Auto tirdzniecības apjomi ripo līdzi ekonomiskajai situācijai valstī, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Igauņu Amserv Grupi AS meitas uzņēmums SIA Amserv Motors ir viens no četriem Toyota oficiālajiem dīleriem Latvijā. Pēdējos piecos gados uzņēmums stabili attīstījies, ko apliecina arī fakts, ka tas ierindojies 2014. gada DB un Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā. 2009. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 14,6 miljoni eiro, bet pērn tas sasniedzis 31 miljona eiro apgrozījumu. «Ņemot vērā to, ka 2008. gadā, sākoties krīzei, auto tirdzniecības apjomi strauji kritās un 2009. gadā šajā biznesā sākās ievērojama lejupslīde, tas ir labs sasniegums. Pagājušajā gadā mūsu servisā tika apkalpoti 28 tūkstoši automašīnu. Mums izdevās realizēt aptuveni 49% no visām Toyota jaunajām automašīnām Latvijā,» informē SIA Amserv Motors valdes loceklis Armands Vimba.
Optimizē darbu
2007. gadā mēnesī Amserv Motors pārdeva 200 jaunas automašīnas, bet servisā izveidojās rinda trīs nedēļu garumā, lai auto īpašnieki varētu pieteikt savu spēkratu apkopei, bet trīs mēnešus bija jāgaida rindā, lai salabotu auto. «Šāda situācija izveidojās tāpēc, ka darbinieku kapacitāte nebija atbilstoša milzīgajam pieprasījumam,» atminas SIA Amserv Motors valdes loceklis Ints Pērkons. Tolaik arī lolots sapnis par auto centra paplašināšanu, bet 2008. gadā līdz ar ekonomiskās lejupslīdes sākumu projekts tika iesaldēts. Šobrīd apstākļi ir mainījušies un tiek strādāts pie tā, lai plānus nākotnē varētu īstenot.
«2009. gadā mums bija jāsaņem drosme, jāpaskatās kolēģiem acīs un jāpasaka, ka notiks optimizācija. Bija jāizvēlas, vai strādāt līdzšinējā sastāvā un beigt darbību pēc pusgada vai izdzīvot. Zinām, ka strādājam pareizā virzienā. To apliecina arī fakts, ka jau sesto reizi pēc kārtas autoražotājs Toyota piešķīris mums prestižo Toyota Eiropas klientu apmierinātības apbalvojumu Ichiban,» teic A. Vimba.
Kopš 2010. gada, optimizējot darbu un pieņemot stratēģiski pareizus lēmumus, uzņēmumam izdevies kāpināt pārdošanas apjomus. Pērn jaunu auto tirdzniecības apjomi sasniegti 2005. gada līmenī. Savukārt pagājušajā gadā pēcpārdošanas serviss sasniedzis 2006. gada līmeni.
Visu rakstu Izstūrējuši cauri krīzes bedrēm lasiet 12. marta laikrakstā Dienas Bizness.