Karstās debatēs pieņemtie noteikumi par velorikšu pārvadājumiem, iespējams, spēkā stāsies tad, kad šā gada sezona jau būs beigusies, tomēr tie būtiski ietekmēs velorikšu biznesu nākamgad. Ir skaidrs, ka līdz šim velorikšu visatļautība daudzus kaitināja, tomēr jaunie noteikumi uzliek rikšām daudzus jaunus pienākumus un ierobežojumus, kas var novest pie pakalpojuma cenas celšanas, vēsta laikraksts Diena.
Rīgā kopumā darbojas ap 70 velorikšu, ir gan firmas, gan individuālie komersanti, stāstījis Latvijas Velorikšu asociācijas valdes loceklis Gvido Čaikovskis.
«Drošības jostām un pagrieziena rādītājiem ir jābūt,» viņš uzskata. Lai arī asociācija sākotnēji lūdza neierobežot teritorijas, kurās drīkst braukt ar rikšām, tagad G. Čaikovskis atzīst, ka Brīvības ielas vidū velorikšai tiešām nekas nav darāms.
Vienīgā prasība, kas viņam šķiet neizpildāma, ir vēlme, lai visas rikšas stāv rindā. «Ja 70 rikšas sastāsies rindā, tie būs 300 metri, Ginesa rekords - garākā rikšu rinda pasaulē,» jokojis G. Čaikovskis. Taču, ja nopietni, neviens no rikšu vadītājiem pašlaik nespēj iztēloties, kur un kā fiziski šādu rindu ierīkot. «Tas ir impulsīvi - brauc rikša, cilvēks ierauga un iekāpj, tas ir tāpat kā ar košļenēm, pēc tām speciāli retais iet uz veikalu,» Dienai stāstījis G. Čaikovskis.
Savukārt rikšu vadītāji Raivis un Roberts laikrakstam pauduši pārliecību, ka cena par braucienu noteikti celsies. Līdz šim viens brauciens cilvēkam maksājis Ls 2,50.