū, tagad no austrumvalstīm palikusi tikai Uzbekistāna, Azerbaidžāna un Kazahstāna. Šī gada sākumā Karavelai atjaunots sertifikāts, un uzņēmums atkal drīkst piegādāt savu produkciju Krievijas tirgum, taču lielas cerības ar to kompānijas vadība vairs nesaista.
Visu rakstu Karavela nostiprinās rietumos lasiet 24.maija laikrakstā Dienas Bizness!