Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā aplūkot, kā ar rokām tiek izgatavoti vairāki cepumu veidi kompānijas SIA Liepkalni ražotnē Rūjienā.
Liepkalniem patlaban ir četras ražotnes Latvijā, bet pirmā ceptuve atvērta tieši Rūjienā 1993.gadā. Tajā sākotnēji tika cepta maize vienkāršā armijas tipa krāsnī, bet pēc tam – visa Liepkalnu produkcija, taču tad bija nepieciešams paplašināties, stāsta SIA Liepkalni mārketinga vadītāja Ieva Zariņa.
Otra ceptuve tika izveidota pie Valmieras, pēc tam – Pļaviņās un ceturtā atvērta Rīgā. Neliela ceptuve strādā arī Igaunijā – Pērnavā.
Patlaban Rūjienas ceptuvē tiek cepti cepumi un piparkūkas, bet maize tiek cepta Valmieras, Rīgas un Pļaviņu ceptuvēs.
Kopumā Liepkalni ražo vairāk nekā 200 produkcijas veidu, no kuriem 14 veidu rupjmaizes. Iepakojumi ir divās valodās. Cepumi ir roku darbs un katrs cepums tiek izvirpināts ar rokām. Tas tiek ierēķināts cepumu cenā, un tieši dēļ šīs pievienotās vērtības cepumi maksā dārgāk, uzsver I. Zariņa. Tāpat izejvielas, kas izmantotas cepumu ražošanā, tiek rūpīgi izmeklētas. Lielāko pārdošanas apjomu veido siera cepumi un dažādas standziņas.
Kā tiek izgatavoti cepumi Liepkalnu ražotnē, skaties galerijā augstāk!
#2/62
Vienlaicīgi iespējams gatavot dažādu veidu cepumus, un visas uzņēmuma darbinieces māk izgatavot visu veidu cepumus. Viņas ik pa mēnešiem mainās ar darāmajiem darbiem.
#4/62
Mīklu pamatā veido veltnis, lai atvieglotu darbu meistariem un samazinātu roku darba izmaksas, stāsta kompānijas pārstāvji.
#5/62
Nobeigumā gan mīkla tiek rullēta ar rokām. Pēc tam tiek apgrieztas maliņas.
#6/62
Paralēli tiek gatavoti cita veida cepumi - ar rokām tiek izspiesta cepumu Vabolītes pamatforma.
#9/62
Precīzus datus uzņēmuma pārstavji neatklāj, tomēr norāda, ka par apjomu kāpumu liecina darbinieku skaita pieaugums - ja sākotnēji Liepkalnos cepumus cepa viena meitene trīs reizes nedēļā, tad tagad vienā maiņā ir astoņi cilvēki un tiek strādāts katru dienu.
#15/62
Tā kā juvelieris gravē rotaslietas, tā mūsu darbinieki izrotā katru cepum, salīdzina Liepkalnu pārstāvji.
#16/62
Beigās viens cepumu gals tiek iemērkts šokolādē un apkaisīts ar kokosriekstu skaidiņām.
#19/62
To izgatavošanā tiek izmantots Smiltenē ražots siers, un pagaidām citu labāku sieru uzņēmuma ražotāji nav atraduši gan kvalitātes, gan sadarbības ziņā.
#20/62
Kaut arī varētu domāt, ka cepumi vairāk tiek pirkti ziemā, lielāks pieprasījums pēc tiem tomēr ir vasarā, jo tad vairāk cilvēki brauc un ciemojas, un iegādājas cienastiem cepumus. Šāda tendence vērojama jau vairākus gadus.
#24/62
Kaut arī sākotnēji mīkla tiek izrullēta ar iepriekšminēto ierīci, beigās mīklu rullē ar parasti mīklas rulli.
#25/62
Liepkalnu Rūjienas ražotnē kopā strādā 49 darbinieki, tostarp, ražotāji, fasētāji un ekspeditori. Darbinieku skaits strauji netiek palielināts.
#26/62
Pēc tam izrullētā mīkla tiek sadalīta vienādās, mazās daļās.
#28/62
Tad maisītājā tiek jauktas sastāvdaļas Salmenīšu virspusei.
#32/62
Visi darbinieki tiek uzņēmumā apmācīti, sākot strādāt. Tas notiek vismaz pusgadu. Dažreiz šķiet, ka konditors strādā desmit gadus un visu zina, bet kādu dienu sanāk brāķis - tad ir jāanalizē, vai tā ir izejvielu vaina vai kas cits.
#46/62
Uzņēmumam ļoti pietrūkst cukurbiešu cukurs, jo kopš tā nav, ar piparkūku izgatavošanu veicas grūti. Patlaban tirgū pieejamajamam cukuram nav pietiekams saldums.
#50/62
Līdzīgi kā siera standziņas, tiek veidotas kanēļa standziņas.
#51/62
Cepumu piedāvājums tiek mainīts, skatoties pēc pieprasījuma, stāsta cepumu ražotāji.
#52/62
Klienti visu laiku gaida ko interesantāku, tādēļ Liepkalni pamazām atsakās no klasiskiem cepumiem, taču daļu atstājot, jo ir klienti, kas vēlas klasiku.
#53/62
Tomēr tādi kā cepumi Vaniļas, Minūte ir izņemti no piedāvājuma.
#54/62
Savukārt vietā ir nākuši Rudzu cepumi, jauni krekeri, piemēram, ar šokolādi vai sezama sēklām un citi.
#55/62
Uzņēmuma darbinieces pašas domā un izstrādā jaunos cepumu veidus, kompānijai nav speciālu tehnologu.
#56/62
Ilggadīgie klienti vēlas ko jaunu cepumu piedāvājumā, taču tie, kas iegādājas šad tad, tie pieprasa esošos cepumu veidus, jo izvēle ir salīdzinoši liela, stāsta uzņēmumā.
#61/62
Tā kā uzņēmums tirgo preces arī Igaunijā, etiķetes ir divās valodās.