Uzzini, kā radušies uzņēmumu Fazer, Rīgas Dzirnavnieks, Madara Cosmetics, Lāči un Bite nosaukumi.
Biznesa portāls Db.lv turpina apkopot uzņēmumu atbildes par to, kā radusies ideja par uzņēmuma nosaukumu un kādus padomus tie dotu jaunajiem, topošajiem uzņēmējiem.
Atbildes lasāmas raksta galerijā!
Tev varētu interesēt arī:
Kā radās uzņēmumu Aldaris, Balticovo, Cido, Olainfarm un Rimi nosaukumi
Kā radās uzņēmumu Mans Rajons, Mil, PIPARMĒTRA, The Words Of Latvian,PIKU.LV nosaukumi
#1/5
Baiba Gulbe, «Fazer Bakery Baltic» komunikācijas direktore:
1. 1891. gadā izveidojās zīmols «Fazer». Uzņēmuma nosaukumā atpoguļojas dibinātāja uzvārds. «Fazer» uzņēmumi strādā astoņās valstīs un piederību katrai konkrētajai vietai norāda valsts. «Fazer Latvija» ir uzņēmums, kas strādā Latvijā maizes un saldumu tirgū.
2. «Uzņēmuma nosaukums ir daļa tā identitātes, tāpēc būtu svarīgi ņemt vērā to, kādā jomā uzņēmums strādās un kādi ir mērķa tirgi. «Fazer» pieredze apliecina, ka vienkāršs un labskanīgs nosaukums, kas ir viegli uztverams arī ārpus vienas valsts robežām, dod iespējas veiksmīgi strādāt un attīstīties dažādos tirgos un dažādos biznesos. Arī tad, ja sākotnēji ir doma strādāt tikai vietējā tirgū, būtu ieteicams padomāt par to, lai nosaukums būtu labskanīgs ne tikai latviski. Tāpat, būtu vērts papētīt, vai izvēlētais nosaukums latviski, citā valodā mērķa tirgū nav saprotams atšķirīgi,» komentē B.Gulbe.
Informācijai: Uzņēmuma mēneša apgrozījums ir aptuveni 2 miljoni eiro. Kopumā «Fazer» zīmols ir sastopams vairāk nekā 1200 Latvijas veikalos.
#2/5
Anita Skudra, AS «Rīgas Dzirnavnieks» direktore:
1. Uzņēmuma pirmsākumi meklējami 1946. gadā, kad tas atvēra pārtikas noliktavu kompleksu. 1964. gadā uzcēla pirmās kviešu dzirnavas un sāka malt graudus. No padomju laiku enciklopēdiju izrakstiem izriet, ka labības kombināta «Sarkanais Oktobris» ražošanas apjomi padomju laikos strauji auguši, un tas bijis nozīmīgs graudaugu pārstrādātājs un graudu produktu ražotājs Padomju Latvijā. 1970. gadā tika saražoti 69,5 tūkstoši tonnu miltu, bet 1985. gadā - jau 97,7 tūkstoši tonnu. Tikai pēc atmodas uzņēmumam tiek mainīts nosaukums, izvēloties «Rīgas Dzirnavnieks», kas norāda uz tā atrašanās vietu un darbības sfēru.
2. «Šobrīd mēs redzam, ka Latvijā topā ir viss, kas saistīts ar latvisko. Pieaug pieprasījums pēc ekoloģiskiem un bioloģiskiem produktiem vai audzētiem tepat Latvijas laukos. Jāsaka, ka šīs tendences mainās, tāpēc svarīgi ir izveidot kaut ko tādu, kas paliek kā vērtība un kura ražošanas tradīcijas tiek nodotas no paaudzes nākamajai paaudzei, tādējādi nodrošinot uzņēmuma ilgtspējīgu attīstību nevis peļņu tikai pirmajā gadā,» skaidro A. Skudra.
Informācijai: Pēdējos gados AS «Rīgas Dzirnavnieks» izaugsme bijusi stabila un ar pieaugumu. No 2016. gada 1. jūlija līdz 2017. gada 30. jūnijam uzņēmums strādāja ar 23,87 miljonu eiro lielu apgrozījumu.
