Pienākums uzglabāt obligātās benzīna rezerves iespaidos šīs degvielas cenu 1,6 sant. apmērā par vienu litru.
Tas izriet no valdības apstiprinātajiem noteikumu grozījumiem par naftas produktu rezervju glabāšanu. Šodien 95. markas benzīns maksā ap 91 sant./l, bet gaidāmais cenu pieaugums ir gandrīz 2% apmērā. Tiesa, benzīna apjoms kopējā valsts patēriņā turpina sarukt, tā īpatsvars Latvijas degvielas tirgū pašlaik veido 25%, savukārt dīzeļdegvielai ir lauvas tiesa - 72%, bet autogāzei 3%, liecina Degvielas tirgotāju asociācijas informācija.
Līdz ar to šis benzīna sadārdzinājums nebūs patīkams benzīna dzinēju spēkratu īpašniekiem, taču kopējā ietekme uz tautsaimniecību nebūs pārāk graujoša. Turklāt degvielas rezervju veidošanas cenu ietekme, salīdzinot ar naftas produktu svārstībām pasaules tirgos, uz degvielas gala patēriņa cenu, pēc Ekonomikas ministrijas vērtējuma, atstāj nebūtisku ietekmi.
Dīzeļdegvielas rezerves pēc jaunā cenrāža Latvijā jau tiek uzglabātas kopš 2011. gada vasaras. Attiecībā uz dīzeļdegvielu ir arī salīdzinoši patīkama vēsts, ka no 1. janvāra šīs degvielas glabāšanas izmaksas saruks no 1,5 sant./l līdz 1,3 sant./l. Šī likme samazināta atbilstoši faktiskajam uzglabāšanas periodam, kas atsevišķiem uzglabātājiem ir īsāks nekā 12 mēneši.
Ekonomikas ministrija aplēsusi, ka šis izvēlētais modelis, kad degvielas rezervju glabāšana tiek uzticēta valstij, nevis pašiem komersantiem, uz degvielas cenu gala patērētājiem atstāj vismaz divas, ja ne trīs reizes mazāku ietekmi. Konkursā par benzīna rezervju uzglabāšanu savus pieteikumus iesniegušas trīs vietējās kompānijas - Lukoil Baltija R, Latvija Satoil un Baltimar VT. Taču, ņemot vērā, ka 75% no šīm rezervēm drīkst glabāt arī citās ES dalībvalstīs, piedāvājums saņemts arī no Statoil Refinig Denmark un personu grupas Baltimar VT un Baltimar LT.