Foto stāsts

Kā top?: Spilvas tomātu mērce

Gunta Kursiša,08.10.2013

«Spilvas» produkti «dzimst» Jaunu produktu laboratorijā. Šo posmu ir izgājis katrs Spilvas produkts, kas nonācis veikalu plauktos, stāsta ražošanas direktore Egita Bērziņa. Db.lv viesojās «Spilva» ražotnē, kad tika pildīta un pasterizēta Luksus tomātu mērce.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad lielākā daļa piemājas dārziņu īpašnieku un entuziastu tomātus ziemai jau ir iekonservējuši, Db.lv viesojās Spilvas ražotnē Babītes novadā, kur aktīvākā ražošanas sezona ilgst no jūlija līdz septembrim. Db.lv augstāk galerijā piedāvā aplūkot, kā tiek ražota tomātu mērce.

Tomātu mērce viennozīmīgi ir Spilvas pārdotākais un attiecīgi visvairāk ražotais produkts. Kā Db.lv stāstīja ražošanas direktore Egita Bērziņa, kopumā tomātu mērce no visām 800 tonnām produktu, ko Spilva vidēji saražo ik mēnesi, aizņem vismaz 40%.

Patlaban Spilvas tomātu mērces Latvijā ir līderes un aizņem vairāk nekā 60% tirgus daļas, Db.lv uzzināja uzņēmumā. Kopumā Spilva tomātu mērču un kečupu kategorijā ražo 26 dažādus produktus, un tie tiek gatavoti no Spānijā pirkta tomātu biezeņa.

Uzņēmuma lielākie eksporta tirgi posmā no šā gada janvāra līdz augustam ir Krievija, Ukraina un Īrija. Kopumā eksporta apjoms šajā laika posmā gada griezumā ir audzis par 8%, savukārt straujākais eksporta apjomu pieaugums ir Lielbritānijā (+392,8%) un Baltkrievijā (+373,5%).

Eksporta pieaugums Lielbritānijā saistīts ar faktu, ka paaugstinājusies Spilvas produkcijas pieejamība šīs valsts tirgū. Starp jaunajiem sadarbības partneriem ir salīdzinoši liela un atpazīstama mazumtirdzniecības ķēde Lituanica UK, ar kuras palīdzību Lielbritānijā tiek pārdots vairāk nekā līdz šim, Db.lv stāstīja uzņēmuma pārstāvji. Savukārt eksporta izaugsmi Baltkrievijā nodrošināja Spilvas sadarbības partnera – piegādātāja aktivitāte, kā arī patērētāju intereses pieaugums. Spilvas produkcija patlaban ir nonākusi mazumtirdzniecības tīklu veikalu plauktos, tāpat Baltkrievijā tiek plānota sortimenta paplašināšana. Būtisks eksporta apjomu pieaugums 34,5% apjomā vērojams arī Ukrainas tirgū, arī tur plānots palielināt preču sortimentu.

Augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmuma Spilva apgrozījums 2012. gadā bija 12,9 miljoni latu (18,4 miljoni eiro), kas veido 7% pieaugumu, salīdzinot ar 2011. gadu. Uzņēmuma peļņa pārskata gadā bija 603 tūkstoši latu (858 tūkstoši eiro), kas ir par 26% vairāk nekā pirms gada.

2012. gadā uzņēmumu investīciju budžets veidoja 450 tūkstošus latu (640 tūkstošus eiro).