#3/5
Lotte Tisenkopfa-Iltnere, AS «MADARA Cosmetics» valdes priekšsēdētāja:
1. Plānošanas procesā pirms 12 gadiem AS «MADARA Cosmetics» vadītājiem bija skaidrs tas, ka viņi grib veidot kaut ko latvisku ar spilgtām nacionālām iezīmēm gan dizainā, gan produktu sastāvā, gan filozofijā. Viss sākās tieši ar zīmolu «MADARA», kas balstīts uz dibinātāju pašu pieredzi.
2. «Izaicinājums ir vienkāršībā. Mēs katrs vēlamies izdomāt neparastāko nosaukumu un unikālāko produktu, taču šī ambīcija ir jāspēj apvienot ar rezultātu, kad Tevi saprot, atceras un galu galā vēlas ielaist savā dzīvē,» komentē L.Tisenkopfa-Iltnere.
Informācijai: 2017. gadā AS «MADARA Cosmetics» konsolidētais apgrozījums veidoja 7,4 miljonus eiro, kas ir par 26,3% vairāk nekā 2016. gadā.
#4/5
Normunds Skauģis, SIA «Lāči» vadītājs:
1. 1993. gadā Normunds Skauģis dibināja maizes ceptuvi «Lāči». Nosaukums tiek dots par godu tēva mājas nosaukumam. Tajā pašā gadā Skauģu ģimene atgūst dzimtās vectēva mājas «Benūžu-Skauģi», kur sāk cept «Lāču» maizi. «Lāču» maizes ceptuves saimnieks un maizniekmeistars Normunds Skauģis īstas latviešu rudzu rupjmaizes cepšanas arodu iemācījies no savas mātes. Jau 16 gadu vecumā tēva mājās «Lāči» Normunds Skauģis cepa maizi un pārdeva to «Vidzemes tirgū».
2. «Topošajiem jaunajiem uzņēmējiem, izvēloties sava uzņēmuma nosaukumu, noteikti ir jāsaprot biznesa fokuss – vietējais tirgus vai eksports. Nosaukumam ir jābūt īsam, viegli uzveramam, atmiņā paliekošam,» stāsta N. Skauģis.
Informācijai: Uzņēmums produkciju eksportē uz: ASV, Austrāliju, Apvienoto karalisti, Igauniju, Itāliju, Izraēlu, Īriju, Japānu, Krieviju, Poliju, Somiju, Ukrainu, Vāciju.
#5/5
Diāna Šmite, «BITE Latvija» mārketinga vadītāja:
1. SIA «BITE Latvija» pirmsākumi ir meklējami Lietuvā, kur 1995. gadā, dibinot mobilo sakaru uzņēmumu, tika izstrādāts arī atsevišķs zīmols tā nodrošinātajiem pakalpojumiem – «Bitė». 2005. gadā «BITE Latvija» savu darbību sāka Latvijas tirgū.
Mobilais tīkls lietuviešu valodā tiek apzīmēts ar vārdu salikumu «korinis tinkls», bet vārds «korys» apzīmē medus šūnu. Tādējādi uzņēmuma nosaukums ir saistīts ar bitēm, tomēr tā patiesais skaidrojums meklējams IT terminoloģijā. Ar vārdu «bite» IT «valodā» tiek apzīmēta maza šūna lielā tīkla organismā. Savukārt telekomunikāciju uzņēmuma pamats ir tīkls, kas sastāv no šūnām, kas kopā veido pārklājumu.
2. «Ja tuvākā vai tālākā nākotnē ir plānots iekarot ārvalstu tirgus, ir svarīgi, lai uzņēmuma nosaukums ne vien atspoguļo tā raksturu, darbības jomu, bet ir arī viegli iegaumējams. Tāpat tam ir jābūt konkurētspējīgam starptautiskā vidē un kontekstā,» akcentē D. Šmite.
Informācijai: Uzņēmuma apgrozījums gada laikā pieaug vidēji par 15%. 2017. gadā «BITE» apgrozījums bija 94,8 miljoni eiro («BITE Latvija», «Tele Tower» un «Unistars» dati).