Dažas kafejnīcas ir stāvgrūdām pilnas, bet citās ir vien daži cilvēki, jo kafejnīcu īpašniekiem nav atbildes uz diviem vienkāršiem jautājumiem – kas ir viņa klients un kas ir viņa konkurents
«Kāpēc lai kāds nāktu uz tavu restorānu, ja tas ir tikpat labs kā kaimiņos? Ja tas ir tikai nedaudz labāks, tad ir jāatbild uz to pašu jautājumu, jo Latvijas iedzīvotāji ir diezgan konservatīvi un jaunajam piedāvājumam jābūt daudz labākam, lētākam vai arī īpaši interesantam konceptam, ar specializāciju. Tāpat jābūt uzmanīgam, ja uzņēmējam nav skaidrs, vai viņš strādās ar naudīgo klientu, ikdienas vai svētku reižu apmeklētāju,» stāsta Mārtiņš Staķis, SIA Innocent Coffee Masters un SIA Innocent Pro īpašnieks. Uzņēmējs domā, ka restorānu biznesā vinnēs tie, kas specializēsies – restorāni ar stāstu. Viņš izceļ veselīgās ēšanas restorāna Raw Garden, japāņu restorāna COD un kafijas grauzdētavas Rocket Bean Roastery koncepciju. Tāpat vieglāk ir tiem, kam ir vairāki peļņas avoti, piemēram, Vīna studija ar restorānu un veikalu, kā arī kafejnīcas, kam ir savi gastronomijas veikali.
Restorānu biznesā liela nozīme ir labi apmācītiem darbiniekiem. Vaicāts, kā risināt problēmu, ka nereti labi apmācīti darbinieki vēlāk atrod darbu citur, M. Staķis teic, ka lielāka problēma ir tieši neapmācīti darbinieki. «Innocent Cafe darbinieki iziet divu līmeņu apmācību. Mums ir pašiem sava kafijas universitāte, kur visi darbinieki iziet kafijas ekspertu kursu. Pēc šīs apmācības viņi vēl nevar patstāvīgi gatavot kafiju. To var darīt pēc nākamā līmeņa apmācībām, kad baristas māk ne vien pagatavot kafiju, bet arī risināt tehniskas problēmas, izjaukt kafijas dzirnaviņas u.tml. Mums ir samērā zema darbinieku rotācija, baristas lielākoties nostrādā vismaz divus gadus,» viņš saka.