Jūrmalas pilsētas dome ceturtdien, 7.maijā apstiprināja saistošos noteikumus Par Jūrmalas pilsētas simboliku un Jūrmalas pilsētas zīmola stratēģiju. Kūrortpilsētai izstrādāta zīmola attīstības un ieviešanas stratēģija 2015.-2018.gadam, kā arī jauna vizuālā identitāte, informē pilsētas domē.
Jaunās Jūrmalas vizuālās identitātes mērķis ir atšķirt un izcelt Jūrmalas pilsētu no citām Baltijas jūras krasta pilsētām. Kūrortpilsēta atteikusies no tradicionālajām piejūras pilsētu krāsām, zilās un dzeltenās, saglabājot tās tikai karogā un ģerbonī. Logotipā atspoguļots smilšu reljefs, kas simbolizē pilsētas dabīgo, harmonizējošo ritmu. Tas pamatā lietojams baltā, melnā un Jūrmalas smilšu zeltainajā krāsā, atsevišķos gadījumos lietojama arī sarkanā krāsa.
Pilsētas zīmola stratēģiju izstrādājusi SIA DDB Worldwide Latvia, vizuālās identitātes autors ir SIA Asketic.
«Jūrmalas pilsētas izaugsmes pamatā ir pakalpojumu nozares uzņēmējdarbības attīstība, ko lielākoties nodrošina tūrisma izaugsme. Jūrmala nav rūpniecības un ražošanas pilsēta, bet gan kūrortpilsēta – tūrisma pilsēta. Tādēļ Jūrmalai ar mērķtiecīgu mārketinga komunikāciju jāpiesaista vairāk viesu no Ziemeļvalstīm un Rietumiem un jāmazina pilsētas apmeklēšanas sezonalitāte,» uzskata Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs Gatis Truksnis.
«Pasaules tendences liecina, ka pilsētmārketings arvien vairāk ietekmē pilsētu attīstību, jo konkurence pilsētu starpā pieaug un arvien lielāku nozīmi tūrisma galamērķa izvēlē nosaka pilsētas pievilcīgais tēls. Jauna Jūrmalas zīmola radīšana bija liels izaicinājums. Bija jārada pilsētas zīmols, kas atbilst tik dažādajai Jūrmalai un uzrunā visas mērķauditorijas – Latvijas un Jūrmalas iedzīvotājus, uzņēmējus, viesus no Ziemeļu, Rietumu un Austrumu reģioniem. Zīmolam jāatspoguļo, ka Jūrmala nav tikai vasaras atpūtas pilsēta, un jābūt spēcīgākam par pagātnes sentimentu un simboliem,» stāsta Jūrmalas pilsētas domes Mārketinga nodaļas vadītāja Eva Juhņēviča.








