Šoreiz portāls db.lv ciemojas uzņēmumā Auto Cardan Aizkrauklē, kas ražo un remontē autodetaļas – kardānus.
Uzņēmums ir dibināts pirms 15 gadiem, taču pirms pieciem gadiem tā nosaukums tika mainīts no Auto Kardāns uz Auto Cardan, stāsta Auto Cardan valdes loceklis Agris Kārkliņš. Kad krīzes laikā uzņēmums domāja par turpmākajiem plāniem, Latvijas tirgus bija apstājies un kļuva par mazu, tādēļ kompānija nolēma neapstāties pie vietējā tirgus apgūšanas vien, bet paplašinājās, sākot darbu Igaunijā. Patlaban divus gadus strādā uzņēmuma darbnīca Igaunijā.
Pērn kompānijas apgrozījums bija nedaudz virs diviem miljoniem eiro un uzņēmumā strādā 15 darbinieki.
Pagājušajā gada septembrī Auto Cardan ievācās jaunajās telpās, kas uzbūvētas ar LAD un DNB bankas finansējuma palīdzību. Pirms tam uzņēmums īrēja telpas Aizkrauklē citā vietā.
Uzņēmums ražo un remontē kardānus jebkura veida tehnikai – ne tikai automašīnām un traktoriem, bet arī vilcieniem, kuģiem, laivām.
Kompānijas klientu vidū ir arī daudzi autosportisti, piemēram, uzņēmums ir izgatavojis kardānus OSCar automašīnām, kuras piedalījās Parīzes-Dakāras rallijā.
Igaunijā tiek ļoti daudz kardānu izgatavoti armijai. Igaunijai populārāki nekā Latvijā ir dragreisi, un tas ir izaicinājums kardānam, ko arī ražo uzņēmumā.
Kardāni tiek tirgoti arī Lietuvā – uzņēmums mēģina aktivizēt darbību šajā valstī, un, ja tiks sasniegts nepieciešamais apgrozījums, tad Lietuvā tiks veidota darbnīca. Šim biznesam ir tāda specifika – 1000 kilometru rādiusā nepieciešama sava darbnīca, jo nav izdevīgi un operatīvi strādāt ar piegādi – jāveido darbnīcas, skaidro A. Kārkliņš. Arī uz Igauniju kardāni sākotnēji tika eksportēti, taču, kad pieprasījums sasniedza noteiktu līmeni, tad tika atvērta darbnīca.
Galerijā augstāk iespējams aplūkot kardānu izgatavošanas procesu!
#3/25
Uzņēmums ražo un remontē kardānus jebkura veida tehnikai – ne tikai automašīnām un traktoriem, bet arī vilcieniem, kuģiem, laivām.
#4/25
Uzņēmumā kardānus arī remontē. Kompānijas automašīna konkrētā laikā brauc pa Rīgu, savāc remontējamos kardānus un ved uz darbnīcu remontēt. Tāpat daļa autoīpašnieku detaļas ved remontēt paši.
#5/25
Ja nepieciešama kāda detaļa, uzņēmuma pārstāvis to reģistrē sistēmā. Tāpat arī tiek reģistrēti ienākošie kardāni.
#7/25
Ņemot vērā nepieciešamos izmērus, sākotnēji nogriež cauruli.
#8/25
Caurules gals tiek novirpots noteiktā leņķī, izveidojot vietu metināšanas šuvei.
#10/25
Caurules izmērs ir rūpīgi jāizvēlas, jo tā ne tikai savieno kardāna elementus, bet darbojas arī kā drošības elements, kas izslēdz tālākus transmisijas lūzumus.
#11/25
Pēc tam caurules galus uzsilda un sapresē ar samontētajām detaļām.
#13/25
Pareizā leņķī pret kardāna ass līniju uzstāda metināšanas uzgali un ievada parametrus metināšanai: strāvas stiprumu; spriegumu; kardāna griešanās ātrumu;
#14/25
Lai maksimāli novērstu kardāna samešanos metinot, pa diagonāli četrās vietās veic punktmetināšanu.
#15/25
Tad kardānu atdzesā un pārvieto uz izlīdzināšanas presi, kur pārbauda tā ģeometriju.
#17/25
Kad tas paveikts, kardānu pārvieto uz balansēšanas stendu.
#18/25
Balansēšanas stendā uzstāda konkrētā kardāna parametrus un veic precīzu balansēšanu.
#19/25
Lai izslēgtu disbalansu, balansiera uzstādītajās vietās piemetina atsvarus.
#21/25
Pēc balansēšanas veic kardāna parametru atkārtotu pārbaudi.